Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Øv...  (Læst 7450 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Øv...
« Svar #15 Dato: 21 Marts , 2012, 13:08 »
Held og lykke med dem i boksen ;) Der bor de ganske fint midlertidigt, så ingen problemer i det, og hvis de går på et godt underlag, så sker der heller ikke noget ved vandspild...det er trods alt ikke værre end en hest, der tisser ;) Og pøj pøj med den sidste and.. Evt få dem fra daggamle næste gang, så du kan gøre lige som første gang, hvor de blev helt tamme og vidste, hvor de hørte til  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline kærlund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 163
Sv: Øv...
« Svar #16 Dato: 21 Marts , 2012, 15:03 »
 :) Jeg håber på at de her, med tiden, helt af sig selv vil kunne finde på at blive til flere. Hunnerne var godt igang med æglægning og vi fik da også set ham i aktion med det han nu er til for  ;). Men nu går der nok lidt tid, før der sker mere på den front efter al balladen. Men nu er der ro på og så skal de nok få det godt.
Bare øv, at den sidste smuttede. Der er pænt befolket med ræve og andre rovdyr her i området, så den har nok ikke mange chancer for at blive gammel i det fri.
1,5 brun Dansk Landrace
0,2 New Hampshire/dværgblanding
0,0,15 herlige kyllinger af blandet herkomst og alder
1,1,15 moskusænder
1,0 fransk vædder kanin
0,2 marsvin
1,0 kat
1,1 hunde
1,0 shetlandspony med krudt
3,2 æsler med knap så meget krudt
3 herlige døtre
Men dog kun 1 stk ægtemand :-D

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Øv...
« Svar #17 Dato: 21 Marts , 2012, 15:10 »
Når jeg har stækket Moskus ænder så syntes jeg aldrig de har lettet mere efterfølgende.
De prøver som Danny også skriver, måske lige en enkelt gang men opdager hurtigt at det slet ikke virker mere /o

Offline kærlund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 163
Sv: Øv...
« Svar #18 Dato: 21 Marts , 2012, 15:26 »
 :) Ok. Så har jeg da i den grad dobbeltsikret mig ved både at stække og spærre dem inde  ;).
Men, det er jo ikke for evigt. Der skal laves en gård, om ikke før, så i påsken. Også selvom de er stækket. Og så er det da bestemt vores mening, at de med tiden skal have lov at tulle om i haven også. Nok meget godt med en gård, når alt kommer til alt. Jeg kan nemlig godt huske, hvordan visse dele af min lade og have så ud sidst jeg havde ænder. Som min mand siger, så går sådan nogle max. 5 skridt mellem hver gang de gøder (overdrivelse fremmer forståelsen)  :D
1,5 brun Dansk Landrace
0,2 New Hampshire/dværgblanding
0,0,15 herlige kyllinger af blandet herkomst og alder
1,1,15 moskusænder
1,0 fransk vædder kanin
0,2 marsvin
1,0 kat
1,1 hunde
1,0 shetlandspony med krudt
3,2 æsler med knap så meget krudt
3 herlige døtre
Men dog kun 1 stk ægtemand :-D

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Øv...
« Svar #19 Dato: 21 Marts , 2012, 16:48 »
I kan jo bare nøjes med at lukke dem ud i den store have et par gange om ugen.. Så kan "gødningen" enten nå at blive regnet ned i jorden eller tørret godt ind af solen plus de kan tage småkryb, græs mv i haven, og det nyder ænder utrolig meget  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline kærlund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 163
Sv: Øv...
« Svar #20 Dato: 21 Marts , 2012, 18:14 »
Så kan de skiftes med hønsene om at "hærge" haven, for de må jo ikke færdes sammen  ???.
Jeg glæder mig i hvert fald til at de vænner sig til os og livet her, for de er ikke helt glade for os. Men det går tilsyneladende  ret hurtigt med at falde til. Andrikken hvæser i hvert fald ikke af os længere, når vi kommer ind i stalden  :).
1,5 brun Dansk Landrace
0,2 New Hampshire/dværgblanding
0,0,15 herlige kyllinger af blandet herkomst og alder
1,1,15 moskusænder
1,0 fransk vædder kanin
0,2 marsvin
1,0 kat
1,1 hunde
1,0 shetlandspony med krudt
3,2 æsler med knap så meget krudt
3 herlige døtre
Men dog kun 1 stk ægtemand :-D

Offline kærlund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 163
Sv: Øv...
« Svar #21 Dato: 21 April , 2012, 11:52 »
Vi blev færdige med at bygge (overdækket) andegård for halvanden uge siden og ænderne nød med det samme at være udenfor med eget badekar, jord at rode i, en fryd at se. Og som et bevis på at hunnen er godt tilfreds med sit nye hjem, ligger der allerede 6-7 æg inde i deres lille hus  ;D
1,5 brun Dansk Landrace
0,2 New Hampshire/dværgblanding
0,0,15 herlige kyllinger af blandet herkomst og alder
1,1,15 moskusænder
1,0 fransk vædder kanin
0,2 marsvin
1,0 kat
1,1 hunde
1,0 shetlandspony med krudt
3,2 æsler med knap så meget krudt
3 herlige døtre
Men dog kun 1 stk ægtemand :-D

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Øv...
« Svar #22 Dato: 21 April , 2012, 14:04 »
Det lyder godt. Du fandt aldrig den sidste der var forsvundet ?
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Øv...
« Svar #23 Dato: 22 April , 2012, 08:50 »
fedt mok, så var det jo hele besværet værd  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline kærlund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 163
Sv: Øv...
« Svar #24 Dato: 22 April , 2012, 18:33 »
Ja, det var bestemt besværet værd. Og knap så dyrt som jeg frygtede, da det viste sig, at vi havde de fleste materialer "på lager"  :)
Nej, vi fandt desværre ikke den sidste and.
1,5 brun Dansk Landrace
0,2 New Hampshire/dværgblanding
0,0,15 herlige kyllinger af blandet herkomst og alder
1,1,15 moskusænder
1,0 fransk vædder kanin
0,2 marsvin
1,0 kat
1,1 hunde
1,0 shetlandspony med krudt
3,2 æsler med knap så meget krudt
3 herlige døtre
Men dog kun 1 stk ægtemand :-D