Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sv: BRAHMA for alle :)  (Læst 166828 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #240 Dato: 09 April , 2010, 16:33 »
JEg har en webadresse hos min udbyder.... der er bare ikke noget på den, og den har et øv navn men det ved jeg ikke om jeg kan få lavet om :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Micher

  • Bruger
  • Indlæg: 437
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #241 Dato: 09 April , 2010, 18:24 »
Det lyder som en slagfast plan jørn (eller skal vi sige Egon olsen..;D)

Jeg stemmer også for at vi får fat i Choko-orper.
 
Faktisk så havde jeg allerede i tankerne selv at hente dyr og rugeæg fra UK. og så derefter tage imod reservationer på kyllinger eller rugeæg fra choko-banden..
« Senest Redigeret: 09 April , 2010, 18:51 Fra Micher »
Mvh

Michael

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #242 Dato: 09 April , 2010, 21:27 »
Det lyder alt sammen meget godt.... Jeg vil bare lige sige at jeg fik et sølle 5-tal i regnskabsføring på handelsskolen, så det vil nok være smart at finde en anden til at køre den del af projektet :) Men opretter da gerne en konto... :)
Jørn hvorfor er det orpingtonen du hælder til? JEg troede umiddelbart det var smartere med wyandotten??
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #243 Dato: 09 April , 2010, 23:54 »
Wanda@  Der er webbyen.dk det er en meget nem og overskuelig hjemmeside og der 5 gratis sider, for flere sider skal man dog betale men ikke ret meget.

Så er der 123 hjemmeside, den har jeg ikke selv prøvet men har hørt at den skulle være nem at arbejde med, koster dog også lidt.

Til sidst er der dk-hostmaster.dk den er lidt mere avanceret men har mange muligheder. koster 45 kr. om året.

God fornøjelse  ;)
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #244 Dato: 09 April , 2010, 23:59 »
Nå jeg kan altså ikke nære mig for at sætte et par Brahma billeder ind, har haft en amatør fotograf på besøg.

Billed 1 Herren opdager at han skal fotograferes.
Billed 2 fjerdragten skal lige ordnes.
Billed 3 Så er han klar.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #245 Dato: 10 April , 2010, 07:33 »
@ Wanda.

Orpington i Chokolate passer godt i størelse, men mindre godt i type og fjer struktur.

Når dette er sagt, så er " Wyandot s " langt bedre i kropsform og Fjerstruktur, hvilket jeg har givet udtryk for tidligere, men desværre virker " Chokolade Wyandotter ", ikke type mæssigt færdigt udviklede i stor udgave, derfor mit valg af Orpington i stedet.

NB: Skulle alt gå galt med udviklingen af en Chokolade farvet Brahma, så ville man også kunne få stor glæde af at kunne sætte, " Chokolate Orpington s på Sorte Danske Orpington s " og af den vej fastholde en helt ny farve i Chokolate orpington s.

Hilsen fra Lugovets.


Nåååå ja de var i dværge de wyandotter. 
Jeg skal nok fikse en bankbog.... har verdens sødeste bankmand, så han skal nok hjælpe :D
Er der slet ikke nogen i Tyskland/Holland/Belgien/xxx der gør i chokolade?
Jeg Håber vi kan få os fedtet ind hos nogle søde avlere i england...

Elise:
Hvor er det en sjov billedserie :) OG sikke en charmeur du har der. :)Han ved sit eget værd, det er da tydeligt :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Micher

  • Bruger
  • Indlæg: 437
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #246 Dato: 10 April , 2010, 08:05 »
Jah de er nemlig kun i dværg, hvilket nok ikke er helt så godt..

Tror jeg brugte det meste af aftenen igår på at søge nettet tyndt for noget der havde det mindste at gøre med chokolade orpington osv.

Og synes kun at kunne finde dem i UK.
Et par stykker af dem er endda bosat helt nede i det vestlige Wales..:(

Har på en auktions hjemmeside set en bruger som gentagne gange har solgt choko-orper så nu vil jeg prøve at kontakte denne.. (brugeren har kun fået positiv respons om sine handler og dyr inde på auktionssiden. (www.bid4poultry.co.uk)
Mvh

Michael

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #247 Dato: 10 April , 2010, 08:24 »
Sejt Michael.

Jeg har lige sendt et lille brev til Fru Rasmussen... hende vil jeg nu rigtig gerne have med ind over dette projekt :)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Micher

  • Bruger
  • Indlæg: 437
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #248 Dato: 10 April , 2010, 08:30 »
Super.. jo flere der har styr på avl og sådan jo bedre..:D

Sikke en dejlig start på dagen, min ene and har vidst lagt sig på reden med 16 æg, her i nat. så nu håber vi bare hun bliver liggende.. :)
Mvh

Michael

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #249 Dato: 10 April , 2010, 10:44 »
Super billeder af din hane Elise, han er da ret fotogen, og han ser ud til at vide det...... /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #250 Dato: 10 April , 2010, 11:50 »
Godmorgen  ;D Har sovet lidt længe idag,for at være klar til en lille Brahma tur til Fyn sammen med konen og Elise  :)

Flot hane  /o til næste gang husk det med de lange hale fjer vi snakkede om  ;)  :)

Jeg vil snakke  med konen om jeres plan .Hun er pt ikke så meget på forum,da hun hjælper mine forældre meget i haven+ser til sine  sorte Brahma.At der ikke findes Chokolade farvede i Holland lyder mærkeligt.De er experter inden for farver(og tegning)Bare inden for Brahma står de bag nye farver som:Sort-hvid plettet,legbarfarvede,Birke farvede,birkefarvede(guld),Tværstribet,sølv-blå båndet+ de er også ved at få rettet op på de hvide,og det var dem der i tidernes morgen skabte de hvid-blå columbia.Så jeg undre mig lidt at de inden for Wyandotterne ikke har jeres farve.

mvh Jesper

Godt man har Kaffen
« Senest Redigeret: 10 April , 2010, 12:05 Fra Rasmussen »
mvh Jesper

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #251 Dato: 11 April , 2010, 22:18 »


.Elise ,konen og jeg selv var på en Brahma tur i det Fynske hvor vi havde den fornøjelse at mødes med nogle af mine Hollandske venner Mans og Rina.Mans er en særdeles dygtig avler der begår sig inden for hvid-sort columbia og de Sorte.Snakken gik frem og til bage og mange emner blev drøftet.

De to emner der blev drøftet mest var Farve og type.Mans fortalte mig om deres syn på farver og måden de arbejder med dem.Når en ny farve skal accepteres bruges den gamle metode som vi også har brugt her i Danmark.1.generations dyr og 2.generations dyr skal fremvises og være af særdeles god kvalitet.Farven skal kunne avles rent uden for meget mix farverne imellem.Meget overraskende blev jeg fortalt at farven blå ikke var accepteret i Holland.De vil have en mørke blå uden nongen form for randtegning den skal være ens i farven over hele dyret.

Da vi drog hjem var vi alle glade og havde fået noget med fra turen  ;) Mans og Rina vil besøge os her på fredag.Det bliver sjovt at se hvad de siger til min samling af semi Danske dyr  ;D  ;D  ;D

Det var en skøn dag igår.I morges ventede der os et ondt syn ræven havde drabt konens Sorte og blå Brahmaer.Nu frygter jeg for turen kan komme til mine,heldigvis har jeg fundet et sikkert sted de kan tage på ferie mens ræven bliver skudt i stumper og stykker.

Sikke en dårlig start på avls året 2010 håber det slutter godt.

mvh Jesper

mvh Jesper

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #252 Dato: 11 April , 2010, 22:24 »


Det var en skøn dag igår.I morges ventede der os et ondt syn ræven havde drabt konens Sorte og blå Brahmaer.Nu frygter jeg for turen kan komme til mine,heldigvis har jeg fundet et sikkert sted de kan tage på ferie mens ræven bliver skudt i stumper og stykker.

Sikke en dårlig start på avls året 2010 håber det slutter godt.

mvh Jesper



NEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJ hvor skrækkeligt. Dem allesammen????? Stakkels høns og stakkels Rikke og stakkels chokoladeprojekt. 
lorte-dumme-rådne ræv.
Hvis de i Holland ikke er vilde med for meget miks maks, så er det vist godt de ikke læser vores chokoladetråd hva ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #253 Dato: 11 April , 2010, 23:30 »
Hvis der er noget min kone kan så er det at komme stærkt igen.Hun har fået en del æg efter dem,og hun har også en reserve stamme(sort),men hun var så glad for sin første stamme.De havde navne og var håndtamme.De 2 blå høns hun havde gående var noget af det flotteste jeg har set  :'(  Hun var så stolt når hun sagde her kommer mine Danske piger og deres Tyske søster.Hanen som var Hollænder hed BoB.Det er hendes første år som avler,og hun har allerede nået at bygge en stamme op,miste den og derefter begynde opbygningen igen(tror det er derfor hun søger ekstre Danske sorte og især blå) .Hun er en sej lille dame ,min kære kone.

Wanda:jeg er også til mix med farverne  ;D BSO er et kombinations projekt hvor 5 farver+splash er i brug  :) Her er typen og størelsen ikke så stort problem,men farven tja  ;D

mvh Jesper
mvh Jesper

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #254 Dato: 11 April , 2010, 23:46 »
Jamen når nu Jesper har skrevet om vores tur i går, vil jeg da bare lige tilføje at jeg nød det, det var utrolig flinke mennesker de hollænder og der blev jo snakket "lidt" om Brahma, nu  *k for at det hjembragte bære frugt.

Øv for Rikke, de sorte og de blå, men håber cdén fik smilet frem, så må du altså leve med Johnny musikken Jesper  <:

Lige et par billeder af "høsten" i går.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand