Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder  (Læst 61586 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline P. Jakobsen

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #30 Dato: 29 Maj , 2010, 07:29 »
Metacam kan godt være det han får det dårligt af også Marianne.

En af bivirkningerne er "døsighed",  appetitløshed og opkastning.

Det skete også for Baloo vores hund. Men selvfølgelig skal man jo være opmærksom.

Jeg krydser fingre  *t Og håber det bare er Metacam´en der driller..
« Senest Redigeret: 29 Maj , 2010, 07:35 Fra P. Jakobsen »
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

GKV

  • Gæst
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #31 Dato: 29 Maj , 2010, 07:32 »
God bedring med ham, håber det snart vender så det går fremad.

VH Gunni.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #32 Dato: 29 Maj , 2010, 09:24 »
Måhr.... Marianne og talos
Metacam er et NSAID præparat.  http://www.peteducation.com/article.cfm?c=0+1303+1456&aid=3267
dvs at det kan genere maveslimhinen.
Måske skulle han prøve noget andet og evt i pasta form.
Ring til dyrlægevagten og fortæl om symptomerne.

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #33 Dato: 29 Maj , 2010, 09:30 »
 *t *t *t
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #34 Dato: 29 Maj , 2010, 11:20 »
Jamen så var jeg da lige forbi dyrlægen og selvfølgelig en lørdag  ;)
Der ser ikke ud til at være noget galt, ingen temperatur, sårene er fine, ingen hævelser osv osv, men den stakkels Talos har kvalme, og han har ondt, så han fik lige en sprøjte mod kvalme og smerter samt en sprøjte med antibiotika.
Det tog vel max. fem minutter at køre hjem, og så havde han det allerede lidt bedre, så der blev snust til lidt forskelligt mad, og så tigget om at komme ud. Heldigvis havde dyrlægen sagt, at så fint som han helede op, måtte han godt komme ud, selvom de oprindeligt havde sagt, at han skulle blive inde en hel uge. Men som dyrlægen sagde: alt, som får ham på andre tanker er godt for ham lige nu. Så nu begynder jeg at tro på, at det nok skal gå godt.
Pyh, hvor er jeg lettet, for jeg var jo klar til, at jeg måske skulle tage den slemme beslutning, hvis det var bedst for Talos.
Men der er nu heller ikke nogen, der kan se så syg og elendig ud som en kat med kvalme.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline P. Jakobsen

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #35 Dato: 29 Maj , 2010, 11:53 »
 *b

Det var gode nyheder at læse. Jeg håber det bare går fremad nu!!

 :)
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #36 Dato: 29 Maj , 2010, 13:29 »
Dejlig at høre Marianne.
Ved godt hvor meget dine dyr betyder for dig. *t *l

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #37 Dato: 29 Maj , 2010, 14:10 »
Øv, så skulle jeg alligevel have blandet mig da du skrev at Talos havde fået Metacam. Her har vi fået det tre gange til katte i forbindelse med operationer. Alle tre gange med dårlige resultater. Vores dyrlægeklinik er nu holdt op med at bruge det til katte. Symptomerne har været kvalme, opkastninger og depression. Første og anden gang tænkte vi ikke så meget over det, katten var jo nyopereret ::).... Men tredje gang stoppede vi med det samme.... De to første katte var 8-10 dage om at blive "normale" (det var siamesere, så det er jo relativt, hvor normale de er ;D) Den kat, vi afbrød behandlingen på - ja den havde ondt - men alligevel var den mere social, legede lidt efter to dage og spiste også fra dag to. Vores kommer kun ud i løbegård og det måtte den jo godt.
Håber at Talos kommer hurtigt over sine symptomer.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #38 Dato: 29 Maj , 2010, 17:31 »
Det var godt nyt, Marianne  :D
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #39 Dato: 29 Maj , 2010, 20:25 »
 *b *b
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #40 Dato: 29 Maj , 2010, 20:51 »
Talos har det klart bedre her til aften, jeg lukkede ham ud, og så ham nogle gange sidste gang ved 13-tiden, hvor Safir den lille fløs prøvede at jage ham væk, derefter så jeg ham ikke i mange timer selvom jeg kaldte og ledte mange gange, men så kom han da endelig ved spisetid. Der havde jeg alverden slemme scenarier på nethinden  <R
Han har igen trukket sig tilbage under sengen, men han virker en lillebitte smule gladere og spinder også (jeg ved godt at det ikke nødvendigvis er et godt tegn), desuden sætter han duftmærker på min hånd og DET er et godt tegn. Jeg regner bestemt med, at han kommer med i seng, når jeg går i seng *k
Jeg synes, det er lidt skræmmende, at dyrlæger udskriver noget, som faktisk gør det arme dyr mere utilpas. Normalt har jeg stor tiltro til lige netop den dyrlæge, der opererede Talos. For et par år siden fik han en dims på kanten af øret, den voksede ret hurtigt og blev som en stor ært. Det lykkedes min dyrlæge at fjerne dimsen, og i dag kan man slet ikke se, at den har været der, og sådan et katteøre er altså ikke ret tykt.
Når jeg taler med dyrlægen på mandag, vil jeg lige nævne det med Metacam.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #41 Dato: 29 Maj , 2010, 21:27 »
 *t Det skal nok gå godt Marianne, den gode dreng har vel bare overbrugt sin frihed så han er meget træt, du skal se i morgen er meget bedre
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #42 Dato: 30 Maj , 2010, 07:42 »
Status er at Talos har kastet op to gange i nat og en gang her til morgen, han har stadig ikke spist, men er god til at drikke vand. Jeg kan ikke få ham til at spise, lige meget hvad jeg lokker med  >:( Jeg har endda ladet Safir stå og spise lækkerier lige foran ham, det plejer ellers af være virksomt.
Han tiggede for at komme ud her til morgen, så det har jeg givet ham lov til, men nu sidder jeg så og fortryder, for jeg havde jo bare regnet med, at han gerne ville ud for at tisse, og så ville komme tilbage, når jeg kaldte, for det gør han som regel. Omvendt har han før været ude, når det regnede, og er kommet ind dejlig tør, så han har jo sine gode steder, hvor han elsker at ligge der ude.
Jeg har siddet meget hos ham i nat, og det virker som om han finder trøst i, at jeg er hos ham.
Jeg håber VIRKELIG, at denne tur ud giver ham lidt mere mod på livet og lyst til at spise, for nu er det faktisk to døgn siden han har spist sidst - og jeg er bekymret og bange, det er så svært, når man ikke ved, hvad det rigtige at gøre er. Piv
Er der nogen af jer, der ved hvor længe en kat kan klare sig uden mad, men med vand?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #43 Dato: 30 Maj , 2010, 09:52 »
Jeg kan ikke forestille mig at du har underernærede dyr, Marianne ;). Så jeg tror sagtens at Talos kan klare sig en uges tid uden mad. Siden han heler fint har han jo ressourcerne i orden. Sandsynligvis har han en kraftig irritation i mavesækken som giver ham kvalme. Han ville have rigtig godt af at spise - men du kan ikke gøre andet end at tilbyde maden (livretterne). Siden han har lyst til at gå ud er det jo ikke helt galt. Jeg tror heller ikke at han har ondt mere (måske undtagen i mavsen). Jeg blev strumaopereret for et år siden. fik ikke en eneste pille i efterforløbet. Det gør faktisk ikke ret ondt i operationssår. Jeg tror mere at mennesker reagerer på TANKEN :o om at der er skåret i dem.... Så Talos er nok mere påvirket af medicinen end af operationen. Og det går jo over. Her er hakket ko og lun fløde noget der får gang i misserne i krisetilfælde. Noget jeg normalt ikke ville servere samtidigt - men det virker.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #44 Dato: 30 Maj , 2010, 09:59 »
Tak Kirsten, jeg håbede sådan at høre fra dig. *l
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk