Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Østermarkens Fjerkrækoloni Odder  (Læst 7261 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Østermarkens Fjerkrækoloni Odder
« Dato: 30 Januar , 2008, 08:14 »
Som skrevet på det gamle forum, så døde vores formand Poul Suhr pludseligt. Jeg var til mit første bestyrelsesmøde i går uden Poul. Det var ikke rart  :( men der er mange praktiske ting der skal klares, og vi skal gøre klar til kommende generalforsamling.
Da jeg gik ned langs alle haverne fra min bolig, kommer jeg først forbi en række almindelige kolonihaver, hvor alt så vinter koldt og lukket ud, men med det samme jeg trådte ind til rækken med fjerkræhaver var det liv, hanerne galede og der var lys og mennesker i flere af haverne. Hvor er det dejligt der findes fjerkrækolonihaver  :-*

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Østermarkens Fjerkrækoloni Odder
« Svar #1 Dato: 30 Januar , 2008, 08:22 »
Jeg glæder mig også til vores koloni i Ballerup begynder at summe af liv, det går desværre lidt trægt lige nu.

Medlems tilgang udebliver pga. H5N1/ND/PARAMYXO, men jeg håber at det bliver bedre i 2008.

VI GIVER IKKE OP!!
« Senest Redigeret: 30 Januar , 2008, 08:27 Fra Lars Erik Bobsin »

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Østermarkens Fjerkrækoloni Odder
« Svar #2 Dato: 30 Januar , 2008, 17:00 »
Det skal blive bedre i 2008, vi har fået et dejligt fælleshus og der kan vi samles og hygge os.


Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Østermarkens Fjerkrækoloni Odder
« Svar #3 Dato: 12 Februar , 2008, 07:42 »
Uha der er gået forårskuller i kolonien. Da jeg var der her til morgen var der allerede flere der var i de små haver for at pusle om dyrene. Det grønne vælter op af jorden, og hønsene danser for hinanden, det er dejligt, foråret er det absolut bedste tidspunkt at have en kolonihave på, men sukker vi ikke alle efter dette her :) sol og sommer og klar til kaffen



Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Østermarkens Fjerkrækoloni Odder
« Svar #4 Dato: 12 Februar , 2008, 09:31 »
Jo, i høj grad, og det ser bare så hyggeligt ud på billedet her ovenfor, ville da gerne sidde der og drikke kaffe, og nyde udsigten til hønsene.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.