Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fra lejlighed til hus på landet  (Læst 2543 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mikljen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Fra lejlighed til hus på landet
« Dato: 26 April , 2013, 20:49 »
Hej mig og min kæreste har købt vires først hus sammen et billigt hus på landet vi er helt sikre på vi skal have høns (wyandotter) nu går vi og tænker lidt på om vi også skal have slagte kaniner har søgt lidt rundt på nettet men syntes ikke rigtig jeg kan finde nogle steder man kan købe dem vi havde tænkt os at vi skal have 2 hun franske vædder og 1 han dansk landrace men som sagt kan jeg ikke finde nogle steder de kan købes plus at jeg ikke helt kan finde ud sf hvordan burene skal se ud nogle forslag


På forhånd tak for hjælpen fra os med store drømme om vores lille hus på landet

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Fra lejlighed til hus på landet
« Svar #1 Dato: 27 April , 2013, 10:27 »
kigger lige på din alder, start med høns, en god ting, når huset var billigt er der sikkert en del der vil tage jeres tid fremover, ca 10 -15 år, så kan i overveje det med kaniner igen.
foresten tilykke med friheden

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Fra lejlighed til hus på landet
« Svar #2 Dato: 27 April , 2013, 10:56 »
Tillykke med huset og hønsene  <I

Selvom huset har været billigt er det jo ikke ens betydende med at det måske behøver en voldsom overhaling, hvis man ser på hus priserne i øjeblikket ;)

Så jeg kan ikke se hvad problemet skulle være med at have kaniner også - det er vel op til én selv  :o

Jeg synes at erindre en bruger herinde linkede til en side der hed noget med slagt.dk eller lignede, som bl.a. omhandler slagt af kaniner.

Ellers prøv at oprette en tråd med en overskrift der specifik henviser til slagte kaniner og spørgsmål dertil - så har folk en lidt størren chance for at vide hvad det drejer sig om :)
Ved der er nogen herinde som også har slagte kaniner :)

Held og lykke med høns og kaniner :)

Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Fra lejlighed til hus på landet
« Svar #3 Dato: 27 April , 2013, 11:49 »
Tillykke med huset og velkommen på forum <I. Jeg fandt denne lange tråd om slagtekaniner. Måske kan du finde de oplysninger du skal bruge der?

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=21306.0
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"