Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: første æg  (Læst 4746 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
første æg
« Dato: 03 ſeptember , 2020, 10:14 »
Så kom det første æg fra de nye kyllebasser. 24 uger og ægget vejede 40 g. Den har så ikke helt fundet ud af at det skal foregå i redekasserne, for den havde lagt det i huset og så var det trillet hen under døren, så jeg måtte til at løfte døren så det ikke skulle blive knust
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: første æg
« Svar #1 Dato: 18 ſeptember , 2020, 20:08 »
Hurrrraaaa, bare det var mine der ville begynde :( ;D ;D

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: første æg
« Svar #2 Dato: 18 ſeptember , 2020, 21:21 »
hvor gamle er dine Hans-Kurt. Den  næste er også begyndt at lægge æg. Det er en la bresse
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: første æg
« Svar #3 Dato: 19 ſeptember , 2020, 21:53 »
Jeg tror de er ved at være 24 - 25 uger og i d på 44 dag kom det første æg  :) :) :)

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: første æg
« Svar #4 Dato: 19 ſeptember , 2020, 22:00 »
sådan skal det bare være
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: første æg
« Svar #5 Dato: 21 ſeptember , 2020, 19:23 »
yes og i dag 4 - fire - det summer sig. Bare nu ikke man bliver som Konen med æggene  ::) ;D

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: første æg
« Svar #6 Dato: 21 ſeptember , 2020, 21:26 »
det vil jeg gerne se. Min lillesøster bliver kaldt for konen med æggene på sin arbejdsplads. Du skal bare sige til hvis du også gerne vil have et forklæde med masser af rum til æggene og et tørklæde til hovedet, så syr jeg det ganske gratis for dig, bare jeg får lov til at se dig i kostumet.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: første æg
« Svar #7 Dato: 22 ſeptember , 2020, 20:05 »
Det lyder fristende - men tørklæde naajjjjj :-*