Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: 9-10 ugers kyllinger af forskellige racer.. En hjælpende hånd tak :D  (Læst 7551 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Thomas S

  • Bruger
  • Indlæg: 32
selvfølgelig er det ok - syntes jeg helt privat - at du sender alle disse flotte billeder og beder om hjælp. Det er sku det sitet er til for, efter min mening. Der skal nok komme nogle gode henvendelser på dit indlæg, bare vent. Jeg er ikke så god til at bedømme - så . . . . ;D

Tak for din venlige besked Hans-Kurt :)
Håber du har ret i at nogle vil hjælpe, da vi er ved at blive godt rundtosset, af al den gætteri  :laugh:. Forhåbentlig er der nogen herinde med kompetencerne til at give et mere kvalificeret gæt end os..
Lige pt. er min kæreste og datter overbevist om at 9 ud af 10 er høns.. Men det bunder nok mere i, at hanerne ikke klare den, da vi ikke må have dem her  :o
« Senest Redigeret: 05 August , 2021, 17:53 Fra Thomas S »
Maran, Wyandotte, Brahma, Cream Legbar, blandingshøns af: silke/faverolle, Maran/Isa, Sussex/araucana

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Ja konen har ret i at de alle er høns, for høns er betegnelsen for både haner og høner.

Umiddelbart vil jeg mene at FM, Ø, DM, YO. SS og MM er haner og PC, PN, N og JB kunne være høner.

MM er endvidere ikke sort-kobber.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Thomas S

  • Bruger
  • Indlæg: 32
Ja konen har ret i at de alle er høns, for høns er betegnelsen for både haner og høner.

Umiddelbart vil jeg mene at FM, Ø, DM, YO. SS og MM er haner og PC, PN, N og JB kunne være høner.

MM er endvidere ikke sort-kobber.

Tak fordi du svaret på mit opslag :) Det er meget værdsat..
Jep, det kan du selvfølgelig have en pointe i, at de alle er :)

Puha, håber ikke du har ret i 6 ud af 10 er haner, men det må de næste uger/måneder vise..

Hvorfor er du sikker på at MM ikke er en sort kobber? Jeg spørger af interesse for at blive lidt klogere..
Har du et bud på, om N er en engelsk araucana eller en Araucana? Eller et mix ;)
4 er købt som racerene, de resterende 6 er købt, hvor sælger ikke var sikker, da der gik 3 haner. En Maran, Araucana (kan bare ikke huske om det er en "normal" eller engelsk version) og en Isabrown.
Maran, Wyandotte, Brahma, Cream Legbar, blandingshøns af: silke/faverolle, Maran/Isa, Sussex/araucana

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
MM er ikke sort-kobber farvet, så derfor. Se evt. sort-kobber her: http://www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk/svaere-racer-hoens/maran-og-dvaerg-maran/11-maran-kobberfarvet/

N har ikke specielt meget top, og det er svært at se kammen på blledet, men umiddelbart ligner det en grønlægger (krydsning) og dem er der ret så mange af i omløb, og de sælges desværre også tit for at være engelsk araucana.
« Senest Redigeret: 15 August , 2021, 20:53 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Thomas S

  • Bruger
  • Indlæg: 32
MM er ikke sort-kobber farvet, så derfor. Se evt. sort-kobber her: http://www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk/svaere-racer-hoens/maran-og-dvaerg-maran/11-maran-kobberfarvet/

N har ikke specielt meget top, og det er svært at se kammen på blledet, men umiddelbart ligner det en grønlægger (krydsning) og dem er der ret så mange af i omløb, og de sælges desværre også tit for at være engelsk araucana.

Aaargh troede du mente det ikke var en maran, men jeg forstå nu at du blot mente at det ikke var en sort kobber (maran) ;) Jeg er med nu :)

Hun har ingen synlig kam.. Måske deres ene Aruacana Hane, i virkeligheden var en grønlægger.
Maran, Wyandotte, Brahma, Cream Legbar, blandingshøns af: silke/faverolle, Maran/Isa, Sussex/araucana