Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: luuuuuuuuuuuss argh argh  (Læst 9523 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline P. Jakobsen

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: luuuuuuuuuuuss argh argh
« Svar #15 Dato: 07 ſeptember , 2009, 21:27 »
Ja vi behandler ikke regelmæssigt :-[. Egentlig nok fordi vi tror på at det ikke gør sagen bedre bare at bruge løs på linie med antibiotika. da det vil munde ud med resistente bakterier samt lopper i det her tilfælde.

men vi har nok også været heldige her. for vi har måske kun været ramt 2 gange på 6 år eller deromkring.

Men det har måske ingen indflydelse.

0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: luuuuuuuuuuuss argh argh
« Svar #16 Dato: 08 ſeptember , 2009, 05:55 »
Jeg har i mange år brugt Frontline på sprayflaske til vores hunde og katte.

Startede med at bruge det, med det samme det blev frigivet til katte også - i starten måtte det kun bruges til hunde. Vi har ikke set lopper på nogen af dem i mindst 10 år.

De får en omgang ca. hver 2. - 3. måned. Der står vist godt nok på flasken, at det skal gives hver måned, men vi ser aldrig lopper og har ikke gjort det i mange mange år. Måske er det fordi, der netop ikke er et loppeangreb, vi forsøger at slå ned, men at vi istedet giver forebyggende.

Killinger får 1 enkelt pust hver, når de er 6-8 uger og 2 igen lige inden de flytter hjemmefra.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: luuuuuuuuuuuss argh argh
« Svar #17 Dato: 08 ſeptember , 2009, 06:14 »
Jeg har også brugt Frontline i mange år. På det seneste er jeg dog gået over til Advantage til min ene kat, fordi ampullerne med Frontline ikke er helt store nok til ham.
Jeg giver aldrig forebyggende. Jeg er så "heldig" at er der en enkelt loppe i miles omkreds, så får jeg loppebid, derfor ved jeg altid, når vi har en loppe indenfor dørene, og så behandler jeg. Vores metode har indtil dato betydet, at vi aldrig har loppeangreb altså ud over en enkelt i ny og næ, når det er sæson for bæsterne.
Jeg har valgt at behandle på denne måde, fordi jeg ikke har lyst til at mine dyr skal have mere gift på sig end højst nødvendigt.
Min personlige holdning er, at man selvfølgelig skal behandle mod diverse problemer, man skal også gøre, hvad man kan for at forebygge, men man skal ikke bare skyde løs. Resultatet kan jo nemt blive resistens på mange områder, og hvor er vi så?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline P. Jakobsen

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: luuuuuuuuuuuss argh argh
« Svar #18 Dato: 08 ſeptember , 2009, 16:21 »
Ja det var noget i den retning jeg ville frem til Marianne.

Vi er så gået over til Prac-tic også.. frontline har nemlig også et andet lille minus.. Hunden må ikke blive badet dvs heller ikke komme til hundesvøm :( i op mod 24 timer eller er det mon 48 t før og efter.?

Den sportsgren dyrker vi ugentligt med vores.. dog ikke på faste ugedage.. så det har også været svært at få til at hænge sammen med behandlingen og sikkert også forringet effekten.. Da vi blev indvaderet meget pludselig

Men vil meget hellere hurtigst muligt behandle, frem for at overforbruge..

Men jeg håber altså de små killinger kommer af med det forbandet skravl..
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: luuuuuuuuuuuss argh argh
« Svar #19 Dato: 08 ſeptember , 2009, 18:28 »
Det der med badning gælder alle midler, der kommer på huden. De går i blodet via hudfedtet, og vasker man hudfedtet af, så virker de ordentligt...

Offline P. Jakobsen

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: luuuuuuuuuuuss argh argh
« Svar #20 Dato: 08 ſeptember , 2009, 18:54 »
nå hmm.. Ja, at påstå jeg ved noget om produkterne som sådan vil jeg ikke. Fik bare af vide, practic er bedre, når det gjalt vores behov nu vi SKAL til hundesvøm jævnligt...  ;D

Vi blev i hvertfald lopperne kvit bare med advantage til kattene og practic til vuffer.. Så vi klager ikke.

havde som sagt bare brugt frontline og sprøjtet hele huset uden resultat forinden mange gange.

(undskyld jeg fører tråden ud, hvor det ikke handler om killinger)

0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Tina Holmberg

  • Bruger
  • Indlæg: 700
Sv: luuuuuuuuuuuss argh argh
« Svar #21 Dato: 09 ſeptember , 2009, 09:31 »
Øhh, Normalt opstår resistens ved ofte brug af samme produkt !!!!
Jeg har 2 store slædehunde, og de bliver så sandelig ikke behandlet regelmæssigt - Det kræver nemlig omkring 140 pump af frontline spayen.
Behandler kun i de perioder, hvor jeg kan se, at der er ekstem mange flåter/tæger. Det samme gælder katten. Og ingen af mine dyr har på noget tidspunkt udvist resistens for frontline.
I bund og grund handler det jo om, uanset hvilke dyr man har, at holde øje med hvordan de har det hver dag, og gribe ind, når der kommer ubudne gæster.
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene