Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Meld en regel  (Læst 5150 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Meld en regel
« Dato: 28 Marts , 2008, 16:48 »
Fødevareministeren har opfordret til at melde ind hvilke regler man synes kan gøres bedre og enklere

http://www.fvm.dk/Default.aspx?ID=19635

Der er allerede et par stykker på siden, der omhandler fugleinfluenza og hobbyfjerkræ, men der skal da være mange mange mange flere. Så klik på ovenstående link og giv jeres mening til kende.

Lad os få lempet restriktionerne for de små hobbyhold, der er ikke derfra at faren for spredning af fugleinfluenza er.

Et par argumenter til frit brug.

  • Danmark er det eneste land der i denne vinter har haft krav om overdækning. Ikke engang i Tyskland under udbruddene har der været et generelt krav om overdækning. De danske regler er helt ude af proportioner når det gælder hobbyfjerkræ
  • Sverige og Holland har undtaget hobbyfjerkræ for krav om overdækning, de har indset at det ikke er der at faren er. Danmark bør gøre det samme
  • Ornitologer, viruseksperter og FAO peger i stigende grad på at det er mennesker der transporterer virus rundt ikke vilde fugle. Dermed er der ingen grund til at overdække hobbyfjerkræ. Dette er også erfaringerne fra udbruddene i Tyskland og Polen i 2007.
  • Det er aldrig sket at udbrud fra hobbyfjerkræ har bredt sig. Fuglene der bliver jo ikke flyttet som i erhvervsbesætninger. Derfor er det rimeligt med lempeligere regler for hobbyfjerkræ
  • Der er meget stor forskel på smittetrykket i en lille hobbybesætning og i en stor erhvervsbesætning. Denne forskel bør også afspejles i reglerne
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Meld en regel
« Svar #1 Dato: 29 Marts , 2008, 08:00 »
Så er mit bidrag sendt afsted! Tak fodi du linkede Finn, og for det fine, korte sammendrag, der gjorde det let at argumentere for min mening.

Det tog kun 7 minutter, og jeg vil gerne opfordre ALLE til at skrive blot et par linier. Nu har vi hobby-hønse-folk, et direkte talerør til ministeriet og dem der bestemmer over os og vores høns.

Der behøver ikke at så så meget.....

Jo flere vi er der siger vores mening jo bedre, så ud af busken og ind og hamre i tastaturet!! ;)

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Meld en regel
« Svar #2 Dato: 08 April , 2008, 16:25 »
Lige en lille reminder. Der er mange der har været inde og skrive og tak for det. Det bliver rent faktisk også lagt mærke til.
Nordjyske
Fødevareminister Eva Kjer Hansen:-
"Jeg har i øjeblikket alene via fødevareministeriets hjemmeside modtaget 50 mails med anmeldelser af regler, hvilket jeg mener vidner om stor interesse for initiativet."

Så hvis du ikke allerede har været inde på Fødevareministeriets hjemmeside og give et lille pip  <P så gør det nu  <+ <+
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi