Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 2 % "juleandsamvittighed"  (Læst 17406 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: 2 % "juleandsamvittighed"
« Svar #15 Dato: 05 December , 2012, 23:36 »
Vi får vores juleand fra noget så sjældent, som en Venstre lokalpolitiker, som går meget op i dyrevelfærd og sælger økologiske æg fra høns,

Jeg formoder at han er godkendt til stalddørssalg.  ;)

Skulle dette ikke være tilfældet kunne han bruges som indgangsvinkel til at få lempet lidt på reglerne for stalddørssalg. :)
Mvh
Erik Andersen

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: 2 % "juleandsamvittighed"
« Svar #16 Dato: 06 December , 2012, 05:51 »
Jeg formoder at han er godkendt til stalddørssalg.  ;)

Skulle dette ikke være tilfældet kunne han bruges som indgangsvinkel til at få lempet lidt på reglerne for stalddørssalg. :)

Jooohh da - han har en fin A4 side fra rette myndighed hængende og hønsene er også hybrider.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: 2 % "juleandsamvittighed"
« Svar #17 Dato: 06 December , 2012, 07:03 »
Ja, det er meget sørgeligt, at det er så svært at finde gode råvarer i Danmark. Meget skyldes regler, som gør at de små slagterier og producenter må lukke og slukke. Dette her er meget interessant læsning: http://kaersgaard.blogspot.dk/

Jeg håber du finder en god andesteg til jul *k.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: 2 % "juleandsamvittighed"
« Svar #18 Dato: 06 December , 2012, 08:00 »
Jamen lene kunne du ikke ha en lille håndfuld ænder gående?? så var det jo lige pludselig 100% juleandssamvittighed  /o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: 2 % "juleandsamvittighed"
« Svar #19 Dato: 06 December , 2012, 17:15 »
Jamen lene kunne du ikke ha en lille håndfuld ænder gående?? så var det jo lige pludselig 100% juleandssamvittighed  /o


Jeg kan hvad jeg vil, men må ikke det jeg vil. Det er der at kæden hopper af.
I bund og grund har jeg heller ikke rammerne til det.
Ville gerne....

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: 2 % "juleandsamvittighed"
« Svar #20 Dato: 06 December , 2012, 19:30 »

Jeg kan hvad jeg vil, men må ikke det jeg vil. Det er der at kæden hopper af.
I bund og grund har jeg heller ikke rammerne til det.
Ville gerne....


Kunne der ikke snige sig et par små dunede fætre ind når solguden er på søen ?? ;D eller det er måske ikke der forhindringen er?? Herhjemme er det mest logistikken omkring placering udenfor rækkevidde af jagthunden, og uden og lave for meget ompå det eksisterende
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: 2 % "juleandsamvittighed"
« Svar #21 Dato: 06 December , 2012, 22:24 »
Vi skal heldigvis også have en baghaveand i år.... en model Sacshen... den glæder jeg mig meget til at smage :) er der nogen der mangler en frilands gåsesteg (billigt) så sig lige til i en PM... så formidler jeg kontakten ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Hilsen
Peter

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: 2 % "juleandsamvittighed"
« Svar #23 Dato: 15 December , 2012, 09:23 »
Jeg læste i går i BT (tror jeg nok) at den danske juleand var truet af den kinesiske juleand. I Kina fodre de ænder op på 36 dage, med antibiotika og i Danmark fodres ænder op på 56 dage uden antibiotika.

At det skulle være billigere at få ænder fra Kina, når de skal transporteres så langt, det forstår jeg ikke helt, men en ting er nok helt sikkert, opdrætteren i Kina får ikke mange kr. for en and, som sælges i Danmark til 49,95 eller hvor lidt de nu koster- men det er vel nogle børn som går og passer dem for en skål ris og dagen..
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: 2 % "juleandsamvittighed"
« Svar #24 Dato: 15 December , 2012, 09:45 »
Jeg læste i går i BT (tror jeg nok) at den danske juleand var truet af den kinesiske juleand. I Kina fodre de ænder op på 36 dage, med antibiotika og i Danmark fodres ænder op på 56 dage uden antibiotika.

At det skulle være billigere at få ænder fra Kina, når de skal transporteres så langt, det forstår jeg ikke helt, men en ting er nok helt sikkert, opdrætteren i Kina får ikke mange kr. for en and, som sælges i Danmark til 49,95 eller hvor lidt de nu koster- men det er vel nogle børn som går og passer dem for en skål ris og dagen..

Det forstår jeg da godt Lene, de kinesiske arbejdere får ca. en skål ris om dagen i løn, hvis de er højtlønnede, så er der vel lidt til transporten  :-[
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: 2 % "juleandsamvittighed"
« Svar #25 Dato: 15 December , 2012, 23:09 »
.

At det skulle være billigere at få ænder fra Kina, når de skal transporteres så langt, det forstår jeg ikke helt,

Nej det virker åndsvagt, men når der kan stables 30000 teu (tyvefods containere) eller mere på de store containerskibe så er der lige pludselig rigtig mange til og dele transporten og så bliver den billig. Der kan alt andet lige proppes nogen juleænder i en tyvefods frost container
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: 2 % "juleandsamvittighed"
« Svar #26 Dato: 15 December , 2012, 23:27 »
Nej det virker åndsvagt, men når der kan stables 30000 teu (tyvefods containere) eller mere på de store containerskibe

Du er ihvertfald en 10-20 år forud for din tid. ;)

Mærsk tager levering af nogle monsterskibe i den nærmeste fremtid. Dem som benævnes 'triple E', og de skulle være på 18,000 TEU. Og være verdens største.

Når det er sagt, er der slet ikke behov for tusinder af containere. Forestil dig blot hvor mange slagtede ænder der kan stables i feks 200 containere. Pyh, store tal.
Mvh
Erik Andersen

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: 2 % "juleandsamvittighed"
« Svar #27 Dato: 16 December , 2012, 08:50 »
Du er ihvertfald en 10-20 år forud for din tid. ;)
Mærsk tager levering af nogle monsterskibe i den nærmeste fremtid. Dem som benævnes 'triple E', og de skulle være på 18,000 TEU. Og være verdens største.

Ja nu er det jo osse snart 15år siden jeg stoppede som sømand ;) Men det er jo stadig mange når man tænker på der kan være 2 på en lastbil, 3 hvis det er modulvogntog.

.
Når det er sagt, er der slet ikke behov for tusinder af containere. Forestil dig blot hvor mange slagtede ænder der kan stables i feks 200 containere. Pyh, store tal.

Og når man så stabler bare en container på en båd sammen med bare 8000 andre der allesammen skal betale en lille andel af det beløb det koster og komme til eks europa, så bliver fragtprisen pr teu ligepludselig meget lille. Og ja der kan dælme komme mange ænder ind i en container :o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: 2 % "juleandsamvittighed"
« Svar #28 Dato: 16 December , 2012, 11:43 »
For østjyder, så kan man vist lige nå at bestille en fritgående økologisk and/gås her
http://www.refshoejgaard.dk/?DocumentID=736&SubID=737
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi