Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder  (Læst 61579 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #15 Dato: 26 Maj , 2010, 16:04 »
Det er i den slags tilfælde jeg er glad for min sygeforsikring til dyrene
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #16 Dato: 26 Maj , 2010, 19:37 »
Kan man egentlig få sygeforsikring til katte  ??? (Spørger et hundemenneske... Det er da lige før mine hunde har flere forsikringer end jeg selv har.)
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline P. Jakobsen

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #17 Dato: 27 Maj , 2010, 07:46 »
Ja det kan de Louise S.  :)

der er bl.a dyrekassen https://www.dyrekassen.dk/?DK/KAT.aspx

og så åbenbart også lidt andre steder http://www.dyrlaegen.dk/data/images/kat1.pdf

Det er jo bare dejligt!! siger en der har måttet sande, de kan være en dyr fornøjelse, både med hunde og katte UDEN en sygeforsikring  *e
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #18 Dato: 27 Maj , 2010, 09:32 »
Hej Marianne
Hvordan går det med ham, det stakkels kræ :-\
Jeg håber han snart er på benene igen *k
 *l til både dig og Talos!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #19 Dato: 27 Maj , 2010, 16:40 »
Det går sin skæve gang, han har tydeligt mistet noget tillid, men som sagt har der også været mange dyrlægebesøg på det seneste. Han gemmer sig under sengen, når jeg går ind i soveværelset, han har sikkert også ondt, og så kan han ikke forstå, at han ikke må komme ud, han elsker jo at komme ud, og er en del ude, når jeg ikke er på arbejdet. Det værste er, at det er svært at få medicinen i ham, når jeg ikke rigtig kan komme til ham.
Ellers ser sårene fine ud, og det skal nok gå alt sammen, han har da lige været en tur på skødet af mig, hvor han kom og hoppede op, og jeg har også nusset med ham, mens han lå under sengen, og jeg lå på maven for at kunne nå ham, der spandt han, men en kat kan jo også spinde, hvis den er bange eller har ondt. *k *k *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #20 Dato: 28 Maj , 2010, 00:27 »
Rejer !!
Kan du ikke bestikke ham med rejer ?

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #21 Dato: 28 Maj , 2010, 07:26 »
Jeg forsøger skam al mulig bestikkelse, så nu ser han nærmest lækkerierne som tegn på "lusk"  ;D
Men jeg er da heldigvis ved at blive taget til nåde igen, han hyggede i hvert fald i sofaen med mig i går aftes, og han og også den bette har puttet i min seng i nat, så det går fremad, så var der jo bare lige, at han skulle have sin pille og den smertestillende sprøjte (uden nål og i munden) her til morgen- hmmmm.
Jeg har forsøgt at kamuflere pillerne i mad, men så sultestrejker han bare, og det var endda makrel i tomat, som er stærkt lugtende og en af livretterne.
Pillerne skal han have til og med søndag, men den smertestillende var sidste gang her til morgen.
Jeg er spændt på, hvordan det går, når han nu får lov til at komme ud. Gad vide om han så bare forsvinder i flere timer af frygt for, at han ikke får lov til at komme ud igen? Havde han nu været af hønsefamilie, kunne man bare lukke ham ud sidst på dagen, men med en kat er det nok bedre at lukke ham ud tidligt, så han i hvert fald er inde til natten.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #22 Dato: 28 Maj , 2010, 08:59 »
Stakkels Talos, men dejligt at høre at det - trods alt - går fremad. Du har sikkert også prøvet det, men skal vores katte have piller, stikker jeg pillen ind i en klump leverpostej, som de så gladeligt spiser, helst fra en teske, så man er noget 'særligt'  :D Aldrig nogen problemer der.
God bedring med ham!
Mvh Marianne

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #23 Dato: 28 Maj , 2010, 09:32 »
Hmmm...... må indrømme at når Cleo skal ha´piller så det ...holde kat ..tvinge gab op og proppe finger med pille ned i halsen på ham ...og så lidt leverpostej som belønning.
Måske trælst ...men det går hurtigt og jeg er sikker på pillen ender hvor den skal.
Med venlig hilsen Søs

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #24 Dato: 28 Maj , 2010, 09:39 »
Vi havde engang en lille rød hankat ved navn Macho (en rigtig lille macho italiener ;)), han havde en speciel teknik til at hoste piller op. Ligegyldigt hvor langt ned i halsen vi proppede dem, så satte han sig resolut på numsen mens han mobiliserede alt luft i lungerne, så pillen blev skudt ud som en raket ::) Engang blev han rigtig rigtig syg og det endte med at jeg måtte give ham penicillin som indsprøjtninger, da det ikke kunne lade sig gøre at få ham til at tage pillerne.

Han forsvandt desværre sporløst, kun de yderste 10 cm. af hans fine røde hale blev fundet i hønsegården  :'( og hans forsvinden forblev et mysterium. Til gengæld er han blevet en legende på matriklen :-*
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline P. Jakobsen

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #25 Dato: 28 Maj , 2010, 16:13 »
Vi har 3 katte. De 2 af dem kan man bare pakke pillen ind i lidt leverpostej.

Den anden rører bare ikke det leverpostej så længe der er en pille i.Det er som om han bare kan lugte den. Og give ham pillen i gabet så langt ned som muligt = samme resultat, ud igen.  . Så vi har fået sådan en pillesprøjte gratis hos dyrlægen.. Og nu går det som en "leg". Og så kan han få sin leverpostej bagefter.. For pillen den ska´ han sgu ha´ .

Så kan varmt anbefale den pillesprøjte.. Og nogle dyrlæger udleverer dem gratis, da det er sådan noget reklame noget.

Vi skal dog stadig være 2 til pillegivning af ham. Men den kommer ned, uden at ryge op igen.. da jeg tror trykket fra vandet gør han synker automatisk.

Marianne jeg tror det nok skal vende tilbage med tilliden.. Der er vel også grænser for længe man vil være ensom som kat  :) Og du gør et flot stykke arbejde, for at opbygge den igen.
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #26 Dato: 28 Maj , 2010, 16:49 »
Jeg må vist hellere undersøge det med pillesprøjten, det lyder som en rigtig god idé, for Talos kan også lugte, hvis jeg forsøger at smugle det i ham via maden. Sikke en lugtesans!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #27 Dato: 28 Maj , 2010, 18:25 »
Stakkels lille kat - sikke dog en omgang han (og du) skal igennem  :( God bedring med ham...

 *t
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #28 Dato: 29 Maj , 2010, 06:49 »
Nu går det ikke så godt, han spiste og drak ellers fint i går morges, men da jeg kom hjem fra arbejdet, havde han trukket sig tilbage til pladsen under sengen. I første omgang lagde jeg ikke så meget i det, for han har jo holdt sig noget tilbage, siden han blev opereret. Men hen under aften er han begyndt at kaste op, og så kan jeg jo se, at han ikke har noget i maven, der kommer bare sådan noget hvid-gulligt vand og skum. Han har kastet op nogle gange i løbet af natten. Han har ikke fået sin antibiotika i går aftes, for når han alligevel kaster op, er den jo ikke nogen nytte til, og så ville jeg ikke plage ham med det.
Her til morgen har han drukket en del vand, og det er heldigvis ikke kommet op igen. Jeg har også kogt noget fisk, som normalt er en af livretterne, faktisk plejer han at troppe op i køkkenet ved den mindste antydning af fiskelugt, og så plejer han at side utålmodigt og vente, så jeg er nødt til at putte isterninger og koldt vand ned til fisken, for at det kan gå stærkt nok. I dag er han slet ikke kommet op i køkkenet, og selvom jeg tog lidt fisk med ned til ham, var han ikke interesseret.
Jeg er frygtelig bekymret.
Jeg tænker på, om han stadig kan have forhøjet indhold af skjoldbruskkirtelhormon i kroppen, så det forårsager opkastningerne?
Sårene ser heldigvis fine ud, der er ingen tegn på infektion.
Jeg hader, når mine dyr ikke har det godt.
Jeg ved godt, at ingen kan hjælpe, men det er også rart at kunne dele sin bekymring med andre. Jeg er simpelthen så bange for at miste ham.  <W
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Min stakkels syge kat - ubehagelige billeder
« Svar #29 Dato: 29 Maj , 2010, 07:08 »
 *b
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?