Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Lukker I alle for jeres høns til nat?  (Læst 17870 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Lukker I alle for jeres høns til nat?
« Svar #15 Dato: 03 Juli , 2012, 21:56 »
Jeg har mistet mange høns/kyllinger til ræven igennem de sidste 15 år. mest pgr. manglende lukning af døre, eller tråd der var lidt i stykker..men har dog aldrig haft en ræv der har sprunget/rendt over mit hegn på 180 cm..saå jeg tar stadigvæk chancen med åbne hønselem om natten..

Det er "sjovt", at vi alle har forskellige rævehistorier...
Her forcerer ræven hegnet, der er 2 m højt, i det sekund strømmen er slået fra (om natten), til gengæld er han for dum eller doven til at gennemskue, at han bare kan grave sig under (7-9-13) :police:

De automatiske hønselemme er min bedste ven /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Lukker I alle for jeres høns til nat?
« Svar #16 Dato: 03 Juli , 2012, 22:01 »
Jeg syntes at ha hørt at mårhunde kan klatre, men håber ikke vi har nogle her omkring..

Du kan jo checke her hvor der er observationer af mårhunde.

http://www.fugleognatur.dk/artintro.asp?ID=936&dknavn=M%ef%bf%bdrhund&latin=Nyctereutes%20procyonoides

Håber du kan se kortet uden at være logget ind.

Kortet skulle vise 'bekræftede' observationer. I tillæg er så eventuelle 'ubekræftede' observationer.
Mvh
Erik Andersen

Offline Nat_ja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 84
Sv: Lukker I alle for jeres høns til nat?
« Svar #17 Dato: 03 Juli , 2012, 22:25 »
jeg har sat auto lem på hønsehuset. Så glemmer jeg ikke og lukke. Auto lemmen er nu ligeså meget fordi vi bor i byzone, og jeg kører hjemmefra noget før kommunens stupide regulativ siger min hane må gale ;)
Hvor får man sådan en autolem? Bor nemlig også i byen :-)
0,1 araucana, 0,1 maran, 0,1 kochin-silke blanding, 0,1 silke, 0,1 welsumer, 0,1 gul sussex, 0,1 orpington, 0,2 sabelpoot, 0,1 barnevelder, 0,0,14 faverolles, 0,0,4 australorps, 1,0 forlovet som ææælsker at bygge på mit hønsehus :-)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Lukker I alle for jeres høns til nat?
« Svar #18 Dato: 03 Juli , 2012, 22:28 »
Hvis ikke man kan lave den selv, så kan den købes hos America Thisted (link længere nede på siden)
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Mia F

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 10
Sv: Lukker I alle for jeres høns til nat?
« Svar #19 Dato: 03 Juli , 2012, 22:32 »
Kommer alle hønsene med ind når automatikken lukker i <A

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Lukker I alle for jeres høns til nat?
« Svar #20 Dato: 03 Juli , 2012, 22:35 »
Det kommer jo noget an på hvad tid du sætter den til at lukke.

Hvis du sætter den til at lukke samme tid som du nu lukker manuelt burde de jo være inde.
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Lukker I alle for jeres høns til nat?
« Svar #21 Dato: 03 Juli , 2012, 22:37 »
Kommer alle hønsene med ind når automatikken lukker i <A

Man skal selvfølgelig finde ud af hvornår de har for vane at gå i seng.
Hvert år er der nogle kyllinger, der er lidt sløve i optrækket og ikke når med ind, men dem tjekker man så nogle aftener i træk og smider ind, hvis de ligger ude, så finder de ud af det.

Mit hønsehus er ret mørkt når det er skumringstid, så jeg har lys i huset ca. 1.5 time hver aften, det hjælper meget på, at de når i seng, før lemmen lukker /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Tjørnemosegård

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 97
Sv: Lukker I alle for jeres høns til nat?
« Svar #22 Dato: 04 Juli , 2012, 04:52 »
Hvor får man sådan en autolem? Bor nemlig også i byen :-)

Købte en smart programmerbar hønselåge hos Bangs. Den skulle bare skrues på. Den sidder nu på Villa Kylle, kyllingehuset. Jeg også købt den traditionelle med sensor hos America. Den skal sidde på hullet til stalden, når jeg får taget mig sammen. Det er vores første sommer med høns, så vi hygger os gevaldigt med at følge deres vaner, og ja vi lukker. De voksne gå til ro ved 19-tiden. De store sussex kyllinger har en fest til langt ud på aftenen, men de er alle på pinden i villaen når lågen klapper kl. 23.
Villa Kylle er et ombygget legehus med buffet, fri bar og højt til loftet.
1,16 New Hampshire; 0,6 Lys Sussex; 0,4 Farverolles; 1,4 Gul Orpington; 0,1 Border Terrier

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Lukker I alle for jeres høns til nat?
« Svar #23 Dato: 04 Juli , 2012, 05:26 »
Jeg syntes at ha hørt at mårhunde kan klatre, men håber ikke vi har nogle her omkring..
De klatrer ikke, men de svømmer gerne.
 
Hvor får man sådan en autolem? Bor nemlig også i byen :-)
Min er fra america.  Måske lidt dyr, men det fungerer rigtig godt /o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: Lukker I alle for jeres høns til nat?
« Svar #24 Dato: 04 Juli , 2012, 09:51 »
I år har jeg nok sjællands mest aktive ræv og det har kostet rigtig mange høns og kyllinger ikke fordi jeg ikke lukker for mine høns om natten men fordi ræven bare kommer lidt tidligere hver gang faktisk nået jeg dertil at alle fjer skulle puttes i seng ca. kl. 17 og det syntes jeg var lidt tidligt, nu har jeg sat en gammel transistor radio ved mine hønshuse den tænder jeg når vi selv går ind for at spise aftensmad og den køre til ca. 20 -20.30 tiden så bliver alle putte til natten og det har virket et stykke tid nu. Men jeg kunne aldrig drømme om ikke at lukke for natten.

Bonus: Jeg har fået nogle meget belærte høns der ved alt om hvad der sker i verden efter de er begyndt at høre radioavisen inden sengetid ;)
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Lukker I alle for jeres høns til nat?
« Svar #25 Dato: 04 Juli , 2012, 14:42 »
Af bitter erfaring (hvor jeg mistede mange af mine bedste høns) http://www.lestat.dk/5648390, så lukker jeg også for mine høns om aftenen, plus holder mandtal, for at se om alle nu ER gået ind.

Jeg VED at ræven kommer hver nat. Og det er IKKE sjovt at miste sit avlsmateriale.

Men mine hønsegårde er heller ikke 100 % rævesikre.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Lukker I alle for jeres høns til nat?
« Svar #26 Dato: 04 Juli , 2012, 22:58 »
Jeg har en hønsegård, med et lille hus til og et skur med hegn rundt omkring hvor der også bor høns. Hønsegården er 2.2 meter høj med trådnet over, i sider og så er der gravet trådnet ned under selve hønsegården. Om dagen får kyllingerne lov at komme i haven med de andre høns, jeg lukker kun indtil selve hønsegården. Har set ræven patruljere op og ned for at komme ind, uden at det lykkedes den at komme ind(skide, frække ræv, 2 meter fra køkkenvinduet!! ).

Jeg lukker samtidigt døren ind til skuren og lægger et brædt under døren da der er et hul og små kyllinger kan komme ud.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Sv: Lukker I alle for jeres høns til nat?
« Svar #27 Dato: 04 Juli , 2012, 23:23 »
Jeg har volierenet om hønsegården & som loft i hønsegården, fliser gravet ned på højkant rundt om hønsegården, og nej , i denne varme er både lemmen og et vindue, der vender ind mod hønsegården åbne.

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Lukker I alle for jeres høns til nat?
« Svar #28 Dato: 04 Juli , 2012, 23:26 »
Ja jeg lukker inden jeg går i seng. Tør ikke lade være. prøvede for 2 år siden at lade kyllinger blive ude, de ville sove på kyllingehusets tag. Det kostede et par kyllinger til mår eller rotter.  :(
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline randi nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 252
Sv: Lukker I alle for jeres høns til nat?
« Svar #29 Dato: 05 Juli , 2012, 23:21 »
det kort med mårhunde er ikke ført ajour, der er mårhunde ved flyndresø, ved sahl er der skudt 2, og en  der er med i mårhundeprojektet siger, der er mårhunde fra ulfborg og ud mod vesterhavet. jeg mener en mårhund med sender er set i eller omkring ålestrup, den var fra lille vildmose, jeg har en rævefælde 1m fra hønsegården, vi har fanget seks i år, uha 7 9 13 den har ikke ædt nogen endnu iår, min mand har spurgt om, jeg vil have en rævepels ;D
hilsen randi