Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kamphunde...  (Læst 21266 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bjyrka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 219
Sv: Kamphunde...
« Svar #45 Dato: 03 ſeptember , 2009, 14:21 »
Katrinepigen og de øvrige der er forarget over udlændinge udtaelserne vil jeg sige,og jeg er absolut ikke racist,men desværre udlændinge har ikke begreb om at omgås hunde.Jeg havde hunde da jeg boede i Dk,Schåfer,Samojede,og Welsh Corgi og mødte problemet dagligt de er hunderæde ( ha ha ) for dem,og er der noget hunden kan mærke er det frygt.

Nu har jeg en dejlig stor schåfer her på phillipinerne og det er ikke normalt,alle er meget bange for ham men han er så god som dagen går med mig hos ællinger gæs og høns i deres indhegninger.

Vi har mange besøg pga vores forretninger med ris køb-salg og når folk bliver for skabede over hunden siger jeg blot han skal være her du kan være her
50 moskow ænder 8 gæs 10 lokal høns 6 hunde

Offline Mette Marie Andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • Glad hønseejer
Sv: Kamphunde...
« Svar #46 Dato: 03 ſeptember , 2009, 15:46 »
Mht hundekørekort. Personligt synes jeg ideen er god, men desværre ville det være håbløst at administrere det. Mht 'pensionister' og hunde så er så nok en stor del af dem med 'tæppetisserne' der ikke ville kunne erhverve et sådant.....
Her i Lellinge har vi en gammel dame der har en lille gårdhund. Det er en hanhund og den er p....aggresiv. Hun går med stok og hunden i en flexiline, der tilsyneladende ikke kan rulles ind og som hun ikke kan holde fast i når hunden ryger ud for enden af den. Jeg har godt nok afmonteret den fra min hanhund mange gange og overbragt hende hunden (mens mine er blevet bedt om at blive siddende, hvilket de pænt efterkommer trods det at de lige har været oppe i det røde felt - de vender jo altså ikke bare den anden kind til når den kommer og ryger på dem). Det værste er så at når hun får hunden tilbage så får den en gang prygl med stokken (jeg kan jo ikke rigtigt gøre andet end at give hende den tilbage da jeg jo ikke så godt kan tage den med mig, da mine hunde -sjovt nok- ikke er særligt venligt stemte overfor den). Jeg synes det er synd for begge parter; hun magter ikke sin hund og hunden har det ikke godt hos hende. Hun burde lige så lidt som 'klaphattene' med kamphunde have hund.
@Gunni jeg undre mig altså lidt over din udtalelse med at det er helt OK hvis pensionisters små hunde bider mennesker, der selv er skyld i det da hunde jo ikke er allemandseje. Men hvad så hvis alle andre hunde gør det samme. De er vel heller ikke allemandseje? Men måske misforstod jeg det.
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline bjyrka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 219
Sv: Kamphunde...
« Svar #47 Dato: 03 ſeptember , 2009, 16:55 »
Nogle racer er mere motiveret for kamp,men generelt er det sgu ejeren der BIDER
50 moskow ænder 8 gæs 10 lokal høns 6 hunde

GKV

  • Gæst
Sv: Kamphunde...
« Svar #48 Dato: 03 ſeptember , 2009, 17:41 »
Dit eksempel på den pensionist er jo det samme som der bruges mod "kamphundeejere" selvom hun er et fjols er der jo mange flere der ikke er det.

Jo jeg synes godt man kan tillade sig, at have en uopdragen hund så længe den ikke generer eller overfalder andre, det er en helt frivillig sag om den går og småjapper, tisser på gulvet, stjæler fra bordet o.s.v.

Jeg har en veninde der blevet ramt af en hjerneblødning med medfølgende blindhed og dårlig motorik. Hun går med rolator og hun har en dejlig storpudel, han er otte år og meget velopdragen gør ikke en flue fortræd. Han er det sidste hun har tilbage af sit oprindelige gode liv, hendes mand døde af kræft i Dec.

Hun har endelig fået en lille lejlighed, hvor det er tilladt at have ham, men til min skræk erfarerer jeg, at der i samme kompleks er en dame der til tider har to Amstaffer i pleje for sin datter.

Jeg håber og ber til at min veninde aldrig vil møde de to, for man ved aldrig hvad de kan finde på.

Når jeg siger, at en hund ikke er allemandseje, mener jeg, at man kan ikke gå ud fra, at man bare kan gå og tørre fingre af i andre folks hunde, uanset om man er et barn eller en voksen. Gør man det og man bliver bidt er det selvforskyldt.

 Da jeg boede i KBH havde jeg også hunde og jeg hadede, når disse mennesker med hundetække, absolut skulle snakke med mig og da hundene var hvalpe, ja så skulle alle pille, nogle prøvede sågar at løfte dem op.

Det er mange år siden, før der blev så meget hysteri omkring alt. Jeg havde et pudelkryds som ikke kunne lide fremmede.

Hun gik løs, det var der mange der gjorde dengang og administrerede det fint, opsøgte aldrig andre hunde eller mennesker. Da jeg senere fik en minipudel var det Amber der havde snoren i munden med den og det trak mange smil frem. Hun fik hver formiddag gårdsdagens omsætning i en tøjpose i munden og bar den med stolthed til banken.

På vej hjem købte jeg så ind og hun fik en anden pakke at bære. Af og til blev hun beordret SIT foran en butik, mens jeg handlede og der sad hun så med sin pakke.

En gang var der en mor der syntes hun så så sød ud, at barnet da skulle klappe denne nuttede hund, med det resultat at barnet fik et nap i fingrene, stor ståhej fra Mors side, men for søren da, hunden havde jo rynket på næsen og bedt om at blive ladt i fred, kan man ikke forstå det, så er man dum. Det er ikke hunden der er noget galt med og heller ikke mig.

Der sker misforståelser gang på gang, hos os har det været posten. Vores gamle Border er et madøre og den ene post mente jo han gjorde det rigtige i at give hende en godbid, når han kom med posten, resultat, Manda fes ud så snart postbilen kom, men da det hver anden gang var en dame der ikke kunne lide hunden ja, så blev der jo lidt af en konflikt, hvad skulle hunden tro?

Vi valgte at sætte postkassen ud ved vejen, så er den klaret, der er sat hegn op så ingen kan gå direkte ind, her mener jeg så, at her bor hundene og det er på fremmede menneskers eget ansvar, hvis de går ind, uden at jeg eller hundene har tilladt det.

Nu har denne debat været ret rolig, men jeg har også læst andre på nettet og bare fordi nogle Brianer har misforstået hvad det vil sige at gebærde sig i et samfund, ja så er der røster der siger, at alle hunde der bider skal aflives, men det kommer da i høj grad an på, under hvilke omstændigheder det sker.

Der tales om kørekort, mere kontrol, ja kun fantasien sætter grænser, men jeg ser ikke det som en løsning, tror faktisk ikke der er nogen, udover at give tårnhøje bøder og aflive farlige hunde.

Hvornår var det lige, at hele dette her ståhej begyndte? Jeg mener at kunne huske, at det startede med at man opdagede at nogle indvandrere lavede hundekampe på øde steder, at nogle uheldige elementer af rockergrupperne begyndte at indsmugle disse hunde, fordi de var alt for dyre at erhverve hos danske opdrættere.At der var tyverier af andre racer som skulle være ofre i kampene.

Mange af de uheldige eksemplarer har nu fået hvalpe, ja de har nok også blevet bedsteforældre til en del af disse hunde. og nu har vi reslultatet.

VH Gunni.

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kamphunde...
« Svar #49 Dato: 03 ſeptember , 2009, 22:30 »
Hunde i snor på offentlige steder.
Afliv hunde, som er farlige med det samme.
Strengere straffe til dem som ikke overholder disse enkle regler.

Jeg er heller ikke tilhænger af kørekort til hunde og forbud af racer.
Det rammer alligevel ikke dem, som har dem som potensforlængere eller til hundekampe !!

Dårlig opdragelse og manglende kontrol = hundeejerens skyld.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mette Marie Andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • Glad hønseejer
Sv: Kamphunde...
« Svar #50 Dato: 04 ſeptember , 2009, 08:39 »
@Gunni - vi er helt enige!
Men jeg ville nok ikke gå i panik på forhånd fordi din veninde er flyttet til et område hvor hun kan møde to amstaffer. Jeg kender mange amstaffer med ansvarlige ejere, der godt ved at de har en problematisk race og tager de nødvendige forhold. Hvem ved måske er det sådan en og måske endda en som man kan snakke med!

Til alle jer der forlanger hunde i snor på offentlige steder: Tænk på alle os som det også vil gå ud over! Kollektiv afstraffelse er altså en rigtig dårlig ide! Jeg bor i en større landsby. Når jeg går gennem byen så er min hanhund stort set altid løs. Han er fredelig og render ikke efter folks katte, hamstre og børn (og nej, det er altså ikke bare noget jeg siger hunden er ligefrem kendt i området for at være superlydig). Min tæve er altid i snor, da hun har et mega jagtinstinkt og en meget selektiv hørelse. Min hanhund og jeg nyder at han kan rende så meget løs og vi har aldrig mødt andet end smil og let benovelse over hvor lydig han er. Igår aftes gik vi en tur i regnen. Han var løs hele vejen rundt og vi mødte ikke et øje. Hvem skulle det dog kunne genere ? Og hvorfor skal jeg pludselig til at være kriminel ? Jeg er på alle mulig andre områder er en lovlydig borger. Jeg går ikke med kniv eller pistol og pudser ikke mine hunde på andre folks hunde, børn og bedstemødre. Det er en anden tur-oplevelse at gå sammen med sin hund end med sin hund.
Forholdende herude er SÅ meget anderledes end forholdende i et af de 'belastede områder', hvorfor i alverden skal vi allesammen lide under at der er nogle få elementer der bare ikke kan finde ud af opføre sig ordentligt?
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Kamphunde...
« Svar #51 Dato: 04 ſeptember , 2009, 08:47 »
Mette Marie, jeg er enig. Men det er jo svært at administrere.
Fornøjelsen ved at gå med en lydig hund løs er så meget større - og det er meget bedre for hunden og dens behov.
For ikke at nævne at i de 'rigtige hænder' er en løs hund som regel venligere stemt end én i snor, skulle man møde andre hunde og mennesker, fordi den selv kan vælge at gå til eller fra, samt få mulighed for at vise sit kropssprog uhindret.
Mvh Marianne

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Kamphunde...
« Svar #52 Dato: 04 ſeptember , 2009, 11:37 »
Vi skal bare have et hundepoliti i DK...
Og selvfølgelig skal alle hunde gå i snor på offentlige steder (så vil mit mindreværdskompleks over at min hund ikke kan gå uden snor nogen steder heller ikke være så slemt ;D )
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Anna M

  • Bruger
  • Indlæg: 55
Sv: Kamphunde...
« Svar #53 Dato: 04 ſeptember , 2009, 14:04 »
En fra min klasse havde den sødeste Rottweiler. Ja havde. Da den var lidt over 3 år blev den lige pludselig fra den ene dag til den anden bidsk. Den bed hendes 4 årige lillebror og knurrede af hendes mor som den ellers altid havde forgudet. De avlivede den efter nogle dage. Hun var ret forvirret over hvad der var sket men vi kom frem til det at der nok var kommet "for meget" avl af Rottweilere.
I den by hvor jeg går i skole er der en labrador som har bidt en dreng fra min klasse i ansigtet så han har nu 4-5 små ar efter den tænder i hans kind og ved øjet. (Det er et år siden så han var 13år) Den samme hund bed nogle måneder før en jeg kenders lillebror som også blev bidt i ansigtet. Hunden bor på en vej hvor der går børn fra 0 klasse-9. Vi kom til at snakke om her hjemme "Hvorfor er hunden ikke aflivet?"
Min far sagde at hvis den bed mig ville han skyde den. Han har jagttegn og han ville kunne overleve med den bøde som han ville få. Men kan det passe at man skal bruge så drastiske midler for at få en hund aflivet som har bidt flere børn?

Offline ulla

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 187
Sv: Kamphunde...
« Svar #54 Dato: 07 ſeptember , 2009, 21:43 »
hej  ;) ang spørgsmålet om hunderacer der bider mest, læste jeg for et par år siden i en redegørelse fra forsikrings selskaberne at det var golden retriver der stod for den procentvise største mængde bid, med person skade ,
mine oplevelser er dog at det er tysk ruhåret, vi har en lystbider i landsbyen, som har haft ca 10 mennesker mellem tænderne, desværre syntes ejeren ikke det er hendes problem :-[ den er dog ikkke den eneste vi har 5 af slagsen rundt om på gårdene og de virker alle meget truende , hvis man møder dem uden deres ejere, er der andre der har dårlige erfaringer med dem ?
0,2 dorking
0.1 kæmpe jersey
1,5 amrock
16 grunlaegere
1,0 land kanin
1.1.skotsk terrier
1,0 irsk terrier
0,2 ,5 staldkat
3.1 heste og ponyer
1.2,19 moskusænder
mand og to piger (de nægter at blive kataloggiseret som dyrene ;-)

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Kamphunde...
« Svar #55 Dato: 07 ſeptember , 2009, 22:04 »
Lige for at få et lille let pust i debatten : kan man ikke bare klone de gode    ;D
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Kamphunde...
« Svar #56 Dato: 07 ſeptember , 2009, 22:08 »
Min far sagde at hvis den bed mig ville han skyde den. Han har jagttegn og han ville kunne overleve med den bøde som han ville få. Men kan det passe at man skal bruge så drastiske midler for at få en hund aflivet som har bidt flere børn?

@ Anna M
Nej så drastiske midler burde ikke være nødvendige.
Det er imidlertid nødvendigt at hund og ejer politianmeldes ved et overfald, da myndighederne uden en anmeldelse ikke har mulighed for at gribe ind og eventuelt forlange/dømme aflivelse af hunden.

@ Ulla
Den statistik kunne være et udfald af at Golden Retriever i gennem mange år var en meget populær familiehund. Jo flere hunde af en race, des oftere vil der blive registreret bid af denne race.

Da der er enkelte hunde af stort set alle racer der fra tid til anden finder på at bide i 'noget' de helst ikke skulle bide i, vil et øget antal af en race også medføre flere tilfælde af skader fra den pågældende race.

Dette kan desværre komme til at virke som 'benzin på bålet', når man taler Amstaff og andre kamphunde, da deres antal er steget nærmest eksplosivt over de seneste år.

Jeg tager ofte mine 2 hunde i hundeskov for at møde ligesindede. Og der er ganske mange muskelhunde der også bruger denne skov, men jeg skal være ærlig at indrømme at de fleste af dem jeg møder er søde, velopdragne og omgængelige.
Jeg har dog også mødt det modsatte, men i begge tilfælde vil jeg sige at ejeren bar hele skylden for de opståede konflikter. Den ene havde som 3. eller 4. ejer, for nyligt overtaget en Amstaff som havde været brugt, af tidligere ejere til hundekampe. Hvis en ejer af en sådan hund kan finde på at slippe hunden fri i en hundeskov, må man næsten spørge om det er forsvarligt at lade ejeren færdes frit blandt os andre.

Der er dømt hjælpeklasse.
Mvh
Erik Andersen