Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fjer tab på mine brahmaer  (Læst 2883 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Fredefup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 23
Fjer tab på mine brahmaer
« Dato: 25 ſeptember , 2013, 18:30 »
Hej jeg har anskaffet mig nogle fine brahma høns i foråret og det er gået rigtig fint med dem, men de sidste par dage hvor jeg er kommet ned i hønsegården og hønsehuset har der ligget mange fjer fra mine brahma høns, er det meget normalt at de smider fjerene her i efteråret? Umiddelbart kan jeg ikke se at de mangler fjer nogen steder.

Håber nogen kan fortælle mig om de skifter til "vinterdragt" nu her

Mvh. Brian

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Fjer tab på mine brahmaer
« Svar #1 Dato: 25 ſeptember , 2013, 18:37 »
Dine brahmaer opfører sig helt normalt - der er "tøjsskift" i de fleste hønsegårde for tiden ;)

Nogle smider hele dragten næsten på en gang og andre fælder mere behersket, hvor man ikke umiddelbart kan se bare pletter på hønen, men tager man den op, så vil du kunne se fine nye fjerhylstre piple frem.
« Senest Redigeret: 25 ſeptember , 2013, 18:39 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Fjer tab på mine brahmaer
« Svar #2 Dato: 25 ſeptember , 2013, 20:48 »
Lige for tiden ser mit hønsehus ud som om ræven har været der om natten, for der ligger dynger af fjer hver morgen, nogle af hønsene ser også herrens ud, mens andre skifter fjer over længere tid.
Bare vent om kort tid er dine høns rigtig flotte igen, du vil sikkert også opleve nedgang i antallet af æg i denne periode.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk