Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvorfor chipper man ikke grise, geder og kvæg?  (Læst 8567 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Hvorfor chipper man ikke grise, geder og kvæg?
« Svar #15 Dato: 23 December , 2012, 22:12 »
@ Rudy

Mange tak for indspark (og god jul  :)).

Jeg må få set på hvad der kan arrangeres i stalden. Udfordringen ligger lidt i at det oprindeligt var en kostald, som så blev ombygget til at huse grise.
Så der er jo monteret en masse jernrør for at grisene ikke bare skulle rende ud. Men disse jernrør kan sikkert relativt let skæres væk igen

@Erik.   Tak, og også en god jul til dig og familien.

NB: jeg har ingen interesser i fabrikation af fanggitre :)  men ved af erfaring at de er rare at have i visse situationer  /o  blot derfor min varme anbefaling  ;)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hvorfor chipper man ikke grise, geder og kvæg?
« Svar #16 Dato: 23 December , 2012, 22:27 »
NB: jeg har ingen interesser i fabrikation af fanggitre :)  men ved af erfaring at de er rare at have i visse situationer  /o  blot derfor min varme anbefaling  ;)

Sådan blev din besked også modtaget/forstået.  :)

Og okay RYK laver ikke lovene, men det er dem, som man har kontakt med.

Korrekt. RYK administrerer blot lovene. Så hvis man spørger dem får man et CMA svar. Så lad være at spørge dem.

Og køer skal vel også være i hænder engang imellem for at få beskåret klove.

Jeg vil også helst undgå klovbeskæring her. Hvis naturdyr ikke selv kan klare den slags har de bedre af at komme på køl/frys  ;).

Ligger godt i maven (og nej her siger jeg ikke Daloon, eller hvad det nu hedder, da jeg ikke er så meget til 'primitiv' fastfood).
Mvh
Erik Andersen

Offline Søren

  • Bruger
  • Indlæg: 261
  • ER CHR registret.
Sv: Hvorfor chipper man ikke grise, geder og kvæg?
« Svar #17 Dato: 23 December , 2012, 22:53 »
Hej Erik
Du kan ringe så skal jeg give dig en nemt måde uden den store økonomiske udfordring
Søren
Søren
 Gul Orpington , 25 Aberdeen-Angus kødkvæg
Tårnfalke og en sneugle