Hej
Jeg er helt overbevist om at pengene for de aflagte burhøns, ikke går til "kaffekassen" Det ville jo også være ulovligt.
Nej de bliver skam indregnet i årsregnskabet, så man kan se hvad overskudet bliver. Ud fra det kan man så beregne hvor meget man kan udvide "besætningen" med for at få et endnu størrer overskud til næste år Osv..
Og således er i indirekte med til at endnu flere burhøns ser dagens lys.
Sådan har det foregået år efter år efter år. Hvis i tror i ændrer noget så tro om. Man kan kun ændre det ved at stå sammen som forbrugere og boykotte deres produkter.
Jeg ved godt at man ikke kan overbevise alle om det. Men bare 20 procent af forbrugerne ville være nok til at knække kurven. Og så kunne det endelig være at der blev færrer burhøns.
Som det er nævnt flere gange så er det jo ikke overskud af høns der bliver solgt. De bliver først givet væk/solgt når farmeren ikke kan bruge dem mere. (fordi han ikke vil fodre dem mens de fælder og ikke lægger æg) Så der er ingen grund til han skulle øge indkøbet af kyllinger!
Der er ingen der ar sagt man ændrer noget ved at tage nogle sølle høns og give dem et bedre liv. Kun for de par høns man tager, men så gør man dog noget!
Der er nogen der skriver at man ikke skal vente på at politikerne gør noget ved sagen, men jeg vil vende den om og sige at hvis vi skal vente på at forbrugerne (med ondt i tegnebogen) skal blive enige om at boycotte buræg så kan vi vente til helvede fryser til. (hvis man tror på sådan noget) Langt de fleste er fuldstændigt ligeglade med dyrerne så længe man ikke selv skal se på dem. Det ER stadig meget besværligt at undgå produkter med buræg i. Det bliver ikke ret meget bedre hvis ikke lovene bliver lavet om. Vi må alle blive lobbyister som én foreslog.
Hvis det er så forfærdeligt at give de stakler en bedre tilværelse de sidste år af deres liv, er det så ikke også spildt på alle de flygtninge der kommer? De har oplevet et forfærdeligt liv; det er bedre at kappe hovedet af dem end at give dem en bedre tilværelse et andet sted?
Hvad med alle de hunde og katte på internaterne? De er der jo også fordi nogle mener de skal have chancen for en bedre tilværelse. Der er jo forfærdelig synd at aflive unge raske hunde. Men ligesom med hønsene bliver de aflivet hvis ingen vil have dem. Jeg synes så, at uanset om det er hunde, høns eller vaskebjørne der bliver slået ihjel så er det spild af liv hvis bare de bliver kasseret..
Som jeg skrev så bliver vi forbrugere aldrig enige om den ting. Her på forum kan vi nok blive enige om at burhøns er noget skidt, men derudover................
i behøver heller ikke at være enige. Hvis vi hver især arbejder mod det samme mål på mange forskellige måder, og respekterer hinanden metoder, så må der da for pokker være noget der virker på et eller andet tidspunkt.