Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høns til salg i Sønderjylland?  (Læst 11938 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ida Jacobsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Høns til salg i Sønderjylland?
« Dato: 08 August , 2012, 10:26 »
Jeg har på fornemmelsen at jeg er ude på det helt forkerte tidspunkt, da næsten alle jeg har talt med om salg af høns har bedt mig om at vende tilbage til foråret istedet. Men vores hønsehus er færdigt og vi er klar til nye familiemedlemmer på gården. Derfor vil jeg gerne vide om der er nogle opdrættere i Sønderjylland der har høns til salg pt? Jeg har primært været interesseret i Orpington og Australorps racen, da jeg gerne vil have sociale dyr kombineret med gode æglæggere. Men da jeg er ret grøn bag ørene når det kommer til hønsehold, hører jeg gerne om andre racer.

Mvh

Ida
Vårhare udi hønsehold!

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Høns til salg i Sønderjylland?
« Svar #1 Dato: 08 August , 2012, 10:28 »
Selvom nogle racer kan være svære at finde udbudt til salg hele året, så er dog netop tiden der kommer nu (sensommer/efterår) højsæson for udbud af ungdyr.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Høns til salg i Sønderjylland?
« Svar #2 Dato: 08 August , 2012, 10:48 »
Netop nu sorteres der for liv og lyst hos opdrætterne og nogle er måske allerede færdige og har pt. ikke mere at sælge ud af. Nu bliver det efterår og alle udstillinger begynder. Og derefter bliver der sorteret igen hos de fleste.

Alt andet lige så er der rift om de store racer, når de endelig udbydes til salg. Især hønerne ryger som "varmt" brød.

En anden ting er at man ikke altid lige kan finde den racen, som man vil, rundt om gadehjørnet.

Lige pt. på Lolland, kender jeg en som har Rhode Island, New Hampshire og jeg har selv lidt Jersey Kæmper til salg. Alle tre er kombi racer, som er gode til æglægning og steg. ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Høns til salg i Sønderjylland?
« Svar #3 Dato: 08 August , 2012, 11:21 »
Hej
Har sendt en PM
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Høns til salg i Sønderjylland?
« Svar #4 Dato: 08 August , 2012, 12:27 »
Velkommen til dig Ida  <I
Håber du finder hvad du søger
pøj pøj
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Høns til salg i Sønderjylland?
« Svar #5 Dato: 08 August , 2012, 12:39 »
Velkommen på forum, Ida :D
Mon dog ikke du skulle kunne finde nogle fine ungdyr?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ida Jacobsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Høns til salg i Sønderjylland?
« Svar #6 Dato: 09 August , 2012, 12:40 »
Kære alle

Tusind tak for jeres hilsner, beskeder og gode råd. Jeg har nu fået en masse at gå efter, og forhåbentligt går der snart nogle små høns rundt i gården!

Mange hilsner

Ida
Vårhare udi hønsehold!