Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: And stegt i saltdej!  (Læst 10537 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: And stegt i saltdej!
« Svar #15 Dato: 01 ſeptember , 2012, 10:41 »
Og her har jeg en god historie...

Jeg handler engang imellem i SKY Markt i Burg og der et år havde de stål stegesøer i 3 forskellige størrelser. Jeg står og vender og drejer dem alle, for at vurdere hvilke størrelse som kan bruges til en gås.
Jeg vælger mellem størrelsen, går til kassen og betaler, går ud, men bliver så grebet af grådighed og går ind igen og får byttet den til den største.

Jeg kommer hjem igen og en dag, skal jeg så bruge den og hvad sker der mon så ???

Joh, den kan ikke være i ovnen, dvs. den kan næsten være i ovnen, men lågen kan så ikke slutte tæt.  *s

Nå den bliver stillet væk og der går noget tid og jeg får et andet komfur og vupti så kan den godt være i det. Og nøj hvor er jeg glad for den. For mine etårs haner er heller ikke helt små  ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Fisker

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 320
Sv: And stegt i saltdej!
« Svar #16 Dato: 11 ſeptember , 2012, 17:29 »
Jeg skylder en lille opdatering.
Jeg havde to dyrekøller som jeg røgede og egentlig havde planlagt til saltdej og jordstegning, men fik lidt kolde fødder til sidst og endte med at skære to kyllingebryster som jeg marinerede og fik lov at komme i saltdej. Dyrekøllerne kom i sølvpapir hvilket var det jeg gerne ville undgå, men det ved jeg fungerer. Og saltdejen duer slet ikke til langtidsstegning ved lave temperaturer, de kom ud efter ti timer var hårde udenpå men helt bløde og fuldstændig uspiselig salte indvendigt. Så godt der stadig var mad nok. Jeg skal have prøvet det med højere temperatur, for jeg vil meget gerne undgå det sølvpapir
« Senest Redigeret: 11 ſeptember , 2012, 17:35 Fra Fisker »