Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Brahma-ruge-tråd  (Læst 38431 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Brahma-ruge-tråd
« Svar #30 Dato: 20 Januar , 2013, 06:03 »
Det burde være forbudt  :police: at vise billeder af nuttede små kyllinger allerede nu  ;)
Tillykke med dem.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Brahma-ruge-tråd
« Svar #31 Dato: 20 Januar , 2013, 09:21 »
Janni@ Forældrene er i hvertfald af god størrelse så mon ikke de giver det videre :)

Marianne@ Tak.Nu må du sidde og savle lidt over mine først.Hvis det går som det plejer så kan jeg savle over dine senere ;) HE

Blikket ?

VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Brahma-ruge-tråd
« Svar #32 Dato: 20 Januar , 2013, 21:25 »
Vi snakkede da lidt tidligere om en hvid splash col brahma, og sådan en faldt jeg da over i mit galleri
Så nu ved du også hvordan sådan en kommer til at se ud ;)
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Brahma-ruge-tråd
« Svar #33 Dato: 20 Januar , 2013, 21:33 »
Ih tak for den da.Har de ingen mørke vingefjer ?
Hvornår skal de ha ringe på? Hvilken størrelse ring skal der bestilles til dem? Kan jeg evt bruge Amerikas 16 mm med numre  mens de vokser for at følge dem nøje og kende forskel.Kan de 16 mm`s let fjernes igen når de blir for små ?
Mærketangen er bestilt .
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Brahma-ruge-tråd
« Svar #34 Dato: 20 Januar , 2013, 21:46 »
Brahma bruger 27 mm. haner og 24 mm. høner. Når de skal have faste ringe.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Brahma-ruge-tråd
« Svar #35 Dato: 20 Januar , 2013, 21:54 »
De ser meget hvide ud længe, men hvis du kigger efter, kan man godt se, at den har en enkelt grålig fjer i halskraven. Ligeledes er nogle af vingefjerene og lidt grålige.

mht. til midlertidlig mærkning, så jeg jeg brugt lidt forskelligt. Nogle gange har jeg brugt sådan nogle små poselukkere (ståltråd med farvet papir) og andre gange en klat neglelak oven i hovedet (skal dog vedligeholdes ugentligt :) ). I år købte jeg dog på LU en mærketang, så ikke flere Storm P løsninger herfra mere :)
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Brahma-ruge-tråd
« Svar #36 Dato: 15 Februar , 2013, 20:54 »
Her kommer en lille opdatering.Foto kommer i løbet af weekenden.

Der blev lagt 20 æg i maskinen.Heraf kom 18 kyllinger.Èn døde og én blev aflivet.Status pt er 16 levende kyllinger i disse farver :

10 stk hvid/blå columbia
4   stk helt lyse /splash
2   stk sort/hvid  Den ene af dem er pænt farvet den anden er mere spraglet/stribet? Den sidste har også en vinge som hænger lidt.Det har den gjort hele tiden og så længe kyllingen ellers ter sig normalt og ikke lider så får den lov at gå.

Kyllingerne er næsten fuldfjerede og har deres eget værelse på loftet.Jeg længes dog efter at få dem ud i stalden hvor buret står klar til dem.Det har været for koldt til at jeg har turdet sætte dem ud.De er dog på afvænning med varme .Lampen er hævet og døren ud til loftet har stået åben den sidste uge.Håber de vil klare temperaturskiftet når de kommer ud.Ellers så er jeg da grædefærdig.
Brahmaer er dejlige rolige helt fra små.Det er en fornøjelse at arbejde med dem i forhold til andre racer jeg har haft.Buret de går i er ca 50 cm højt og de hopper ikke over..endnu :)
Indsamling af rugeæg til næste rugning er i øvrigt igang.Begge maskiner vil komme i brug og de vil blive fyldt med 3 forskellige racer.
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Brahma-ruge-tråd
« Svar #37 Dato: 15 Februar , 2013, 22:54 »
Det lyder rigtig godt og heldig med farvefordelligen. Så må du senere se om du er ligeså heldig med kønsfordellingen ;)
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Brahma-ruge-tråd
« Svar #38 Dato: 16 Februar , 2013, 08:16 »
Skke dejligt at høre Vicki. Det så skønt når noget lykkedes.
Jeg ved ikke om jeg var særlig heldig,men mine fra sidste efterår, kom også på varme afvening lidt efter lidt. Jeg var dog så pivet, at jeg valgte at lade en varme lampe komme med ud i hønsehuset- Just in case, hvis nu vejret pludslig skulle skifte og vi ikke var hjemme,. De søgte selv under når det blev koldt, og ud når de lystede. Det er gået rigtig fint, og lampen hygger de stadig under somme tider, både de gamle og unge, særligt en snedag er = hyggedag, så nu nænner jeg ikke at fjerne den før end det er rigtig lunt ::)
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Brahma-ruge-tråd
« Svar #39 Dato: 16 Februar , 2013, 14:25 »
Frank..Ja der blev flere blå end forventet.Så må vi se med det andet.Men er der ikke noget med at hønernes halefjer er længere fremme end hos hanerne ?? Den er i hvertfald god nok hos Wyandotter.

Janni ...Min mand har også foreslået en ekstra lampe i deres løbegård når de kommer i stalden.Og han var også ved at fable om at lave et isoleret rum i stalden så kyllingerne ikke skal på loftet til næste vinter.Hva sker der lige for ham?? Mon han er ved at blive hønsegak som visse andre ;)  *f
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Brahma-ruge-tråd
« Svar #40 Dato: 16 Februar , 2013, 19:43 »
Jo hønekyllingerne skulle gerne blive befjeret hurtigere og især halen og ned af ryggen samt siderne skulle de gerne blive først færdige. Der kan dog være en snyder, men i de fleste tilfælde skulle det gerne passe.

Ja det kan gribe om sig, men det kunne da også være dejligt med et rum i stalden. Så har du pludselig to steder at have kyllinger ;)
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Brahma-ruge-tråd
« Svar #41 Dato: 16 Februar , 2013, 20:32 »
Ha Ha Frank...Du siger da noget.Gad vide om det ikke kunne ende sådan  <A
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Brahma-ruge-tråd
« Svar #42 Dato: 16 Februar , 2013, 20:47 »
Og det er også en stor fordel at skille hanerne fra hønerne. Især hvis de skal udstilles.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Brahma-ruge-tråd
« Svar #43 Dato: 16 Februar , 2013, 21:01 »
Ja man må udnytte hvad man har og især hvis det tager overhånd er det godt med ekstra steder at placere kyllinger/høns.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Brahma-ruge-tråd
« Svar #44 Dato: 17 Februar , 2013, 12:42 »
Lene..er det for at kan få fred til at blive færdige hver især.Eller af hensyn til høner kun? Vær sød at forklare.Hvor gamle er de når du skiller dem ad ? Jeg har godt set at du har en boks til dine haner.Lige et spørgsmål til: Hvor gamle er de når du sorterer de første fra til gryden ?


Frank ..lige præcis.Så godt man stadig har lidt plads at gøre med i stalden, samt en hel køkkenhave :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand