Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad gør i med æggene?  (Læst 8406 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Hvad gør i med æggene?
« Svar #15 Dato: 02 Juni , 2010, 16:14 »
Creme Brûlée!

Se link her: http://www.kvalimad.dk/opskrifter/creme-brule

og faktisk kan det imponere hele venneskaren "Uha klassisk fransk dessert"   og man kan få lov at stå og lege med bunsenbrænderen. Den til lejligheden i Imerco indkøbte, er desværre ikke ret god, så nu ønsker jeg mig en større/mere driftsikker. Og teenageknægten synes det er det bedste han nogensinde har smagt. :D

Kvalimad.dk - det kan vi li'  *y
Måske sidder der en lille dims til at stille på lufttilførslen på din bunsenbrænder  ??? - hvis mængden af luft ikke er korrekt, bliver flammen ikke varm nok.

Her i huset bruger vi æggene til pandekager, æggekager, lagkager, chokolademousse, fromager, is, gratiner, mayo, bearnaise  /o vafler, muffins, marengs osv osv. Vi har vist hang til søde sager i husstanden  ::)

Både høns og kyllinger får en masse hårdkogte æg, og den ene hund er helt vild med rå æg - sjovt at se, hvordan hun meget forsigtigt dasker hul på ægget med poten (en stor hund på 45 kg).

(og alligevel er vi af og til ved at drukne i æg...)
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvad gør i med æggene?
« Svar #16 Dato: 02 Juni , 2010, 16:41 »
Har læst mig til i Skarv serie om "høns til husbehov" at æg kan fryses. Så det har jeg tænkt at gøre med en del af overskuddet i år. Skal dog lige lave en test først  ;)

Frosne æg skulle du til alt andet end spejlæg og blødkogt æg tror jeg det var, så bagning, omelet osv dur det fint. Hader at købe æg om vinteren  ::) De dur seføli nok heller ikke lige til den slags kager med stiftpiskede hvider  ;)

En anden løsning er at lægge dem i det der vand (kalk eller vandglas) som stopper porrene til så der ikke kommer ilt til ægget. Derved ingen fordærvelse... men det lyder mere kompliceret end fryseren  :P