Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Registring af heste  (Læst 20668 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

  • Gæst
Sv: Registring af heste
« Svar #45 Dato: 24 Februar , 2010, 08:49 »
Jeg tror bestemt, at det mere er for at holde øje med at sygdomme ikke spredes. Vi har jo set det med BSE og Scrabie. Her er det altså vigtigt, at det virkelig er der rigtige dyr der bliver transporteret rundt og her hjælper så mærkningen.

At det samtidig giver myndighederne en indsigt i, hvor mange dyr vi andre har er jo nok et plus for dem >:( >:(

For os hestefolk gælder det også. Det er ikke ret mange måneder siden, at man fik heste ind i England (Wiltshire) der viste sig at have afrikansk hestepest, selvom de havde deres papirer i orden.Jeg ved ikke om de var cipset eller blot DNA testet.Heldigvis var de i karantæne.

Vi ved jo at sygdomme, der ikke før har kunne forekomme, pludselig har fået fodfæste også længere mod nord end før i tiden, på grund af det mildere klima.

Afrikansk hestepest kan nemt udrydde næsten hele bestanden af heste med omkring 90% dødelighed. Der er en stor trafik mellem England og f.eks Dubai af væddeløbsheste, men også arabere og andre racer, samt konkurrenceheste rejser vidt omkring.

Som så mange andre, er jeg også træt af al det papirnusseri, jeg har hverken får eller geder mere for jeg kan ikke få slagtet umærkede lam og kid og skattevæsenet mener at et alm. lam har en værdi af 450,- når man spiset det selv >:( >:( Slagteren indberetter, hvilke dyr han slagter for hvem, så man kan altså spores hvis man kommer i skattevæsenets søgelys.

Jeg vil så forfærdelig gerne have et par malkegeder og en lille flok får, men enten skal være lovbrydet og lade være med at mærke lammene og slagte dem selv herhjemme. Det kan jeg jo ikke, jeg kan dårligt nok hugge hovedet af en høne ;D

Vi skal også huske på, at vi ret beset skal opgive, at vi har høns, det betyder, at vi kan blive beskattet efter hvor mange familiemedlemmer man er. Jeg kan ikke huske, hvor mange æg det er man mener hver enkelt familiemedlem spiser.

Papir, papir og atter papir, det er prisen for at verden er blevet meget lille.

Vh Gunni.


Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Registring af heste
« Svar #46 Dato: 24 Februar , 2010, 09:11 »
Skal almindelig dødelige, som bor i et almindeligt hus i byen også opgive, hvor mange høns man har??
Så er jeg sandelig glad for at jeg er ved at bygge nyt hus, for så må prisen på huset kunne modregnes i æggene i mange år frem!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Registring af heste
« Svar #47 Dato: 24 Februar , 2010, 09:26 »
@ Marianne

Og om ikke ret længe skal du sikkert også gøre rede for hvor meget foder du køber hvor, og til hvilken pris,til hvor mange høns.
Der efter kan du vel også blive beskattet af hvor megt gødning de udleder i din have, som du har gavn af,,,,, shhh ikke noget med at give en lille pose hønse høm høm til naboen.

Jo jo det er ganske vist, at en lille fjer kan blive til fem høns. 
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

GKV

  • Gæst
Sv: Registring af heste
« Svar #48 Dato: 24 Februar , 2010, 09:49 »
Ja almindelige mennesker skal opgive, hvad de sælger uanset om det er kanariefugle, kyllinger, kattekillinger, hundehvalpe og altså æg som man selv spiser, man kan ikke trække udgifter fra, med mindre man inden for en kortere årrække kan bevise, at det giver overskud. Det kan jo ikke lade sig gøre, da vi ikke må sælge æggene.Altså er det en hobby, men skat skal man altså betale af det.

Jeg har selv prøvet at sidde med en meget nidkær "skattemand" som mente, at vi også havde spist femten lam eller solgt dem sort. Vi havde mistet nogle små der gik på 56 HA eng til ræven eller noget.Det var jo kropumuligt at finde øremaærkerne. Æggene skulle skam også med og han medregnede oven i købet mit barnebarn som kun var tre måneder på det tidspunkt, men det var så en fejl.

Landskatteretten fandt det dog lidt anderledes, idet jeg havde slagteregningen for de to lam vi vitterligt havde fået slagtet. De repræsenterede så en værdi af 450,- stk, på trods af at jeg havde afregniger fra Danish Crown der sagde at gennemsnitsprisen lå fa 200,- til 350,-

Så den eneste løsning er ikke at være for lovlydig.

VH Gunni.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Registring af heste
« Svar #49 Dato: 24 Februar , 2010, 13:00 »
Vi skal også huske på, at vi ret beset skal opgive, at vi har høns, det betyder, at vi kan blive beskattet efter hvor mange familiemedlemmer man er. Jeg kan ikke huske, hvor mange æg det er man mener hver enkelt familiemedlem spiser.

Ej, det vil jeg altså gerne se hvor står :) For min søster ringede ind til SKAT, for at høre om hun skulle betale skat, af de killinger (huskat) hun solgte, og så længe det var på hobbybasis, og hun ikke gjorde til en forretning for at tjene penge, så skulle hun intet indberette.

Så jeg vil mene, at så længe man har høns på hobbybasis, og blot sælger lidt kylling, som man har i overskud, så skal man ikke indberette det og betale skat af det :)

Men vil da som sagt gerne se et link eller noget, hvis du har det :)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Registring af heste
« Svar #50 Dato: 24 Februar , 2010, 13:54 »
Tak for kaffe siger jeg bare og ryster på hovedet. Man kan altså gå og være "kriminel" uden at ane det  :o ::)
Det kan da være fint, hvis man skal betale skat af de æg man får fra et hobbyhønsehold, og man IKKE må trække udgifterne til samme høns fra. Som Christina skriver ville det være skønt, hvis man kunne finde noget på skrift om det.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

  • Gæst
Sv: Registring af heste
« Svar #51 Dato: 24 Februar , 2010, 16:16 »
Jeg vil ikke ind i en gang ordkløveri, for jeg er nok inde på, at det er når og hvis man er registreret som virksomhed. Glemmer at ikke alle er det. Selv har jeg været det altid, længe før OMSèn blev indført.

En masse sælger dyr og lign. uden at de på nogen måde gør regnskab for det. Der er så lige det der med, at man skal momsregistreres når beløbet man sælger for er over 50.000,-. Et beløb man hurtigt kommer op på i dag, hvis man har katte/hunde eller hesteopdræt.

Utallige gange har jeg været til torskegilde, hvis overskuddet ikke var til stede og man har der sagt, at hvis det ikke blev bedre ville det blive regnet som hobbyvirksomhed og der fik jeg besked på, at jeg skulle opgive, hvad jeg solgte for, men ville ingen ret have til at fratrække udgifterne.

Selvom man er momsregistreret er det ikke ensbetydende med at skattevæsenet accepterer, at det er andet end hobby, så de to ting hænger ikke sammen, hvilket man ofte tror. Man beskattes af egetforbrug og det er lige fra, at du har fornøjelse af din hund eller hest. 2500,- kr, pr. hest kan du ikke trække fra, selvom du ikke benytter dem til andet end avl.De penge går til "fornøjelsen" ved at have dyret.

I en anden tråd herinde blev det nævnt, at man kan trække katte fra, hvis man bor på en landejendom. Rigtigt, forudsat at dyret ikke kommer ind i huset, for så ophøjes det altså til kæledyr, det samme gælder for en hyrdehund, hvor tiltrængt den end kan være i det daglige arbejde. Ind i privaten må den ikke komme.Om der er nogen der kontrollerer det, tvivler jeg på.

Jeg har ikke tid lige her og nu at grave mine skattebøger frem og jeg kan ikke finde nogen links, men jeg fandt dog dette.

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-709.html

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=25&conference=258&posting=1764694

VH Gunni.


Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Registring af heste
« Svar #52 Dato: 24 Februar , 2010, 16:42 »
Gunni, det var ikke for at være ordkløver, jeg er bare rystet. Der må da vel være en bagatelgrænse.  /f
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

  • Gæst
Sv: Registring af heste
« Svar #53 Dato: 24 Februar , 2010, 17:06 »
 ;D ;D Jeg var nu mere ræd for at jeg skulle blive ordkløveren!!!

VH Gunni.