Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Afstemning

Hvor tit bruger du opdrætterlisten?

Aldrig
4 (16.7%)
Meget sjældent
4 (16.7%)
Ind i mellem
15 (62.5%)
Tit
1 (4.2%)

Totale antal stemmeafgivende: 23

Forfatter Emne: Spørgsmål til opdrætterlisten?  (Læst 12400 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Spørgsmål til opdrætterlisten?
« Dato: 23 Maj , 2015, 10:43 »
Hvor tit bruger du opdrætterlisten og er der et reelt behov for den?

For sætter folk ikke bare de dyr de har til salg når de har dem til salg?.

For en opdrætterliste får tit folk til at tro at der er dyr at købe uanset hvornår det er på året og nogle bliver endda sure, hvis det ikke er tilfældet.

Endvidere er heller ikke alle lige flinke til at oplyse om de har skiftet racer eller er stoppet helt.

Så kom frisk og stem.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline AnjaP

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Sv: Spørgsmål til opdrætterlisten?
« Svar #1 Dato: 23 Maj , 2015, 11:08 »
Som kommende hønse ejer, er jeg rigtig glad for listen. Jeg har kigget meget på den, for at finde ud af hvor i landet de forskellige racer findes.

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Spørgsmål til opdrætterlisten?
« Svar #2 Dato: 23 Maj , 2015, 18:44 »
Jeg bruger den af og til, men den er lidt besværlig hvis man leder efter en race i en bestemt farve og det hænder at den opdrætter man finder slet ikke har racen/farven mere. Måske kunne der blot være en henvisning til hjemmesider for de enkelte racer. Der kan man vist som regel finde en opdrætterliste.

Offline Nielsen86

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 151
Sv: Spørgsmål til opdrætterlisten?
« Svar #3 Dato: 23 Maj , 2015, 19:38 »
Tænker lidt at det i disse tider hvor kan købe racehybrider på et hvert gade hjørne /på en hver internetside(ingen nævnt ingen glemt) netop er vigtigt at gøre obs på at der findes opdrættere der kan sælge og rådgive om racer så folk kan få det de søger og ikke en "fabriks høne" er slet ikke i tvivl om at det er et kæmpe arbejde at holde den opdateret og kunne nemt forestille mig at ikke alle melder ind ved race/farve skifte osv hvilket jeg syntes folk burde stramme op hvis de kunne kalde sig selv seriøs avler/opdrætter...

Mvh kenneth
Mvh kenneth.
1,5,5 tværstribet plymuoth rock (stor)
1,6,13 sort austrolorps (stor)
0,1 dejlig kone
1,0 knægt
1,0 dansk svensk gård hund
0,1 brun labrador

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Spørgsmål til opdrætterlisten?
« Svar #4 Dato: 23 Maj , 2015, 20:04 »
Links til special klubberne kan jo findes på DFfR 's hjemmeside.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Nielsen86

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 151
Sv: Spørgsmål til opdrætterlisten?
« Svar #5 Dato: 23 Maj , 2015, 20:30 »
Det kan de helt bestemt ja men er det der "hønse jomfruer " kigger?
Mvh kenneth.
1,5,5 tværstribet plymuoth rock (stor)
1,6,13 sort austrolorps (stor)
0,1 dejlig kone
1,0 knægt
1,0 dansk svensk gård hund
0,1 brun labrador

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Spørgsmål til opdrætterlisten?
« Svar #6 Dato: 23 Maj , 2015, 23:55 »
Det er jo ikke til at vide hvad man 'falder over' når man googler. Jo flere steder der er henvisning til specialklubberne jo større chance for at man bliver ledt derhen.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Spørgsmål til opdrætterlisten?
« Svar #7 Dato: 25 Maj , 2015, 21:33 »
For mig var det den eneste måde, jeg kunne komme i kontakt med racehønseavlere. Jeg har også en vished for, at det er reelle opdrættere - jeg tror ikke de står på listen, hvis ikke de er ordentlige avlere.
Hvor skulle man ellers finde racehønseavlere  <J.

Ja det er besværlig at ajourføre lister mm. Men for os brugere er det guld værd. Jeg har på et par links her på DFF set beskrevet købere der er blevet snydt grundigt via andre kanaler. Så set med mine øjne skal listerene fortsætte - Tak <+ <E

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Spørgsmål til opdrætterlisten?
« Svar #8 Dato: 25 Maj , 2015, 21:51 »
Jeg vil på et tidspunkt kigge på listen og så vil jeg slette alle dem, som ikke har været på Forum det sidste års tid.
Samtidigt vil jeg prøver med nye lister, hvor folk selv holder deres racer info ajour.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Spørgsmål til opdrætterlisten?
« Svar #9 Dato: 25 Maj , 2015, 22:03 »
Ny liste og et forsøg på at få en bedre og mere aktiv opdrætterliste : http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=42234.msg350240#msg350240
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub