Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: ide til udendørs redekasse  (Læst 1532 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bursø32

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 15
  • høns er skønne
ide til udendørs redekasse
« Dato: 31 Maj , 2012, 09:56 »
Efter en oprydning i køkkenhaven stod den gamle kompostbeholder tilbage. Køn er den ikke, men den skal stå på matriklen... øv øv - Anede ikke hvor den skulle stå! Men min yngste søn og legekammerat mente at den var en ideel hule. Det er en 1.20 høj, kegleformet (grøn) plastik og begge drenge kunne kravle igennem indgangen. På denne dejlige sommerdag med en stegene sol, var der køligt der inde :-* Så når den store hønsegård er færdig, kommer hønsene til at få en hule. Min mand vil lave et rundt zinktag, det ville pynte en del  ;D Bare det er praktisk og gavne hønsene, kan kompostbeholdren stå fremme - lidt kreativ, ikk?
1. forlovede
3 skønne børn
2,6 Sussex
1hund
1,5 kattene (inklusiv 4 killinger)
2.2 japaner og løvehoved kanin
1 akvarie
medlem af www.sydhavsøernesfjerkræklub.dk

Offline karoline

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 447
Sv: ide til udendørs redekasse
« Svar #1 Dato: 31 Maj , 2012, 09:59 »
Rigtig god ide!

 /o

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: ide til udendørs redekasse
« Svar #2 Dato: 31 Maj , 2012, 15:46 »
Jeg har to af de der kegler, der ryger det køkkenaffald i, som ikke er hønseegnet (f.eks. kaffegrums), noget haveaffald og al gødningen fra mine hønsehuse, det giver en fantastisk kompost. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline karoline

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 447
Sv: ide til udendørs redekasse
« Svar #3 Dato: 04 Juni , 2012, 22:14 »
Hehe...nu har jeg tyv-stjålet din idé ::) 8)

Mit lille hønsehus skal forhånetlig snarest huse nogle Hollandske Dværge, så jeg stod egentlig og manglede skrukhus...
I det allerbagerste hjørne havde vi da lige sådan en grøn kegle-kompostbeholder stående, som vi ikke bruger. Trylle-rylle-rolle et fint "nyt" skrukhus ;D

Tusind tak for idéen, jeg var aldrig selv kommet på det ;)

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR