Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vilde duer på altanen  (Læst 1317 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline DovelyLove

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Vilde duer på altanen
« Dato: 24 August , 2014, 00:47 »
Hej, håber at dette er noget jeg kan få hjælp til i dette forum :)

Jeg er i tvivl om det duepar jeg har på altanen, om de har mistet interessen for deres unge. Ungen er kun ca. 12 dage gammel, men de ruger ikke på den mere, ikke engang om natten. I går øs-regnede det og var koldt og det bliver nok kun koldere det næste stykke tid, så jeg er bekymret for om den kan tåle det. Den ligger tit og trykker vingerne ind som om den fryser. Dens bror døde for to dage siden pga en rovfugl, så den har ingen at varme sig hos :(

Men jeg vil gerne vide om det er normalt at duer har minimal kontakt med deres unger efter 12 dage. Før det sov de altid på reden og kom og fodrede konstant i løbet af dagen. Nu ser jeg dem sjældent, måske 1-2 gange om dagen og jeg er i tvivl om de overhovedet giver ungen mad, da jeg syntes de bare står og æder selv (har mad til mejserne på altanan).

Håber nogen ved noget om duer, da jeg smutter en uge på tirsdag, og vil helst ikke efterlade den, hvis den ikke bliver passet af forældrene.

Offline mydestiny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 18
Sv: Vilde duer på altanen
« Svar #1 Dato: 24 August , 2014, 02:10 »
Duerne fodre deres unger med mælk som er meget nærende Derfor er det ikke så ofte at den får. Da duerne ruger tre til fire gange i løbet af en sæson Er de ret strikse i deres opdragelse af ungerne. Så snart de har fjer bliver de ofte ladt alene i længere tid men forældrefuglene er altid lige i nærheden. Ungen flyver fra reden når den er ca 20 dage gammel medmindre der er noget galt med den, og er der det slår de gamle fugle den som regel selv ihjel. Så lad du blot naturen gå sin gang ;)