Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Grå kattekillinger om 8 uger  (Læst 18476 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Søster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 53
Grå kattekillinger om 8 uger
« Dato: 27 Maj , 2013, 17:06 »
Hej

Min hunkat har lige født 6 grå killinger. Er nogen interesseret, kan man købe en for 5 kr. om ca. 8 uger.
Hilsen Søster :)

0.5.10 bl Isa B. damer, 0.0.4 wyandot. 0.0.4 Araucana, 0.0.4 Moskusænder. 4 huskatte og to hunde

Offline Marita

  • Bruger
  • Indlæg: 294
Sv: Grå kattekillinger om 8 uger
« Svar #1 Dato: 27 Maj , 2013, 18:26 »
Til lykke med killingerne. Med fare for at blive dømt paragrafrytter vil jeg lige gøre opmærksom på, at killinger ikke må tages fra moderkatten, før de er 12 uger. Jeg håber, I finder dejlige hjem til de små killinger.

Offline RandiL

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 200
Grå kattekillinger om 8 uger
« Svar #2 Dato: 27 Maj , 2013, 18:49 »
Til lykke med killingerne. Med fare for at blive dømt paragrafrytter vil jeg lige gøre opmærksom på, at killinger ikke må tages fra moderkatten, før de er 12 uger. Jeg håber, I finder dejlige hjem til de små killinger.
Jeg er så også paragrafrytter for jeg er helt enig :-)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Grå kattekillinger om 8 uger
« Svar #3 Dato: 27 Maj , 2013, 18:52 »
Tillykke med killingerne, vi venter os også i slutningen af juni *y
Jeg vil som Marita gøre dig opmærksom på, at det er ulovligt at overdrage killinger før de er 12 uger. Som opdrætter af katte mener jeg også, at killingerne SLET ikke er færdig-opdragede af deres mor, før de er 3-4 mdr. Selv sælger jeg helst, når mine killinger er vaccinerede 2. gang, og så er de omkring 16 uger.
Henvisning til bekendtgørelsen
https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=127877
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Miss Christina

  • Gæst
Sv: Grå kattekillinger om 8 uger
« Svar #4 Dato: 27 Maj , 2013, 19:05 »
ja de 12 uger har været lov krav i en del år efterhånden nu
og jubbbiiiiii for det  :)

Offline Søster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 53
Sv: Grå kattekillinger om 8 uger
« Svar #5 Dato: 28 Maj , 2013, 07:21 »
Tak for info.
Så behøver jeg heller ikke at bekymre mig om, om det er sommerferiegæster der henvender sig.
Hilsen Søster :)

0.5.10 bl Isa B. damer, 0.0.4 wyandot. 0.0.4 Araucana, 0.0.4 Moskusænder. 4 huskatte og to hunde

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Grå kattekillinger om 8 uger
« Svar #6 Dato: 28 Maj , 2013, 07:30 »
Giv orme/loppekur med i prisen og sæt den op til minimum en 'hund'. Hvis folk ikke vil give det for en killing, er de ikke seriøse ejere. Og så vælger de forhåbentlig noget plastiklegetøj til børnene i stedet..
Jeg håber alt godt for dine killinger  /o
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Miss Christina

  • Gæst
Sv: Grå kattekillinger om 8 uger
« Svar #7 Dato: 28 Maj , 2013, 08:29 »
Giv orme/loppekur med i prisen og sæt den op til minimum en 'hund'. Hvis folk ikke vil give det for en killing, er de ikke seriøse ejere. Og så vælger de forhåbentlig noget plastiklegetøj til børnene i stedet..
Jeg håber alt godt for dine killinger  /o

hvorfor ikke give hele pakken

mine killinger bliver solgt når de er mellem 16 og 20 uger gamle alt efter hvor langt de er fremme og hvilke køn det er  :)

de har fået 3 x ormekur 2 x vacciner og begge køn er neutraliseret chippet + registret
stamtavle følger altid med og skal altid følge med
den koster kun 200 Kr. så det er jo ikke stamtavlen der gør en kat dyr
= 3 tjek hos doktor dyr
+ forældre kattene er testet med DNA test for flere forskellige arvelige sygdomme
+ røntgen af hofter og knæ

killingerne bliver solgt for 3000/3500kr og nej jeg tjener intet på dem
når der kom killinger var det også for kun at beholde en killing eller 2 selv
men som med høns kommer der flere end lige det man skal bruge de bliver så solgt som neutraliseret kælekatte evt. neutraliseret udstillingskatte som jo stadig er til kæl :)
og nej jeg udstiller ikke mere men derfor kan man godt lave sunde og racetypiske katte

syntes også det er møg ærgerligt at husmissen er ødelagt ved at blande alle mulige racekatte ind over
og at folk ikke tager deres ansvar og neutralisere især udekatte hvis de ikke skal bruges i opdræt..
det er jo ikke som med høns der lige pludselig bliver skruk og kan ruge på selv en sten
katten får først moder instinkt når den har født
men desværre ser folk især huskatten som noget hvorfor dog bruge penge på sådan et kræ vi kan få smidt i nakken
jeg selv vil blive noget så ked hvis jeg mistede mine 2 huskatte som bliver behandlet som mine racekatte
mine blandings høne bliver også behandlet på lige fod som mine racehøns :)

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Grå kattekillinger om 8 uger
« Svar #8 Dato: 28 Maj , 2013, 08:38 »
Miss Christina:

Jeg tvivler STÆRKT på at man kan få 3000 kr. for en "almindelig" kat. Selvom den er neutraliseret, vaccineret, fået ormekur, har stamtavle osv.

Men det er vel også en eller anden form for racekat du sælger til denne pris?

Verden er nu engang som den er. Og hvis du vil have flere tusinde kroner for en almindelig killing så kommer du til at hænge på dem alle sammen selv...

Jeg har dog også indtryk af at de er lige så nemme/svære at sælge hvis de koster 100 kr. som hvis de koster 5 kr. Og som du siger så gør den lille forskel at det ikke så nemt bliver et "impuls køb", hvis den koster 100 kr.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Miss Christina

  • Gæst
Sv: Grå kattekillinger om 8 uger
« Svar #9 Dato: 28 Maj , 2013, 09:21 »
Danny

nu er der flere på udstillinger der udstiller huskatte og når de en sjælden gang får et kuld killinger så bliver de solgt med min 1 vaccine og neutraliseret + chip det gør det en del billigere
men de sælges som regel med hele pakken
og de bliver solgt til helt alm mennesker der ikke udstiller men tager hånd om deres katte fra starten af

dem der så udstiller huskatte har fået det lidt sværere pga. huskatte skal være neutraliseret senest som 10 md gamle så lidt svært at få killinger på en "vinder" kat   ;D

vi har faktisk en huskatte ejer der har vundet som verdens vinder hele 3 gange i udlandet og BIS så mange gange at jeg ikke har tal på det :)
så jo der er huskatte opdrættere her hjemme i lille DK
de vælger stadig at neutralisere deres killinger inden de flytter til nyt hjem og de får dem solgt uden problemer  :)

men igen hvis man selv skal klare "ærterne" som katte køber så er de jo lige så mange penge
forskellen ligger så i at det hele er gjort og man ikke skal være bange for om lille mis vågner op af narkosen eller kommer hjem med killinger
som ingen gider at tage sig af for det er som regel lige der hvor man selv skal på ferie og killinger er "skide" søde lige indtil det går op for folk de koster og de faktisk er kommet ubelejligt

Danny
hvis man ikke vil give prisen på de killinger som ens egen kat har frembragt hvorfor så pokker ikke have neutraliseret sine katte inden det "søde" problem kom og det er både han og hun katte jeg mener..   ;)

og 3000 kr hvor har du det fra
regner ikke med folk gider DNA teste deres huskatte.. så det beløb skal vel trækkes fra   ;)

« Senest Redigeret: 28 Maj , 2013, 09:23 Fra Miss Christina »

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Grå kattekillinger om 8 uger
« Svar #10 Dato: 28 Maj , 2013, 09:26 »
Hm..er det ikke en salgsannonce. Sælger ber vel ikke om gode råd  ;)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Grå kattekillinger om 8 uger
« Svar #11 Dato: 28 Maj , 2013, 09:57 »
Rikke, tråden her er ikke oprettet under "Salg af andre dyr".
Og mht. salg af killinger på 8 uger, er det ganske enkelt ulovligt, og det vil vi ikke have på forum.
Rigtig mange ved stadig ikke, at loven blev indført for efterhånden snart 5 år siden (2009), så det er da en vigtig oplysning at få frem. "Søster" som oprettede tråden vidste det jo helt klart ikke. For så havde hun jo ikke skrevet at de kunne afhentes om 8 uger.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Grå kattekillinger om 8 uger
« Svar #12 Dato: 28 Maj , 2013, 10:05 »
Miss Christina:

Vi er ikke enige om tingene og kunne sikkert diskutere i "uendeligheder". Men det gider jeg ikke...

De 3000 kr. har jeg jo fra dit eget indlæg, skrevet kl. 08:29 i dag.
Du skriver:

hvorfor ikke give hele pakken

mine killinger bliver solgt når de er mellem 16 og 20 uger gamle alt efter hvor langt de er fremme og hvilke køn det er  :)

de har fået 3 x ormekur 2 x vacciner og begge køn er neutraliseret chippet + registret
stamtavle følger altid med og skal altid følge med
den koster kun 200 Kr. så det er jo ikke stamtavlen der gør en kat dyr
= 3 tjek hos doktor dyr
+ forældre kattene er testet med DNA test for flere forskellige arvelige sygdomme
+ røntgen af hofter og knæ

killingerne bliver solgt for 3000/3500kr

Danny
Himlen bør altid være blå!

Miss Christina

  • Gæst
Sv: Grå kattekillinger om 8 uger
« Svar #13 Dato: 28 Maj , 2013, 11:46 »
Danny

DNA tes er et engangsbeløb der deles ca ud på evt kuld
Røntgen og hcm scanning bliver forældredyrene ca hver 18 md den regning skal vel også trækkes fra et kuld husmisser  :)

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Grå kattekillinger om 8 uger
« Svar #14 Dato: 28 Maj , 2013, 12:57 »
Nej den er ikke oprettet under salg. Men alligevel opfatter jeg den som en salgsannonce.

Syntes nogle gange det går lidt for vidt her på forum. Har I ikke også lagt mærke til at der ikke er så mange salgsemner mere..folk gider ikke at deres salgsemner bliver kommenteret til højre og venstre..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.