Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hanen løber efter mig...  (Læst 3902 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Heidisembler

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Hanen løber efter mig...
« Dato: 27 Juni , 2013, 23:22 »
Når jeg lukker hanefar ud om morgenen, skal jeg lige være opmærksom på at vende ham ryggen.... Flere gange har han sat efter mig.... Endnu har jeg kunne stampe i jorden og kommet mod ham.. Han er den sødeste hane overfor sine 4 høner og de lægger 3-4 flotte æg om dagen. De går alle i en skøn have med gemmesteder og masser af lækkerier...
Kan jeg gøre noget ved vores "forhold" tror han jeg er en høne?

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hanen løber efter mig...
« Svar #1 Dato: 27 Juni , 2013, 23:43 »
Jeg vil umiddelbart tro at han forsøger at 'sætte dig på plads'.

Ud over at stampe i jorden osv, har du mulighed for at prøve at tage ham op på armen en gang imellem. Feks når du lukker af for natten - sidder han så på pind så du evt kan 'plukke' ham og tage ham på armen og kæle/snakke lidt med ham. Jeg ved ikke om det hjælper, men det er klart et forsøg værd.
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hanen løber efter mig...
« Svar #2 Dato: 28 Juni , 2013, 17:57 »
Din hanes adfærd lyder desværre mere som angreb end "kærlighed". Jeg havde en tosset hane, som antog mig som en del af flokken. Han dansede rundt om mig med udslået vinge, når han kom ud af hønsehuset om morgenen. Andre mennesker kunne han ikke lide, og rendte efter dem, som du beskriver, når de vendte rygen til. Han angreb dem og sparkede dem. Mig rørte han ikke. 

Vi/jeg prøvede alt, men aggresiviteten over for andre var ikke til at kurere. Han fik dog lov til at blive til han døde i sidste måned af dårligt helbred.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline meguld

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Sv: Hanen løber efter mig...
« Svar #3 Dato: 28 Juni , 2013, 20:04 »
Lidt for arrigt temperament hos din hane. Jeg slagter sådan nogle typer. Det skal være sådan at jeg trygt kan sende børnene over i hønsegården efter æg. Jeg har to søde rare haner nu, som er gode ved deres hønsedamer og ikke tager notits af mennesker indenfor hegnet, udover at komme og se om man har en skål lækkerier fra køkkenet.

Offline Sønderklit

  • Bruger
  • Indlæg: 58
Sv: Hanen løber efter mig...
« Svar #4 Dato: 28 Juni , 2013, 20:32 »
Min hane løber også efter mig, men det er fordi han tror jeg kommer med mad. Han gør det nemlig kun, hvis jeg går med noget i hænderne eller lige når jeg kommer ud eller hjem. Så snart han har været helt ovre ved mig og har set at jeg ikke har noget spiseligt smutter han igen. Er du sikker på at din hane uvenlig og ikke bare sulten?

Undskyld, hvis det er et dumt spørgsmål ;) Jeg er stadigt ny indenfor hønseverden :)
Mvh Line

1,13 Brahma
2 Plymouth Rock
0,0,10 Hellevad fjerbolde

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hanen løber efter mig...
« Svar #5 Dato: 28 Juni , 2013, 20:59 »
Livet er alt for kort til arrige aggresive haner, så væk med ham. Og forøvrigt bugner markedet nu med unghaner i alle afskygninger, så det burde være muligt at få fat i en ny.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline mew.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 195
Hanen løber efter mig...
« Svar #6 Dato: 28 Juni , 2013, 23:17 »
Han skal have vin-kuren :)

Offline Christina ♦

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 590
    • Naturens Gaver
Sv: Hanen løber efter mig...
« Svar #7 Dato: 28 Juni , 2013, 23:31 »
Han skal have vin-kuren :)

? hvordan gøres det?
Christina

5 dværg farverolles høner

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hanen løber efter mig...
« Svar #8 Dato: 28 Juni , 2013, 23:31 »
Pu-ha.

Jeg er sgu glad for ikke at være hane. Kort lunte, ingen pardon.

Jeg er naturligvis enig i at han skal herfra snarest, hvis han er decideret aggressiv, og en smule 'pædagogik' ikke har nogen effekt på hans opførsel.

Men, da han, som skrevet i åbningsindlægget, er god ved sine damer, synes jeg bestemt det er værd at teste, om han, relativt let, kan læres, hvordan man gebærder sig overfor mennesker.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hanen løber efter mig...
« Svar #9 Dato: 28 Juni , 2013, 23:33 »
? hvordan gøres det?

Prøv at Google 'Coq au Vin'.

Han skal være slagtet inden du giver ham denne 'kur'. Men så smager han også fantastisk.  ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Christina ♦

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 590
    • Naturens Gaver
Sv: Hanen løber efter mig...
« Svar #10 Dato: 28 Juni , 2013, 23:35 »
Prøv at Google 'Coq au Vin'.

Han skal være slagtet inden du giver ham denne 'kur'. Men så smager han også fantastisk.  ;)

ahhh... ha ha ha jeg troede han skulle drikke det  ;D  ;D
Christina

5 dværg farverolles høner