Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: maran fra tyskland  (Læst 12904 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lilleholm

  • Bruger
  • Indlæg: 141
Sv: maran fra tyskland
« Svar #15 Dato: 11 Februar , 2014, 05:42 »
hej lilleholm du har pb :-)
Da Martin og jeg bor max 7 km fra hinanden, og han gerne vil købt de 35 udloddede rugeæg. Er det meget nærliggende jeg køber sammen med ham.

Jeg håber på forståelse.
Og skulle der sidde nogen der selv vil gå sammen og få hjem. Er I velkommen til at spørger om fx priser mv....
Araucana (stor race) :
- 1.2 sorte (med tuffer).
- 1.2 sorte
- 0.2 splash
- 11.12 guld/sort hvedefarvet (kyllinger fra 2016)
- 7.10 hvid (kyllinger fra 2016)

dværg araucana (dværg race) :
- 1.2 vildfarvet (dansk baggrund)
- 2.1 guld/blå hvedefarvet (tysk baggrund, med tuffer)
- 2.3 vildfarvet (tysk baggrund, med tuffer)

dværg nøgenhals (dværg race)
- 6.10 sort
- 1.1 splash
Derudover har vi lidt Skånsk Blomsterhøne, Maran, & Brahma.

Offline Boxisnell

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Sv: maran fra tyskland
« Svar #16 Dato: 09 Marts , 2014, 19:14 »
Vi har fået en sending rugeæg derfra, og nu har jeg ikke fantastisk forstand på standart, men vi havde nogle industri-maraner i forvejen, og vores tyske høner er noget større - og æggene er både større og meget mørkere - dog har nogle af dyrerne derfra ingen fjer på løbene, deriblandt vores hane og en høne derfra og har hørt fra en anden at halvdelen havde fjer på løbene og halvdelen havde ikke... men så vidt jeg har kunne læse mig til, kan det let avles på, sådan nogle bløde løb :) 

Hønernes kamme er heller ikke sådan rigtig flotte - der er vores gamle industri maraners noget pænere og ensformet, men det kan måske være fordi de ikke er helt udvokset endnu. Hanens kam er til gengæld superflot.
« Senest Redigeret: 09 Marts , 2014, 19:21 Fra Boxisnell »

Offline Sheila

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Sv: maran fra tyskland
« Svar #17 Dato: 09 Marts , 2014, 23:23 »
Min mand er lige kommet hjem fra Tyskland her natten mellem lørdag og søndag og han havde været inde hos dem og få rugeæg med hjem til mig. Nu er han ikke den største hønseekspert, men han omtaler deres haner som monster-store! Han havde fået rundvisning af det hele der nede og det skulle være flinke folk. Nu glæder jeg mig blot til at få dem sat i rugemaskinen og se hvad der kommer...