Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Søger god opskrift  (Læst 2802 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Søren Roager

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 340
Søger god opskrift
« Dato: 30 Oktober , 2012, 19:21 »
På lørdag skal vi slagte høns sammen med vores familespejdere og derefter plukke og rense disse...
Når dette er gjort skal vi lave en nem og velsmagende ret over bål/grill/i gryde som kan passe sig selv....
Hvad foreslår i ? ??? Spejderne er mellem 3 og 6 år...
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Søger god opskrift
« Svar #1 Dato: 30 Oktober , 2012, 19:23 »
skær kødet i småstykker og tilbered det ligesom du ville lave bøf stroganof. Det kræver kun 2 gryder, er nemt og smager drøn godt.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Søger god opskrift
« Svar #2 Dato: 30 Oktober , 2012, 19:25 »
Lyder lækkert, Jes!
Jeg ville nok lave suppe. Noget med at koge en høne i lang tid over bålet, tage den op og pille kødet ud i mindre bider - og så op i suppen igen sammen med en masse forskellige grønsager.
Grønsagerne kan man ordne på forhånd eller sammen med ungerne, som det nu passer bedst.

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Søger god opskrift
« Svar #3 Dato: 30 Oktober , 2012, 19:43 »
Hvad med kylling i karry med ris ?..børn er glade for karry og de fleste kan li ris og kylling.

I børnehaven hvor jeg arbejder har vi lært at vi ikke må blande for mange forskellige ting sammen.Så spiser de ingenting af det og det er jo ærgerligt.De vælger selv det grønne sunde indslag og så spiser de meget af det de kan li.

Jeg tror jeg ville koge kyllingerne gerne med masser af urter.Og dele kyllingerne i passende stykker.Lave karrysovs af suppe evt med mælk eller en sjat fløde.Koge ris til og hvis de skal ha grønt så kan de selv være med til at lave stave af gulerødder,agurker,peber osv.Stavene er også nemme at håndtere når de sidder lidt primitivt.
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand