Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hansekødssuppe  (Læst 2732 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Hansekødssuppe
« Dato: 02 Juli , 2009, 09:48 »
Har læst at nogle smider udtjente haner i affaldssækken. Her i huset bliver de (lige som udtjente høner) flået, bryst- og lårkød skæres fra, skroget koges med urter til suppe. Det afskårne kød køres to gange gennem kødhakkeren og laves til kødboller. Suppen sies, nye urter tilsættes og kødbollerne koges for sig selv og tilsættes til sidst. Det er faktisk en ret, som familie og gæster efterspørger - sådan med lidt friskbagt flûtes til :D. Er døbt "Hansekødssuppe med hansekødsboller" af barnebarnet.
De afkogte skrog ryger ud til udendørskattene, De afkogte grøntsager til hønsene. Vi har ikke givet hønsene hønseskrog siden jeg så en stor kylling begejstret hive i resterne af dens mor  :'(.
« Senest Redigeret: 02 Juli , 2009, 10:05 Fra Ankerine »
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hansekødssuppe
« Svar #1 Dato: 02 Juli , 2009, 09:55 »
Ja, madglad som jeg er, har jeg også undret mig over det der med at smide godt kød ud, og hvorfor skulle gamle dyr ikke kunne give smag til suppe? Den med kødbollerne havde jeg dog ikke selv tænkt på. Supergod ide!!! :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline P. Jakobsen

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: Hansekødssuppe
« Svar #2 Dato: 04 Juli , 2009, 11:32 »
det var da kreativt tænkt af dit kære barnebarn  :) Så ligetil.. Hansekødssuppe  ;D
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle