Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Voksefoder og store kyllinger  (Læst 2684 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Voksefoder og store kyllinger
« Dato: 17 Juni , 2015, 09:34 »
Mine Brahma kyllinger er nu hhv 10 og 8 uger gammel. De er vokset helt kolossalt i den tid, de har været hos mig. Men nu er det kommet der til, at de ikke spiser "barnemad" mere.
De har adgang - som også Barnevelder kyllingerne - til et rum hvor voksefoderet er ad libitum. Jeg har set, at de kommer i aflukket. Set dem hvile der. Men det svinder IKKE i fodret, som det burde med antallet af kyllinger der er.
Da jeg fodrede det sidste startfoder ud, ved at fylde foder i foderautomaten og fyldte voksefoderet oven i, var det som om de havde fået nok. Siden er der ikke blevet spist af det.
Når jeg så lokker med voksefoderpiller, ved at udfodre det, der hvor de går, så spises der ikke særligt meget. Det bliver mest de voksne høns der æder det.
De får meget grønt og spiser det ivrigt. I sær græsfrø ædes i store mængder og en urtepotte med et myrerbo er yderst velkommen  /o

Som der står flere steder her på DFF, så skal de have meget - kraftigt foder ? - for at vokse rigtigt til. De skal jo blive til store dyr - som voksne - så får de mon nok ? og hvis ikke - hvad så

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Voksefoder og store kyllinger
« Svar #1 Dato: 17 Juni , 2015, 10:26 »
Jeg plejer at introducere voksefoderet ved at blande det i startfoderet et par uger.  Så plejer der ikke at være problemer.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.