Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Gås/and på Weberen ?  (Læst 2419 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Gås/and på Weberen ?
« Dato: 17 Juli , 2013, 15:21 »
Jeg har lidt gåse og andestege i fryseren og kunne godt tænke mig at smide en af dem på Weberen.

Men jeg er ikke den store grillexpert, så er der nogen som har nogle gode og sikre opskrifter.

Jeg har også et rotisseri spyd, hvis et sådan kan bruges.?
« Senest Redigeret: 17 Juli , 2013, 16:04 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline alex1981

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 300
Sv: Gås/and på Weberen ?
« Svar #1 Dato: 17 Juli , 2013, 19:55 »
vi har altid en stegebakke på den nederste ris hvore vi har rødvin i samt masse kruderier og kul i kulbakkene, salt og peber på stegen, stegetermometer i brystet og vente til den er ferdig. 2½ til 3 time.

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Gås/and på Weberen ?
« Svar #2 Dato: 18 Juli , 2013, 10:01 »
Flæk en and hen af ryggen.Skyl den og drys med citronpeber og salt.Fold den ud som en sommerfugl.Læg den direkte på risten med skrogside ned.Steg ca 2-3 timer afhængig af størrelse og alder.Dette blir LÆKKERT.Selv svigermor som er til gammeldags dansk med er vild med denne and.Jeg er sikker på du kan putte den på grilspyddet i stedet for.Evt med fyld af en slags.Citroner måske ? Det vil jeg selv prøve næste gang.Lavede en kylling sådan for nylig og den blev god.
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand