Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: broget flok af maraner  (Læst 5555 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tenna1972

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 89
  • er kok,men kun af proffesion og ikke i hønsegården
broget flok af maraner
« Dato: 02 Maj , 2017, 07:53 »
jeg har blå maran(profilbillede),lige netop nu klækker mine æg i rugemaskinen, men der er flere forskellige farver kyllinger,hvilket undrer mig en del..der er kommet 5 kyllinger pt, her er de farver der er kommet:
3 blågrå
1 lysegul
1 sort med gult på bryst og ved øjnene
jeg ville jo mene at alle kyllingerne skulle komme ud i samme farve eller hvad-mine blå maraner er højst sandsynligt ikke farverene men dog racerene.
nogle der har et bud på hvad de 3 forskellige farver kyllinger ender ud med at blive som voksne.jeg skal ikke beholde dem allesammen selv, så det ville være rart hvis man kunne give køber en ide om hvad farve de ville ende med at blive
indehaver af:
1,3 blå maran
0,2 farverolles-laksefarvet
1,0 cavalier king charles spaniel
0,1 alm huskat

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: broget flok af maraner
« Svar #1 Dato: 02 Maj , 2017, 10:53 »
De tre blågrå vil blive Blå-kobber,  den lysegule Splash og den sidste vil blive sort-kobber.
Det er et normalt udfald du har fået.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline tenna1972

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 89
  • er kok,men kun af proffesion og ikke i hønsegården
Sv: broget flok af maraner
« Svar #2 Dato: 02 Maj , 2017, 10:59 »
tak for svaret,dejligt at høre det er helt normalt....nu ser vi når resten forhåbentlig klækker om der er andre sjove farver
indehaver af:
1,3 blå maran
0,2 farverolles-laksefarvet
1,0 cavalier king charles spaniel
0,1 alm huskat

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: broget flok af maraner
« Svar #3 Dato: 02 Maj , 2017, 11:04 »
Ved avl af blå på blå (såsom blå/kobber, ren blå osv.) så kommer der både blå, sorte og spættede (splash) dyr ud af. Er dine maraner ikke farvene, ja så kan der jo kommer endnu mere forskelligt ud.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub