Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fleshspil med hundeavl: Celebrity Pedigree  (Læst 2019 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Fleshspil med hundeavl: Celebrity Pedigree
« Dato: 07 Marts , 2010, 13:52 »
For et stykke tid siden fandt én af mine venner dette hersens flashspil på internettet, kaldet Celebrity Pedigree.
http://www.celebritypedigree.com/
Sandt nok, det handler om hundeavl og ikke hønseavl, men princippet er nøjagtig det samme, så jeg tænkte, det kunne være interessant i forhold til hønseavlen.
Det er lidt af en tidsfordriver, og med hensyn til arvelighedslære er det selvfølgelig langt fra realistisk, men mange af de små fif, man kan bruge i det, gælder faktisk også i virkeligheden, selvom det selvfølgelig er sværere at være rigtig god i ægte avl.

Her kommer lige en hurtig præsentation:
Celebrity Pedigree handler om hundeavl. Man starter med 5  hunde, 3 hanner og 2 tæver, og ud fra dem skal man fremavle den perfekte hundetype, eller i hvert fald skaffe nok penge til at købe sig til et bedre udgangspunkt.
Man har et fastlagt startbeløb, og alle hunde har en "vedligeholdelsesomkostning," som stiger med hundens kvalitet. Man får penge ved at sælge sine overskudshvalpe.
Iøvrigt er alle hundene udstyret med en berømtheds ansigt, hvilket giver spillet en del humor.

For en arvelighedsnørd som mig er det faktisk et temmeligt sjovt spil.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.