Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Æggefarve  (Læst 5549 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Æggefarve
« Dato: 31 Januar , 2010, 12:45 »
Hvis man udelukkende ser på æggenes farve, hvilken farve araucanahøns lægger så de flotteste, mest turkise æg. Jeg tænker her på araucana i stor.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Erling Rønnest

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 570
    • Vendsyssel fjerkræklub
Sv: Æggefarve
« Svar #1 Dato: 31 Januar , 2010, 13:23 »
Hvis man udelukkende ser på æggenes farve, hvilken farve araucanahøns lægger så de flotteste, mest turkise æg. Jeg tænker her på araucana i stor.

Det skal komme an på en prøve....

Jeg har både sorte og vildtfarvede.....

De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
http://racefjerkrae.dk/
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.kamphons.dk

GKV

  • Gæst
Sv: Æggefarve
« Svar #2 Dato: 31 Januar , 2010, 13:50 »
Jeg ville så gerne vise jer et par af mine fine æg, men kortet driller mig når jeg sætter det i pcén.

Jeg tog dog et billede af det allerførste som den lavender lagde, det vejede 58 gr. og ligger i midten af loneæggene.



Jeg håber jeg finder ud af problemet senere.

VH Gunni.

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Æggefarve
« Svar #3 Dato: 31 Januar , 2010, 14:51 »
Jeg ville da mene de lagde stort set samme farve, da æggefarven jo er en del af kravet til standarden ?

Men er sikker på et er afhængigt af om man har krydset andre racer ind over, jeg husker at de æg jeg fik i slut sommeren hos en avler. At fra alle dværg araucana´erne var æggene helt hvide.

GKV

  • Gæst
Sv: Æggefarve
« Svar #4 Dato: 31 Januar , 2010, 16:51 »
Mere eller mindre, nogen er jo lidt olivenfarvede i tonen, mens andre er mere rene i den turkisfarve, hvis ellers jeg har forstået det rigtigt, det som jeg har læst mig til. ::)

Nå,men nu fik jeg skidtet til at virke og her er så æghøsten fra idag fra mine Araucanere. Dem med E på er selvfølgelig fra mine englændere. Dem med L er fra Lonearaucanerne og til deres forsvar skal siges at de har været en anelse mørkere, men de har lagt æg uafladeligt siden de startede sidst på sommeren.

De to store E æg er fra en vildtfarvet og en tværstribet, mens det mindre, men kønnere er fra den lavendelfarvede, som også er en mindre høne.



VH Gunni.