Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Er min brahma høne syg eller skruk?  (Læst 2645 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Fredefup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 23
Er min brahma høne syg eller skruk?
« Dato: 15 Maj , 2013, 16:50 »
Hej
Jeg har nogle brahma høns som er ca 28 uger gamle, de er begyndt at ligge æg men her sidste dag da jeg var dernede midt på dagen lå den ene høne på redekassen, og nu her 2 dage efter ligger den stadig på redekassen men kan se den har skiftet plads til en anden redekasse, kommer jeg i nærheden af den puster den sig op og hvæser af mig, de andre høns vi har render rundt ude i haven og dette gjorde den også dagen før den lagde sig på kassen vi har ingen kokkemænd kun 4 høns, men syntes jeg har hørt at de godt kan tro de er skrukke er dette rigtigt eller er den syg?
Mvh. Brian

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Er min brahma høne syg eller skruk?
« Svar #1 Dato: 15 Maj , 2013, 17:02 »
Ha ha Brian - din høne er bestemt ikke syg ;D hun er helt sikkert skruk, og det er ikke bare noget hun tror. Høner kan sagtens lægge sig skruk uden der er en hane i flokken
« Senest Redigeret: 15 Maj , 2013, 17:06 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tantelaila

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 103
Sv: Er min brahma høne syg eller skruk?
« Svar #2 Dato: 15 Maj , 2013, 17:03 »
Den lyder skruk ;)
De skelner ikke mellem om de har en hane eller ej, er man skruk er det ligemeget ;)
Du kan jo evt købe lidt rugeæg til hende, og ligge under. Eller lade hende ligge på et par snyde æg en 10 dage, og så give hende et par daggamle kyllinger, dem tager hun til sig som om det var hendes egne.
Mvh Laila

1.0 Blå Araucana
0.1 Gul/sort columbia dværg Wyandotter
0.2 Maran/kryds?
0.2 Engelsk Araucana, lyngfarvet
0.2 Hvid Sussex
0.2 Maran/Araucana
0.2 Australorps, Sort


2.1 Maine coon
2.0 Huskat