Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hr.mann Blå, min tamme hane  (Læst 4657 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise Rosenbaum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 537
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Hr.mann Blå, min tamme hane
« Dato: 26 Oktober , 2012, 23:27 »
...blev jo her og har vist sig at have et pragtfuldt gemyt over for både haner, høner, folk og fæ. Og så galer han ikke som en anden tosse ; )

Han er altså højt skattet som kæledyr, men hagelapper (eller hvad de nu hedder) er vist blandet ind i hans Araucana-gener?

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Hr.mann Blå, min tamme hane
« Svar #1 Dato: 27 Oktober , 2012, 00:11 »
Ren tror jeg heller ikke han er, men faktisk en rigtig pæn hane synes jeg alligevel.

Der er flere ting der siger at han ikke er ren:
1. Han har hagelapper, som du selv siger. Nogle gange kan racen godt have antydning, men ikke den størrelse.
2. Han har forkert øjefarve. De skulle være røde til rødbrune og ikke mørke.
3. Lidt svært ud fra billedet, men tror de løb er mere grå end grønne i det.

Ellers kan jeg godt lide hans form af krop og typen og tror også han har en fin fjerstruktur uden at kunne se det helt. Så har han desværre nogle farveproblemer(messing og rust) og hans tufter er ikke lige store hvis man skal bedømme ham efter det racemæssige. Nåh jo den blå farve tror jeg faktisk er rigtig god.

Ved ikke hvorfor, men tænker lidt Dværg Australorps når jeg ser på ham. Det er nok bare mig. Synes dog godt om ham.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Hr.mann Blå, min tamme hane
« Svar #2 Dato: 27 Oktober , 2012, 16:11 »
måske han ikk er ren men skal du ikk avle andet kød og æg er han da nusser at se på og det tæller jo oss når han gemyt er så fin

Offline Louise Rosenbaum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 537
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Hr.mann Blå, min tamme hane
« Svar #3 Dato: 27 Oktober , 2012, 21:33 »
Tak for input  og jo han blir som maestro af hyggehønsene i den ene gård. Dværg australorps...der kan man bare se 

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Hr.mann Blå, min tamme hane
« Svar #4 Dato: 28 Oktober , 2012, 00:05 »
Det er ikke spor sikkert at der er Dværg Australorps i ham. Det er bare hvad jeg kommer til at tænke på udfra øjenfarven og måske også løbs- og neglefarve. Det kan ligesågodt være en anden race, der har givet dette.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Hr.mann Blå, min tamme hane
« Svar #5 Dato: 28 Oktober , 2012, 05:23 »
Ej hvor er han blevet fin :-D. Tænkte lige i går faktisk på, hvordan han mon så ud og om han i det hele taget stadig levede.
Er ret spændt på evt. bud om hvad der er blandet ind i ham, sælger af rugeæg skrev intet i sin annonce om hvad han havde blandet ind over racen...

Offline Louise Rosenbaum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 537
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Hr.mann Blå, min tamme hane
« Svar #6 Dato: 28 Oktober , 2012, 08:09 »
Hej Lisbeth

Jo han er stadig verdens sødeste hane, takket være go og kærlig tidlig opvækst - og det er heldigvis gået til held med de to haneherrer kun afskilt af et lavt kastanjehegn

Kh Louise