Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Røget fjerkræ.  (Læst 62852 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Michael B

  • Gæst
Sv: Røget fjerkræ.
« Svar #15 Dato: 18 Februar , 2009, 12:50 »
Virkelig et lækkert forum det her.... Nu har jeg siddet og blevet et del klogere de sidste par dage uden at give lyd.

Skal til at bygge sådan en fætter

http://www.youtube.com/watch?v=sIkWgTtelDs&feature=email

jeg røger selv beef jerky og ørred

så opskrifter om røgning vil jeg klart følge med i

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: Røget fjerkræ.
« Svar #16 Dato: 18 Februar , 2009, 18:31 »
@ Bjørn
Tak for dit link :P.. Den skal vist lige tjekkes igennem, Den ser godt nok spænende ud :o

@ michael B
Den ser da utrolig enkel ud.. Så er det noget der virker så var det måske sådan en man sku prøve.. Men det ser da svært ud og styre temperaturen i den!!. Nu er det ikke noget jeg har forstand på.. Men skal man ikke op på en vis antal grader??.

Offline Kurt Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 94
Sv: Røget fjerkræ.
« Svar #17 Dato: 18 Februar , 2009, 20:15 »
Det er ikke nødvendig at bygge store røgovne med midre der skal ryges meget.

Jeg har en kugle gril på ø 57 cm købt i bilka for 198,00 kr. den har jeg røget 5 hornfisk på. Jeg lagde en foliebakke i og kom ryge savsmuld i den.
Kurt Jensen

Faverolles
Wyandotter Dværg

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Røget fjerkræ.
« Svar #18 Dato: 19 Februar , 2009, 21:54 »
Det er ikke nødvendig at bygge store røgovne med midre der skal ryges meget.

Jeg har en kugle gril på ø 57 cm købt i bilka for 198,00 kr. den har jeg røget 5 hornfisk på. Jeg lagde en foliebakke i og kom ryge savsmuld i den.

Til varmrøgning er en kuglegrill udemærket, men temperaturen kan være svær at styre i den...

De helt små firkantede røgeovne "kasper røghat" er ikke meget værd, fisken bliver nærmest dampkogt med lidt røgsmag, men til en forel til frokost er den ok.

Jeg har lidt forskellige røgeovne, det er jo sjovt og ekspermentere lidt  ;) den sidste nye jeg har fået er en bradley 6 hylders digital røger, både temperatur og røg kan styres digitalt, nemmere bliver det ikke  ;) den dur måde til varm og koldrøgning.

Offline stefan larsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 30
    • face book
Sv: Røget fjerkræ.
« Svar #19 Dato: 19 Februar , 2009, 22:10 »
hvad måtte du slippe for den så
0.3 rød amerikaner nok de sødeste jeg har haft
1.5 dvæg mix

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Røget fjerkræ.
« Svar #20 Dato: 19 Februar , 2009, 22:13 »
Den kan findes på :

http://www.danishoutdoor.dk/
« Senest Redigeret: 19 Februar , 2009, 22:20 Fra Bjørn Nielsen. »

Michael B

  • Gæst
Sv: Røget fjerkræ.
« Svar #21 Dato: 19 Februar , 2009, 22:18 »
Virkelig nice  :o

Offline Allan Jørgensen

  • Bruger
  • Indlæg: 350
Sv: Røget fjerkræ.
« Svar #22 Dato: 19 Februar , 2009, 22:23 »
Da det nu er kommet lidt væk fra fjerkræet så skulle i prøve en røget ræve kølle man skulle ikke tro det men det smager ret godt.
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Røget fjerkræ.
« Svar #23 Dato: 19 Februar , 2009, 23:31 »
Da det nu er kommet lidt væk fra fjerkræet så skulle i prøve en røget ræve kølle man skulle ikke tro det men det smager ret godt.

Øhhh, det er jeg ved at tro at min mave er for sart til...  8)  måske vi bare skal tilbage til fjerkræet igen  ::)
Men jeg ved at nogle siger at røget grævlingekølle skulle være en delikatesse...

Offline stefan larsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 30
    • face book
Sv: Røget fjerkræ.
« Svar #24 Dato: 19 Februar , 2009, 23:38 »
0.3 rød amerikaner nok de sødeste jeg har haft
1.5 dvæg mix

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Røget fjerkræ.
« Svar #25 Dato: 20 Februar , 2009, 00:07 »
http://www.youtube.com/watch?v=uOzrZMhf7Ig&feature=channel

så kig her lækkert

Den viste grill i klippet ligner til forveksling en Gourmani 3-i-1 røgegrill til ca. 500 kr.
Harald Nyborg har el. har haft dem.

Lidt opskrifter til den :

http://home20.inet.tele.dk/leifoggrethe/diverse/roegegrill.htm
« Senest Redigeret: 20 Februar , 2009, 00:12 Fra Bjørn Nielsen. »

Nikato

  • Gæst
Sv: Røget fjerkræ.
« Svar #26 Dato: 20 Februar , 2009, 09:06 »
Interessant emne vi her har gang i.

Der bliver omtalt røget rævekølle og røget grævlingekølle. Jeg stikker dem begge med røget bæverkølle! Det er en del år siden, men som jeg husker det var det meget godt, men jeg er også helt vild med røgvarer generelt. Og da ikke mindst røget fisk, som der bliver omtalt en del i diverse indlæg.

Her på siden har det vel størst relevans, at vi drøfter fjerkræ og tilberedning og eventuelt røgning deraf.

Men jeg er meget interesseret i at udveksle erfaringer med de af jer der også har interesse i røgning af kaniner, chili og andre gode sager.

Jeg har oprettet to blogs, der kredser om emnet selvforsyning. Den ene handler om haven og det arbejde der er forbundet dermed. Den kan I komme til via link: http://selvforsyningshaven.wordpress.com/

Den anden handler om det der kommer fra haven og som kan puttes i munden. Den har link: http://selvforsyningshaven.blogspot.com/

Jeg ville glæde mig til at få besøg af jer herfra Dansk Fjerkræ Forum.

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Røget fjerkræ.
« Svar #27 Dato: 20 Februar , 2009, 21:42 »
Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forstillet mig at nogen spiser ræv  ??? Det skulle da lige være fordi at man var faret vild i ødemarken på 10. døgn og ikke kunne fange andet... Ellers ikke.
Men man bliver da lidt klogere hver dag.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Røget fjerkræ.
« Svar #28 Dato: 21 Februar , 2009, 11:03 »
Har også altid fået af vide at ræv bare er noget man skyder for at regulere det, og derefter bruger den til aportering. Har aldrig hørt om at den kan spises, og har faktisk heller ikke lyst til at prøve :D..
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline ksnim

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 48
Sv: Røget fjerkræ.
« Svar #29 Dato: 21 Februar , 2009, 15:00 »
En kylling (eller and)sprængt i en 10 graders saltlage i ca 3 timer, for derefter at ryge på weberen, med røg i ca. en halv time, - ja så bliver det vist ikke mere saftigt og lækkert.