Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Min hund er så bange for at blive skudt  (Læst 16485 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Zoro

  • Gæst
Sv: Min hund er så bange for at blive skudt
« Svar #15 Dato: 25 December , 2012, 18:15 »


Prøv denne her løsning, med støjtræning af jeres hund.

http://www.hundehold.dk/lyd-cd-til-hunde/

J.C.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Min hund er så bange for at blive skudt
« Svar #16 Dato: 25 December , 2012, 22:47 »
Ja de næste dage, og da især nytårsaften, er en prøvelse for mange dyr.

Min GD bryder sig heller ikke om skyderi. Når der er jagt i området (ihvertfald hver 14. dag) ville han meget gerne ind og ligge under dynerne, hvis han fik lov. Men ihvertfald putter han sig i vores nærhed, så vi kan passe på ham.

Vi bor heldigvis med god afstand til alle naboer, så deres fyrværkeri 'smælder' ikke lige ved siden af os. Og vi vælger ikke selv at skyde noget af af hensyn til vore egne dyr.

Jeg plejer at gå en god lang tur med GD-en, 1-1½ time, først på eftermiddagen, så han bliver lidt træt. Og om aftenen sørger vi for at der er musik og TV tændt rundt om i huset så lydene udefra høres lidt mindre.

Denne løsning virker selvfølgelig kun fordi vi har langt til naboerne.



Mvh
Erik Andersen

Offline jane

  • Bruger
  • Indlæg: 417
  • Dejligt med høns i haven!!!
Sv: Min hund er så bange for at blive skudt
« Svar #17 Dato: 26 December , 2012, 09:27 »
Jeg har også 3 hunde i år. en plejehund fra grækenland på 8 mdr. Rocky som han hedder - ved jeg ikke hvordan han har det med nytårs aften - Men Bobo - han gør og gør helt vildt - og med 3 hunde som kan gejle hinanden op den aften - ja så bliver det sgu nok noget af en aften at komme igennem.
Har med min gammle hund prøvet at få noget afslappende til ham - men jeg syntes ikke at det virker særlig godt. Bare man kunne få noget som gjorde at de kunne slappe helt af.

Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Min hund er så bange for at blive skudt
« Svar #18 Dato: 27 December , 2012, 23:15 »
Det gør ofte ondt værre at fylde hunden med medicin. En hund bliver bange når den ikke føler den har alle sansernes fulde fem.
Jeg ville stoppe hunden i bilen og køre lidt uden for byen stå med den derude rose og give godbidder når der fyres krudt og når hunden er faldet ned og har set det der kommer op i luften og siger bang så går man stille og roligt i hundens tempo ind mod byen så den stadig vender sig til større knald når man syntes nu er hundens mentale overskud væk vender man og går stille og roligt tilbage og tager evt en tur mere eller kører hjem og gentager den senere. Så start tidligt på eftermiddagen det får i mest ud af.
Den metode har jeg selv afprøvet med en enkelt af mine forældres hunde (schæfer)
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Min hund er så bange for at blive skudt
« Svar #19 Dato: 28 December , 2012, 16:21 »
Vi skal prøve noget nyt i år med vores 2 islandske fårehunde. Vi var til det årlige sundhedstjek hos dyrelægen idag og kom så også ind på at snakke fyrværkeri.  Vores hunde reagerer på raketternes hvislen, på lyset og på knaldet. De bliver ikke rystende bange, men bliver stiktossede og gør og larmer. Vi blev anbefalet et produkt, som hedder Zylkéne. Det er ikke et decideret medikament men derimod et kosttilskud.

Én af vores nytårsrutiner er også en god travetur i skoven. Min. 10 km - godt varmt (og tørt) klædt på med madpakke og varm kaffe i rygsækken - det har både hundene og vi selv rigtig godt af  ;)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Min hund er så bange for at blive skudt
« Svar #20 Dato: 28 December , 2012, 17:10 »
@Anette. Jeg har de sidste næsten 20 år holdt nytår med mine venner og deres (skiftende) islandske fårehunde, og de har altid været nemme og aldeles ligeglade med raketterne, men nu bor vi også ude på landet, så raketterne flyver ikke lige om ørerne på os. Skøn race!
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Min hund er så bange for at blive skudt
« Svar #21 Dato: 30 December , 2012, 10:10 »
Her er en anden mulighed hvis hunden er bange.
Jeg har fundet teksten et andet sted, bare et indput fra mig

 Jeg har nu to år i træk haft meget held med et produkt der hedder Adaptil. Min hund har været mærkbart roligere. Det er købt hos dyrlægen. Man sætter en adapter indeholdende D.A.P. I stikkontakten. Og den afgiver en duft som er lig den duft som moderhunde udskiller for at berolige hvalpe. Det er helt vildt som det hjælper. Pøj pøj

Godt nytår til alle
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Min hund er så bange for at blive skudt
« Svar #22 Dato: 31 December , 2012, 21:09 »
Stor tak til Tine for tippet om Thundershirt - og stor tak til Patricia, for at vi overhovedet nåede at få en shirt inden nytårsaften.

Det buldrer og brager og lyser op på den mørke himmel, men Nanni ligger bemærkelsesværdig rolig iført sin thundershirt - hun er slet ikke til at kende i forholdt til tidligere nytårsaftener *y

...så rigtig godt nytår fra Nanni og mig /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Min hund er så bange for at blive skudt
« Svar #23 Dato: 31 December , 2012, 22:48 »
Her tages nytår og fyrværkeri HELT roligt.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hund er så bange for at blive skudt
« Svar #24 Dato: 01 Januar , 2013, 09:03 »
Hvor fedt for Nanni (og jer)

 *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Min hund er så bange for at blive skudt
« Svar #25 Dato: 01 Januar , 2013, 09:09 »
Hvor fedt for Nanni (og jer)

 *p

Ja - det var fantastisk. Nanni syntes da bestemt ikke, at fyrværkeriet havde sin berettigelse, men jeg sad ikke med en hund, som rystede hele huset. Vi kunne snakke sammen og hun spiste også gerne godbidder, hvilket hun elles nægter, når hun er bange, så jeg kan varmt anbefale Thundershirten /o den virkede her, da jeg ellers troede, at alt håb var ude.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline EMO

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Min hund er så bange for at blive skudt
« Svar #26 Dato: 01 Januar , 2013, 09:32 »
For vores Broholmer, der snart er 9 måneder, blev nytårsaften en blandet oplevelse. Først på aftenen lykkedes det at berolige hende ved at gå nogle ture med hende i haven, så hun kunne se, at det der skete ikke var farligt for os.
Da fyrværkeriet tog til midt på aftenen gøede hun kraftigt og til sidst var det så meget, at hun på et tidspunkt lå og hyperventilerede med min kone liggende ved siden af hende. Hun faldt først rigtigt til ro, da hun var med ude i vores gård foran huset, hvor jeg var ude at hente brænde. Her fandt hun resterne af en raket. Det var som om det gav hende opfattelsen af at have nedlagt det bytte, som havde forstyrret os.
Omkring midnat ville hun gerne ud. Desværre sprang der en stor rød raket lige idet jeg åbnede døren. Det gjorde hende bange; men jeg fornemmer alligevel, at hun faldt hurtigere til ro end tidligere på aftenen.
Min konklusion lige nu er, at Carla, som vores hund hedder, ganske vist er bange for fyrværkeri; men at hun er kommet styrket ud af nytårsaften.

Godt nytår!

Venlig hilsen

Erik

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Min hund er så bange for at blive skudt
« Svar #27 Dato: 01 Januar , 2013, 09:42 »
Jeg har engang ladet mig fortælle at det som mange gør, når de sidder og ynker og trøster hunden, faktisk bare bekræfter hunden endnu mere i at fyrvækeri/tordenvejr ER farligt og dermed forstærker dens angst.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Min hund er så bange for at blive skudt
« Svar #28 Dato: 01 Januar , 2013, 10:09 »
Jeg har engang ladet mig fortælle at det som mange gør, når de sidder og ynker og trøster hunden, faktisk bare bekræfter hunden endnu mere i at fyrvækeri/tordenvejr ER farligt og dermed forstærker dens angst.

Det er også helt rigtigt
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Min hund er så bange for at blive skudt
« Svar #29 Dato: 01 Januar , 2013, 10:13 »
ja vorres 5 månders hvalp klarede det fint, han sat på skødet af mig da vi trillede rundt og så fyrværkeri, og reagerrede ikk da vi kørte tæt forbi tændte batterier, det var hyggeligt men ikk helt lovlitg med knægten på mors knæ i puckuppen. det giver en anden nærhed end hvis han er spændt fast på et bagsæde. han er foresten os god til at styre(knægten).