Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Slagtning af gris  (Læst 6778 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Slagtning af gris
« Dato: 08 Oktober , 2009, 10:46 »
Vi har fået en gris af en landmand, men skal selv sørge for/stå for slagtning o.s.v

Så jeg tænkte om nogen kender en god hjemmeslagter på sjælland som meget gerne er kørende/rullende ?


Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Slagtning af gris
« Svar #1 Dato: 08 Oktober , 2009, 11:05 »
http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,38.0.html

På denne liste er også slagterier der tager sig af grisebasser oa.  /o
Hilsen Susanne

Offline Jørgen Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 291
Sv: Slagtning af gris
« Svar #2 Dato: 08 Oktober , 2009, 16:02 »
Hvis du kontakter din slagterbutik kan de sikkert henvise til en slagter som selv må slagte. Eller hvad med landmanden, kender han ikke en?
Vi får slagtet helt efter reglerne ved en lille mester, og får derudover parteret og lagt i poser efter ønske.

Mvh   Jørgen

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Slagtning af gris
« Svar #3 Dato: 08 Oktober , 2009, 21:17 »
Tak jeg kigger på linket, synes det er en lidt større opgave og finde en  ;)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Slagtning af gris
« Svar #4 Dato: 08 Oktober , 2009, 21:39 »
Det ville nok være det letteste hvis I tager en snak med landmanden hvor I har fået grisen. Jeg er overbevist om han også får slagtet en gris i ny og næ til eget brug, så han ved næsten med sikkerhed hvilke slagtere i området der kommer og henter grise hos 'private' til slagtning.

Husk at hvis grisen går hos Jer selv er der registreringspligt i CHR- registret. Der skal være indberettet flytning til Jeres ejendom i så fald. Går den hos landmanden til den skal til slagtning, er det ham/eventuelt slagtere der skal anmelde flytning.

 Jeg siger det blot fordi I kan risikere at slagtere nægter at have med grisen at gøre hvis den ikke er registreret korrekt. Der gives bøder for ikke at overholde registreringspligten.

Jeg har selv lidt grise til eget brug så I er velkomne til at spørge hvis der er noget I er usikre på, men send en PM i så fald.
Mvh
Erik Andersen