Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Registring af heste  (Læst 20665 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Fru Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 47
Sv: Registring af heste
« Svar #30 Dato: 19 Februar , 2010, 21:03 »
Ja Gunni dyrlæger er jo også mennesker ;D
Har lige haft farmakologi så med mindre det er lavet om inden for de sidste 3 måneder er jeg ret sikker i min sag.
Hilsen Mette og Tine (mor og datter)
1,4 dværgwyandotter. 1,3,2 silke. 1,4 araucanaer. 1,3 legbar orpington. 0,1 houdan 0,4 isabrown. 0,2 new hampsire. 1.0 maran. 1,6 bl. 1,4 moskusænder. 1,7 geder. 1,1 lama. 2,6 heste(pinto, islænder, palomino). 2,0 katte. 0,1 hund.

Offline Jake

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 256
Sv: Registring af heste
« Svar #31 Dato: 19 Februar , 2010, 21:41 »
Citér
Hvis ikke der findes en sådan værdi må det ikke bruges til konsumdyr

Jo, der er nu godt nok en del midler, der ikke behøver at have en listet MRL-værdi for at anvendes til produktionsdyr.  ;)
Life is NOT like a box of chocolates!

Life is like a jar of Jalopenos...

What you do today, might burn your ass tomorrow!..  /s  <C <S

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Registring af heste
« Svar #32 Dato: 19 Februar , 2010, 22:48 »
Når der lovgives bliver det ofte vedtaget, uden at de der gør det, egentlig ved hvad det er de taler om.

Det er da utroligt så svært det danske sprog er. Der er et 'ofte' for meget i ovenstående citat.
 ;) :D *f *g
Mvh
Erik Andersen

GKV

  • Gæst
Sv: Registring af heste
« Svar #33 Dato: 19 Februar , 2010, 23:01 »
Ja, det er nok på tide at holde op med det skriveri ;D Er den røde blyant til satvefejl også fremme?

VH Gunni.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Registring af heste
« Svar #34 Dato: 19 Februar , 2010, 23:07 »
God aften Gunni.

Godt at se du tog min spøg pænt  ;)

Men i bund og grund er det jo desværre ofte det der er problemet. Vi har også oplevet det omkring flere af de kommunale fjerkræsdirektiver. Og vi ser det også i mange andre sammenhænge.

Vi må så nok også medgive politikerne at det ikke er nemt at få noget vedtaget, da der skal gives mange indrømmelser for at opnå et flertal bag et stillet forslag. Jeg er glad for at jeg ikke er politiker i dagens Danmark.  :D
Mvh
Erik Andersen

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Registring af heste
« Svar #35 Dato: 20 Februar , 2010, 10:59 »
Min heste er heller ikke syge, heldigvis, og de er kun chippet tl genkendelse, altså hvis de stikker af eller bliver stjålet, så er chippen til at finde frem til mig.
Så Chip i forhold til medicin har ikke været aktuel hos mig indtil videre.

Jeg spiser gerne mine gamle heste, og synes det er vildt spild at smide mange kg kød ud, når det faktisk smger fantastisk og er tæt på fedtfrit, alt andet er uhørt for mig.
Heste kan på grund af de korte muskelfibre spises i alle aldre og i alle konditionsformer, og så er det klart en fordel for madbegyndere, og kan ikke steges tørt og hårdt.
Jeg er dog helt på det rene med at jeg også har et par superkonkurenceponyer stående i min stald, som jeg aldrig får lov at sætte tænderne i, jeg har endnu ikke fået overbevist min datter om at det overhovedet er spiseligt kød.  <W

Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

sussie

  • Gæst
Sv: Registring af heste
« Svar #36 Dato: 20 Februar , 2010, 23:12 »
@Ina et spørgsmål..Når nu du har heste til konsum, handler du så kun foder på godkendte steder fodersstof forhandlere, som loven foreskriver???
En af grundene til jeg har valgt fra at hestene skal bruges til konsum er at jeg har stået i en stald med mange heste..Loven foreskriver at hestenes foder skal kunne spores tilbage til producent som skal være godkendt, samt ved medicinering er der strenge krav ved fodring i stald med mange heste, hvis de skal konsumeres.
Jeg selv køber al mit hø halm og korn hos en bonde, hvor kun mit vitamin foder er fra dlg. Så alene det gør at jeg ikke må bruge dem til konsum....

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Registring af heste
« Svar #37 Dato: 20 Februar , 2010, 23:24 »
uha ja der er mange regler    <:
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

sussie

  • Gæst
Sv: Registring af heste
« Svar #38 Dato: 23 Februar , 2010, 15:30 »
Som Ina siger....der er jo mange regler...
Og derfor vil jeg afslutte med at sige ..Thats my point...Hvad f... skal vi med alle de beukratiske og fordyrene og ofte forvirrende regler. Når der ikke håndhæves nogen af dem...


karina dj

  • Gæst
Sv: Registring af heste
« Svar #39 Dato: 23 Februar , 2010, 15:45 »
HØRT!  :D

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Registring af heste
« Svar #40 Dato: 23 Februar , 2010, 15:46 »
Ja myndighederne får travlt med at kontrollere om alle bagskurs ponyer nu er blevet registreret, men det viser sig jo nok når de engang dør og Daka skal hente dem, så "falder hammeren" vel når de ikke er chippet, med mindre at folk selvfølgelig bare graver dem ned i haven.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Registring af heste
« Svar #41 Dato: 23 Februar , 2010, 21:58 »
Jeg tror da ikke Daka tjekker chip, hvorfor skulle de dog det, det er jo ikke dem der skal bruge dem til konsum, tværtimod skal de jo destruerer dem.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Registring af heste
« Svar #42 Dato: 23 Februar , 2010, 22:04 »
Vi fik en gang afhentet en aflivet ged uden øremærke. Uhadada - vi havde bragt hele landets kødproduktion i fare! Efter lidt overtalelse tog de dyret med - men der kom da et brev med en INDSKÆRPELSE :o
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Registring af heste
« Svar #43 Dato: 23 Februar , 2010, 22:15 »
Daka tjekker mærker på klovbærende dyr og når det bliver lovpligtet med hestene, så tror jeg bestemt også at de vil tjekke det.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Registring af heste
« Svar #44 Dato: 23 Februar , 2010, 22:36 »
Så er jeg da glad for at heste ikke skal være øremærkede.
 
Og min tanke var da egentlig da der kom alle de regler, at det nok snarere var for at få fat i alle de bønder der  sælger  deres overskud af korn og hø/halm og andet til dumme Københavnerer der er flyttet på landet, og gerne vil købe billigt til heste kaniner og marsvin.

Og hvem har lyst til at fortælle at man køber hø hos naboen, så er man jo sikker på at det ikke er naboen man handler med næste år.

Det er en gang skvadder, og hvor mange er det llige der kommer af dage efter at have ædt en hest eller gris i et nabobyt......
jeg tænker sådan sammenligner hvor mange der kunne komme til skade efter bekendskab med industriens kødbakterier og salmonella høns.
Jeg føler mig da mere tryg ved at spise det jeg selv har produceret.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn