Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vagtler æg??  (Læst 23736 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jane

  • Bruger
  • Indlæg: 417
  • Dejligt med høns i haven!!!
Sv: Vagtler æg??
« Svar #15 Dato: 20 April , 2011, 09:18 »
hej marianne.

Ja - jeg søgte lidt på de forskellige sider og fandt også ud af at man ikke kan have vagtler og høns samme. ØV
Hilsen jane
Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline Pernille go

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 78
Sv: Vagtler æg??
« Svar #16 Dato: 22 April , 2011, 22:18 »
Hej Marianne. De vagtler du har flyver de ikke så meget. Synes de japanske flyver ret meget og er ikke så glad for når de sådan basker sundt om ørene på en. Har du evt. flere tilbage og hvad er prisen på dem?

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Vagtler æg??
« Svar #17 Dato: 23 April , 2011, 08:32 »
Nej de flyver næsten ikke, kun hvis de bliver opskræmte.
Jeg har kun et par tilbage, som er til salg,
Hvide bobwhite er ret sjældne og koster derfor kr. 500 pr par. Mine er ydermere naturudrugede og opvokset hos forældrefuglene, hvor de fleste er udruget på maskine og har gået under en varmelampe.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pernille go

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 78
Sv: Vagtler æg??
« Svar #18 Dato: 23 April , 2011, 22:07 »
okay. Skal lige snakke med manden om evt at skulle spise dem vi har og så have os et par nye der er bedre æglæggere

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Vagtler æg??
« Svar #19 Dato: 24 April , 2011, 01:29 »
Bob White vagtler er nogle helt andre vagtler end de Japanske og Franske vagtler.
Japanske og Franske vagtler er sat i verden til at producere og ikke andet.
Bob White har stadig deres naturlige instinkter og passer gerne selv deres kyllinger hvis de selv er naturudruget.
Naturudruget fugle har heller ikke den samme tendens til adfærdsproblemmer som maskinudruget kyllinger har.
Dsv. bruge de fleste maskine til at udruge deres vagtler.

Medens jeg havde vagtler brugte jeg også maskine, men de vagtel høner der selv ville ruge fik 10 - 12 kyllinger at opfostre og herme kunne jeg bevare deres evner til at selv ruge.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Vagtler æg??
« Svar #20 Dato: 24 April , 2011, 07:23 »
Du skal ikke købe mine, hvis du vil have æglæggere, de lægger kun æg i forårs- og sommersæsonen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pernille go

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 78
Sv: Vagtler æg??
« Svar #21 Dato: 24 April , 2011, 23:01 »
synes nu det er ret hyggeligt at hente æg og tror måske ikke det er japanske vagtler jeg har men Jumbo synes de billeder jeg har set at de ligner mest Jumbo så er jeg bare blevet snydt men sådan går det jo når man ikke ved så meget om dem man køber. Tror de er ved at være over 1 år og en der er lidt yngre da den ligger æg endnu. Jeg tror jeg vil forsøge at låne eller lave en rugemaskine selv og så ruge de æg ud jeg har indtil videre og så må de andre desværre blive til mad istedetfor. tror også jeg vil have mere held med at få dem bare lidt tamme hvis jeg har haft dem fra helt små og de derved har set mennesker lidt mere end dem jeg har købt.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Vagtler æg??
« Svar #22 Dato: 25 April , 2011, 12:41 »
Jeg har jo 1.3 vagtler og de er kommet i drivhuset, men jeg har kun fået 3 æg i alt ??? Hvad sker der så lige her....?
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Vagtler æg??
« Svar #23 Dato: 25 April , 2011, 13:03 »
Hvis du lige har fået dem, er det derfor, Jean.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Vagtler æg??
« Svar #24 Dato: 25 April , 2011, 13:47 »
Ja selvfølgelig ::)
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Vagtler æg??
« Svar #25 Dato: 13 Maj , 2011, 14:31 »
Pernille go: Har du stadig dine vagtler?? Fandt du ud af, om det var jumbo eller alm. japaner/fransk? De ligner jo hinanden til forveksling, bortset fra, at jumboen er større. Japaneren vejer ca 150 gram, jumboen er dobbelt så stor ca (har jeg ladet mig fortælle), og så er der jo jumbo magnum, som er næsten de der 500 gram. Nå, men jeg ville egentlig råde dig til ikke at spise dem, med mindre du allerede har gjort det. Jeg har japanske vagtler i mit drivhus for andet år i træk, de er derude året rundt, dog om vinteren i et lille bur med tråd på alle 4 sider for at beskytte mod eventuelle mus/rotter. Min høne ligger nu på æg (13 æg), det samme gjorde hun sidste år og fik det dejligste kuld kyllinger.. der er altså nogen af dem, der stadig kan det dér, og det er altså den kæreste fornøjelse at se dem med kyllinger!!  ;D
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Vagtler æg??
« Svar #26 Dato: 13 Maj , 2011, 14:37 »
Jeg fandt lige et billede frem fra mine sensommerkyllinger sidste år  :D
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Pernille go

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 78
Sv: Vagtler æg??
« Svar #27 Dato: 13 Maj , 2011, 21:00 »
har set på diverse billeder jeg ahr kunne finde og synes mest af alt at de ligner franske. Lige nu har jeg 9 æg i rugemaskinen så håber der kommer nogle kyllinger ud af det så kan de gå i drivhuset og forhåbentligt blive mere vant til os. de gamle er så bange for når vi kommer og synes ikke så godt om når de flyver hele tiden. så vil have de små istedetfor og se om ikke det kan blive bedre.