Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mine høns vil ikke gå i seng?  (Læst 2263 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jeanniejuul

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 112
Mine høns vil ikke gå i seng?
« Dato: 10 ſeptember , 2012, 11:40 »
Er der nogen der har en god ide?

Jeg er helt grøn med alt det her hønseri. I june måned fik jeg 4 høns og 1 hane som nok har været omkring et par måneder gamle. De har lige fra start ikke ville gå i seng om aftenen, men gerne gået ind flere gange i løbet af dagen, for at spise og sidde på pind.
Vi har så tålmodigt båret luxus hønsene ind hver aften, i håb om at de så ville lære det..

Et stykke tid efter at vi fik høns fik vi også et par ællinger (vi har købt byens gamle gadekær, som ligger op til vores grund og synes det er hyggeligt med ænder) Ænderne kunne finde ud af at gå i seng uden problemer men stadig ikke hønsene. Så fik jeg af vide at jeg skulle tænde lys i hønsehuset lige inden det blev mørkt, og det hjalp.. I en hel uge gik hønsene selv i seng men så gik det galt igen..

Nu lægger de sig igen til at sove hver aften uden foran hønsehuset og vi løfter dem pænt ind i seng... Det er altså lidt træls og ret svært at få nogle til at passe dem :-)

Kan jeg gøre noget som helst eller er mine høns bare frilufts dyr ud over det sædvanelige?

¨Håber der er nogle der har en god ide .-)
Bedste hilsner Jeannie

Oasen midt i byen, med høns, ænder og to dejlige labradore :-)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Mine høns vil ikke gå i seng?
« Svar #1 Dato: 10 ſeptember , 2012, 11:57 »
Velkommen på forum, Jeannie :D
Hvis dit hus er stort nok kunne du i en uges tid lade dem være i huset og slet ikke lukke dem ud. Alternativt kan du fodre dem med lidt lækkerier inde i huset efter aftensmaden, og så lukke når de er gået ind.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline jeanniejuul

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 112
Sv: Mine høns vil ikke gå i seng?
« Svar #2 Dato: 10 ſeptember , 2012, 12:52 »
Jeg havde godt hørt det med at lade dem gå inde i et stykke tid, men var ikke sikker på om det var rigtigt..

Men der er god plads til dem indenfor, så det vil jeg helt klart give en chance.

Tak for hjælpen :)
Bedste hilsner Jeannie

Oasen midt i byen, med høns, ænder og to dejlige labradore :-)