Puha, har lige læst denne tråd igennem, må indrømme at jeg snød lidt nogle steder:)
Hvis ikke Lina havde tilbudt at tage 6 høner med til mig, når de nu alligevel skulle den vej, så havde jeg nok ikke haft høns(endnu), og heller ikke de racehøns som siden er kommet, og er på vej...
De kom d. 6. november, ikke særlig kønne. Nu er 3 af dem helt flotte i fjerene, en stadig skaldet på ryggen, og de 2 som var flottest da de kom, har fået fjer hvor de manglede, men de fjer som bare er "grimme" er ikke skiftet, så de 2 ser lidt slidte ud.
Efter en uge troede jeg en havde lagt sig til at dø! Den så noget sløj ud som den lå mærkeligt lidt på siden. Godt jeg ikke henrettede den, for det viste sig bare at den havde fundet ud af at støvbade i smuldet, og gik i stå når jeg kiggede på!
Mht. æggestop, så skriver jeg ned hver dag hvor mange æg vi henter(OCD?)
Uge 1: 23
Uge 2: 14
Uge 3: 12
Uge 4: 15
Uge 5: 22
Uge 6: 18
uge 7: 24
(ikke kalenderuger, men hvor længe de havde boet her)
Så mine gik ikke helt i stå men dalede i nogle uger, nu lægger de 35 næsten hver uge.
Og selvom manden øffer lidt om de ting han skal bygge, så siger han jo ikke nej
Og har da også taget ham i at lokke dem om i bedene, og han smuglæser på forun når jeg ikke logger af
Alt i alt er jeg glad for mine høns, de kan jo ikke gøre for det! Og de har sat en masse planer igang om racehøns.
Synes lidt de har status som en travhest hos dressurfolk: Ubrugelig. Nej, den kan bare noget andet.