Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Min hund er så bange for at blive skudt  (Læst 16486 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Min hund er så bange for at blive skudt
« Svar #30 Dato: 01 Januar , 2013, 10:14 »
Hun faldt først rigtigt til ro, da hun var med ude i vores gård foran huset, hvor jeg var ude at hente brænde. Her fandt hun resterne af en raket. Det var som om det gav hende opfattelsen af at have nedlagt det bytte, som havde forstyrret os.
Omkring midnat ville hun gerne ud. Desværre sprang der en stor rød raket lige idet jeg åbnede døren. Det gjorde hende bange; men jeg fornemmer alligevel, at hun faldt hurtigere til ro end tidligere på aftenen.
Min konklusion lige nu er, at Carla, som vores hund hedder, ganske vist er bange for fyrværkeri; men at hun er kommet styrket ud af nytårsaften.


Jeg tror også, at det kan dæmpe angsten og utrygheden, hvis hunden finder ud af, hvad det er som siger bang og lyser.

Nanni ved udmærket hvad det er, som laver bragene - da vi gik morgentur, skulle vi i kæææmpe store buer uden om al fyrværkeriaffald - hun plejer ellers altid at skulle undersøge "nye" ting, som ligger på hends vej.
« Senest Redigeret: 01 Januar , 2013, 11:21 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Min hund er så bange for at blive skudt
« Svar #31 Dato: 01 Januar , 2013, 10:28 »
Det lyder da bare helt fantastisk med den Thundershirt  /o Jeg synes ikke, at det her Zylkéne havde den vilde effekt på mine hunde. De var nu relativt rolige og kun omkring kl. 24.00 kom de op for alvor op at køre.

Jeg tror egentlig, at jeg var den der var mest påvirket. Da der var blevet ro (troede vi) og vi var gået i seng, skete det flere gange, at der i den totale stilhed blev fyret store raketter og batterier af i nabolaget. Øv - jeg bliver simpelthen så forskrækket, at jeg er ved falde ud af sengen og hele kroppen går i alarmberedskab  :(
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Min hund er så bange for at blive skudt
« Svar #32 Dato: 01 Januar , 2013, 11:13 »
Det gik overraskende godt her, synes jeg. Luna (som hunden hedder) på 4 måneder tog det hele meget pænt. Det var kun lige omkring kl. 00:00, at hun gerne lige ville op og ligge mellem min mor og far. Da vi så gik i seng (blev der jo stadigt skudt af) fik hun lov, til at sove oppe i sengen hos min mor og far, som hun ikke plejer at få lov til. 

Dog vil jeg takke vejrguderne, for at det var "lortevejr" og i mit område blev der skudt markant mindre af end der plejer.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Min hund er så bange for at blive skudt
« Svar #33 Dato: 01 Januar , 2013, 11:37 »
herhjemme var hunden noget frustreret. Så mange skud og ikke noget der skulle findes. Sidste år havde jeg med ude på gaden kl 24, men han tror at raketter og deslignende skal jagtes og hentes så i år måtte han blive indenfor. Det eneste han ikke bryder sig om er heksehyl, men det er så osse forståeligt når man tænker på at hundes hørelse er så mange gange bedre end menneskers
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Min hund er så bange for at blive skudt
« Svar #34 Dato: 01 Januar , 2013, 14:13 »
Hvor fedt, Helle. Det er jeg rigtig glad for at høre!
Jeg nød også regnvejret, som gjorde det lidt mere tåleligt for hunden, men her havde vi da heldigvis to, der var rimeligt ligeglade og kun en, der var lidt bekymret - men ikke hysterisk.
Kattene er heldigvis helt ligeglade alle fire.