Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: klækning, hvor lang tid for alle æg?  (Læst 1288 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Simone

  • Bruger
  • Indlæg: 32
klækning, hvor lang tid for alle æg?
« Dato: 26 August , 2012, 16:13 »
Min moskus and rugede i 38 dage før første ælling var ude.. Efter 40 dage kom endnu en, og en endnu efter 41 dage. Nu er der så sået endnu en dag (42 dage), men ingen ser ud til at være på vej ud i dag. Jeg troede faktisk at alle ville klække cirka samtidig - indenfor et døgn. Men mit spørgsmål er så: hvor lang tid kan der gå fra første ælling er ude, til den sidste ankommer? Anden ligger stadig på de tilbageværende æg.. Jeg har tidligere lyst nogle af dem, og har i hvert fald set bevægelse i 7 æg.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: klækning, hvor lang tid for alle æg?
« Svar #1 Dato: 26 August , 2012, 17:11 »
<har anden fået alle æg samtidig, eller har hun ligget på dem, mens andre har lagt æg i hendes rede
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Simone

  • Bruger
  • Indlæg: 32
Sv: klækning, hvor lang tid for alle æg?
« Svar #2 Dato: 26 August , 2012, 18:28 »
@ Ina: Hun har selv lagt dem alle..

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: klækning, hvor lang tid for alle æg?
« Svar #3 Dato: 26 August , 2012, 23:22 »
hmm hun har nok lunet dem lidt undervejs, når de klækker så forskelligt, men det er mange dage der er gået, så mon du skal regne med flere, sansynligvis går anden af reden med de der er klækket, og så går de sidste til hvis der er flere.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn