Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: luuuuuuuuuuuss argh argh  (Læst 9524 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
luuuuuuuuuuuss argh argh
« Dato: 07 ſeptember , 2009, 17:19 »
Hmmmm sidder lige og tjekker op på forum , medens killingerne tumler rundt på bordet , gulvet og   mig  ;D   Pludselig er det nok for lille "søvnig" , og hun ligger sig til i mit skød som så ofte før i hendes unge liv - smelte smelte mit hjerte  :D
Pling - hop - pling - hop - hendes krop er lidt mere unaturligt levende end godt er : luuuuuuss og lopper eller bare æv  :P
De 3 andre : samme historie ..... >:(
Hvad bruger i til jeres hund / kat  og : ikke mindst skal de 7 uger gamle tumlinger have - øh - hvor meget af det ?

På forhånd tak for gode råd
jan og killingerne
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: luuuuuuuuuuuss argh argh
« Svar #1 Dato: 07 ſeptember , 2009, 17:24 »
Hej Jan, hos dyrlægen - og her også på møllen - kan du få Frontline Vet på spray-flaske. Der står på hvor mange pust i forhold til dyrets vægt, derfor kan det doseres nøjagtigt til de kære små, lidt for levende , killinger. Når de hopper er det lopper... ;D
Mvh Marianne

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: luuuuuuuuuuuss argh argh
« Svar #2 Dato: 07 ſeptember , 2009, 17:31 »
Hej Marianne.
Så må jeg en tur til dlg - de er trods alt - lidt - billigere end den lokale dyrehandel.
Kom lige i tanke om , at for ca 20 år siden fik jeg noget brunt vandopløseligt pulver (gosh katten blev tosset efter en tur under vand hi hi ) men det virkede ! længe virkelig længe ! Findes det endnu og hvad heddder det ?
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: luuuuuuuuuuuss argh argh
« Svar #3 Dato: 07 ſeptember , 2009, 17:49 »
Nix, det findes ikke mere! Det var også noget giftigt stads, så vidt jeg ved. Altså giftigere end det man har i dag.

En pipette i nakken er det, man bruger nu om dage. Og ja, så små kræ skal sprayes istedet.
Mor Kat der i mod, bør have noget i nakken :)

Offline P. Jakobsen

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: luuuuuuuuuuuss argh argh
« Svar #4 Dato: 07 ſeptember , 2009, 18:10 »
Vil lige sige, vi har haft kæmpe loppeangreb de sidste mange måneder.. Så afsted afsted det gik mod dyrlægen.. Og vi fik en grundig instruktion om hvorledes man behandlede katte og hunde med samme præperat fra frontline (det kan man godt, hvis man selv måler af) ikke alle dyrlæger vil så indrømme det. Det er dog det gamle frontline mærke.

Men ak og ve.. Frontline er lopperne begyndt at blive imune overfor. Så vi spildte lige 500 kr i indkøb på et produkt der ikke virker mere.. Det er der desværre mange forhandlere der glemmer at fortælle ;)

Men bliv guidet af dyrlægen.. og hav alligevel in mente at frontline nok desværre ikke er så virksomt mere.

Held og lykke med de små missere..
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: luuuuuuuuuuuss argh argh
« Svar #5 Dato: 07 ſeptember , 2009, 18:37 »
Det er helt rigtigt.
Problemet er, at Jans killinger jo kun er syv uger, og så er det meget begrænset, hvad de kan tåle - og svært at måle af fra pipetterne :) Derfor anbefaler man spray til dem, og det er så vidt jeg ved kun frontline, der laver det.

På den klinik, hvorjeg arbejder, er vi så småt ved at fase frontline ud til fordel for andre produkter. Vi hører fra for mange, der oplever det samme som dig.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: luuuuuuuuuuuss argh argh
« Svar #6 Dato: 07 ſeptember , 2009, 18:47 »
Hvilke andre produkter skal man så til at bruge?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: luuuuuuuuuuuss argh argh
« Svar #7 Dato: 07 ſeptember , 2009, 19:01 »
Jeg mener man kan få noget pudder til killinger, ved ikke hvad det hedder
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: luuuuuuuuuuuss argh argh
« Svar #8 Dato: 07 ſeptember , 2009, 20:08 »
Jan, jeg har en sprayflaske med frontline til katte stående, den må du gerne komme og låne.  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: luuuuuuuuuuuss argh argh
« Svar #9 Dato: 07 ſeptember , 2009, 20:17 »
@Lisbeth Kristine; Vi har to-tre andre mærker, blandt andet noget nyt, der hedder prac-tic (men det fås kun til hunde). Ved ikke endnu om det er bedre, men man kan jo håbe. Sælgeren siger, det er :) :)

Offline P. Jakobsen

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: luuuuuuuuuuuss argh argh
« Svar #10 Dato: 07 ſeptember , 2009, 20:47 »
Det vi brugte til kattene efter forsøget med frontline var Advantage til store katte.. Nemlig også muligt at dosere (også et gammelt kendt mærke). På den pakning står der at digende killinger under 8 ugerbehandles ikke?

Kan det så betyde at kattemoder godt må behandles, og via modermælken kan man behandle lopperne?
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: luuuuuuuuuuuss argh argh
« Svar #11 Dato: 07 ſeptember , 2009, 20:54 »
Ikke via modermælken, men via moderen. Det er rigtigt. Hun "emmer" så meget af giften, at lopperne holder sig væk i en pæn radius af hende, og dermed bliver de diende killinger også beskyttede. Snedigt!

Det virker med advantage, men så vidt jeg ved ikke med frontline, og hvis de små er meget levende, så ville jeg nu gerne behandle dem også. Men advantage er et godt produkt, Det er ret effektivt.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: luuuuuuuuuuuss argh argh
« Svar #12 Dato: 07 ſeptember , 2009, 21:01 »
Ved ikke endnu om det er bedre, men man kan jo håbe. Sælgeren siger, det er :) :)
Sælgeren har vel næppe noget valg, hvis han forsat skal kunne sælge.

Vi bruger Frontline til både katte og hunde og med godt resultat, ihvertfald indtil nu.
Vi har senest købt hjem via en netside i England hvor vi fik det til ca halv pris. Men det kan nok kun svare sig hvis man har mange dyr der skal behandles. Vi har 2 hunde og 4 katte.
Mvh
Erik Andersen

Offline G. Lausen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 503
  • Grafitti :)
Sv: luuuuuuuuuuuss argh argh
« Svar #13 Dato: 07 ſeptember , 2009, 21:11 »
hej jeg vil lige give mit besyv med!

jeg fik anbefalet at bruge frontline spray til mine høns!!  :o af en dyrlæge (ikke naboen) så det har jeg stående så får de et pust og hundene får også et pust... eller flere, de er jo trods alt lidt større  ;D

bare hvis nogen kunne bruge den information!!
Der står jo ikke noget om at det kan bruges til høns - af avleren fik jeg anbefalet fluegift, men syns at frontline måske var mere... rigtigt  :-\ om jeg så må sige...
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: luuuuuuuuuuuss argh argh
« Svar #14 Dato: 07 ſeptember , 2009, 21:13 »
De "klager" vi har fået over frontline, kommer fra folk, der ikke behandler regelmæssigt. Altså folk der, om man så må sige, er blevet invaderede og skal have bekæmpet invasionen. Hos dem, der bruger det forebyggende 1 gang om måneden og har gjort det altid / længe, har vi ikke hørt klager, men det lugter lidt af en begyndende resistens synes vi.

Når midlerne er billigere fra England, er det fordi, du slipper  /sniger dig uden om at betale afgifterne. Loppemidler er belagt med nogle helt afsindige afgifter herhjemme i et forsøg på at begrænse brugen af dem (!). Hvis toldvæsnet bestemmer sig for at åbne din pakke, bliver de nok mugne og be'r om de penge. Men jeg kan nu godt forstå, du helst vil være fri for at betale dem. Det løber hurtigt op, når man har lidt mere end en enkelt lille gravhund :)

Og Lausen; de kan sagtens tåle frontline, hønsene, men man ved ikke noget om tilbageholdelsestiden på æg og kød. Det går jo i kroppen og blodet på dem via huden...