Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Brahma uden fjer på benene.  (Læst 3956 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Edmond

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 378
Brahma uden fjer på benene.
« Dato: 27 Oktober , 2013, 13:40 »
Da vi købte Brahma kyllinger fra to forskellige steder efterår 2012 fik vi to slags.
 Hønekyllingerne var gule med sorte aftegninger.
Hanekyllinger fra det sidste sted havde flere farver i det rødlige. Jeg VILLE have rød Brahma igen, og det var den eneste mulighed. Der er vist ikke mange af dem.????? Den vi beholdt, er også fantastisk smuk i både farve og bygning.  Ræverød. Venlig og tillidsfuld. Min stjerne.  <.
Den har ikke fjer på benene. Sælgeren sagde, at det manglede de ved de engelske Brahmaer. Det troede vi så på, men nu nager tvivlen lidt. Har sælger ret???????
Han får lov til at blive stamherre til kommende røde uanset. Der skal alligevel sorteres grundigt, da konen er en meget smuk gul Brahma. Jeg tror næsten, at fjerpragten vejer mere, end hun gør. Hun ville pryde enhver udstilling. /o
Hun lagde æg indtil forsommeren, til hun tabte fjerene. Hun har ikke lagt æg siden, men kun sat fjer.Hun kommer nok ikke i gang før vinteren.
Jeg satser.  ;) 

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Brahma uden fjer på benene.
« Svar #1 Dato: 27 Oktober , 2013, 19:40 »
Brahma skal have fjer på benene.

Kan du ikke lægge billeder ind af dine ? Jeg ville meget gerne se dem.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Edmond

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 378
Sv: Brahma uden fjer på benene.
« Svar #2 Dato: 28 Oktober , 2013, 00:41 »
Jeg har prøvet flere gange, om jeg jeg kunne sætte fotos ind, men det er ikke lykkedes. /d
Jeg kan ellers de fleste steder, men nogle gange må jeg give op. <J

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Brahma uden fjer på benene.
« Svar #3 Dato: 28 Oktober , 2013, 01:23 »
Synes nu ikke de engelske Brahma jeg ser billeder af mangler fjer på benene med mindre de er krydset med noget andet som Sussex for at give gode kødkyllinger der vokser hurtigere op. Dog har nogle lidt mindre, MEN stadig fjer på ben og tæer.

Rød dominerer over gul så det burde være rimelig nemt at opbygge en rødlig stamme Brahma. Problemet bliver måske mere at få dem rent Røde senere hen uden at de giver gule kyllinger som vil være for mørke i farven.

Ellers kunne en R.I.R. være en god kandidat blandet med Gul sort-columbia Brahma for at få dem i en flot rød farve.

Benbefjering er et dominant gen så det burde være rimelig nemt at få på dem igen og ved selektiv avl kan det også hurtigt blive større fodbefjering. Så det burde godt kunne lade sig gøre.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Brahma uden fjer på benene.
« Svar #4 Dato: 28 Oktober , 2013, 05:46 »
jeg har en næsten rød brahma hane, hvis det er det du vil lege, og ham må du da godt købe fri fra gryden, hvis du skynder dig han lever max 14 dage mere

Offline Edmond

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 378
Sv: Brahma uden fjer på benene.
« Svar #5 Dato: 28 Oktober , 2013, 16:26 »
Jeg vender det lige med den anden halvdel, men jeg vil nu helst beholde ham, jeg har.
Jeg skal ikke jo udstille ham, og jeg fortæller altid til kyllingkøberne, at det er blandinger.
Tak for tilbuddet. :)