Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Indiske løbeænder?  (Læst 2604 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Søvigmølle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 10
Indiske løbeænder?
« Dato: 12 August , 2013, 07:08 »
Nu høre vi desværre til de mange som har fået dræbersnegle. :-[

Vi bor på landet, har 2 hektar. Men det med at holde fjerkræ er helt nyt for os, så derfor jeg jeg nogle spørgsmål, som jeg ikke syntes jeg har kunne finde svar på.

Vi er igang med at lave andegård/hus, til hus bruger vi legehuset, for så kan det da blive brugt, det har en pæn størrelse på 1.8*1.8 m samtidig kan vi stå oprejst inde i det. I forbindelse med huset vil vi lave en indhegning i husets brede og ca 3 m lang.
Ja det er jo ikke en kæmpe andegård, men planen er os den at ænderne kun skal værre der i de mørke timer, ellers skal de gå frit og spise snegle.

Ande type!
Vi tænker på løbeænder, men har os moskusænder med i overvejelserne.

Hul størrelse!
Hvor stort skal hullet være fra huset og ud i andegården, tænker på at løbeænder jo går oprejst.

Indrettelsen  af huset!
Vil i opdele huset på nogen måde, eller skal der bare strøes halm i hele huset? Tænker på om den skal inddeles med "redekasser" eller andet.

Redekasser!
Har læst man kan bruge mælkejunger, som redekasser til ænder, gælder det os til løbeænderne ? Eller hvad er bedst til dem.

Vinter!
Hvad gør vi med ænderne om vinteren, kan de klare at være ude i huset/gården i de danske vintre ?

Tja!
Tror det er de spørgsmål, vi har pt. Er der anden vigtig viden, så høre jeg det gerne.
Vil i anbefale os løbeænder eller skal vi starte med moskusænder ?

På forhånd tak.
Pia