Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: kaninbure  (Læst 2956 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mikljen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
kaninbure
« Dato: 09 Juni , 2013, 22:44 »
hejsa

jeg ville lige hører hvor store i mener et bur skal være til en belgisk kæmpe hvor planen er at den skal have et kuld plus hvilke materialer der er gode at bruge. buret kommer til at stå inde i et opmuret skur med beton gulv

Offline lonekær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 142
Sv: kaninbure
« Svar #1 Dato: 10 Juni , 2013, 12:59 »
Jeg havde belgiske kæmper sidste år. Jeg lavede nogle trærammer og satte net på. De var 100 cm x 120 cm.  Og 90 cm høje. De var rigeligt store til at de kunne få unger i dem. Jeg tog ungerne fra da de var 8-9 uger. Jeg havde ikke noget over burene.

Det smarte ved at lave burene sådan er ar de kan bruges til andet end kaniner, lige nu bruger jeg modulerne til at olde ænder i en hesteboks
1.0 mand.
0.1 barn.
0.1 hund.
2.6 katte.
2.0 heste
1.0 lys sussex.
1.5 dværg farverolls.
0.2 maran/jersey kæmpemix
0.1 orpington.
0.4 orpington/lohmanmix.
1.2 sølv sortrandet wyandot.
0.0.5 sølv sortrandet wyandot kyllinger.
0.0.9 stor farverolls kyllinger.
0.0.7 gæslinger.
3.2 moskosænder.
0.0.5 ællinger.

Offline Edmund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Sv: kaninbure
« Svar #2 Dato: 13 August , 2013, 10:25 »
Vi har belgiske kæmper og franske væddere. Vores burstørrelser er 100x200 cm. og med en højde på min. 100 cm.. Den ene gavl er så en låge, så man selv kan komme helt ind i buret. der er trådnet på de 3 sider og plade for den sidste side (mod syd). Taget er lette plader. Der er så 1 eller2 redekasser inde i selve buret, disse kan bruges til at søge ly i - både i forhold til regn, vind og sol. Vi har solide håndtag i hjørnerne, således at buret kan flyttes rundt til ny græsning. Da belgiske kæmper ofte får mange unger så mener vi ikke at burene kan være mindre, når ungerne skal gå der til de er ca. 8 uger. Når de er 8 uger fylder de jo hele bunden i buret, når de ligger og soler sig.
mvh
Edmund
Jeg har sussex, australorps og et par blandingshøns. Jeg har også kaniner:belgisk kæmpe, fransk vædder og blandinger, både til avl,kæl og slagtning.