Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 62806 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #300 Dato: 06 Juni , 2010, 22:50 »
Ungerne(9 stk. 2-25 år) og jeg har besluttet at vi vil prøve at være rigtig avler og på udstillinger. /o

Hvis jeg forstår det rigtig, har Marie-Louise på fyn noget at stræbe efter, de har kun 6 børn.
Hilsen
Peter

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #301 Dato: 07 Juni , 2010, 09:18 »
Velkommen til Annemette og Helle,  :D
Vi håber, I kommer til at føle jer hjemme her på forum.
Spørg endelig løs, hvis I mangler svar.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline gnert

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 63
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #302 Dato: 18 Juni , 2010, 16:36 »
Jamen jamen.....jeg vil også lige skrive et par ord.  ::)

Mit navn er Jeanne, 27 år, bor i Gilleleje.
Uddannet dyrepasser, og har altid haft dyr og min drøm er et nedlagt landsted, med plads til bla honningbier, geder, kaninopdræt til BARF (råfodring), en masse bærbuske + frugttræer, et par køer og en KÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆMPE hønsegård  <P

Min familie består af:
Kæresten + hans 2 børn, Cecilie på 3 (bor hos moderen) + Jack på 5 (bor hos os).
2 chihuahuaer (mor og søn), som jeg råfodre.
1 Karelsk bjørnehund
2 alm huskatte
1 akvarium (325 l)

Nu skal jeg skynde mig at sige at jeg ALDRIG har haft høns, så sidder ofte klistret til dette forum, da der bare er en pokkers masse guldkorn, og super tråde, men der vil klart komme nogle spørgsmål.
Min kærestes forældre har haft høns, så min kæreste ved en HEEEEELT masse om høns, så det er rart.

Vi mangler nu bare at kæresten får taget sig sammen til at starte med at bygge noget til vores kommende høns (skal nok hjælpe til...hehe).
Vi snakker om ca 3 høner og ingen haner da vi bor i sommerhus og kæresten gider ikke høre på sådan en sag.

Men men men....racen.....hmmmmm......tjaaaaa......vi ved ikke rigtig hvad vi skal vælge, men vi er dog enige om store høns, gerne gode spisedyr, ikke flyvske og nogle der er nemme at omgås  <O

Jeg er jo lidt pjattet med Orpington  ;D
0.11 gøgespættet maran (gråstribede maran)
0.2 kobber maran
0.2 Sort dobbeltrandede barnevelder
0.2 Isa brown
1.0 kæreste
1.1 papbørn
1.1 huskat
1.1 chihuahua (korthåret)
1.0 karelsk bjørnehund

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #303 Dato: 18 Juni , 2010, 18:42 »
Velkommen på forum, Jeanne  :D
Dine planer lyder besnærende *y
Hvis I bor i et sommerhus, skal I lige være opmærksomme at det ikke er tilladt med høns i visse sommerhusområder - desværre.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline bibit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 37
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #304 Dato: 19 Juni , 2010, 11:03 »
Så må jeg vist hellere præsentere mig. Jeg hedder Birgit, er gift med Peter, har to dejlige drenge på 11 og 14 år. Vi bor langt ude på landet på et lille husmandssted. Her er dejligt fredeligt, jeg elsker at komme hjem fra arbejde og sætte mig ude i haven og lytte til stilheden.  /o Lige nu er der gang i brumbaserne, der har travlt med at fouragere i mine mørkelilla storkenæb.
Høns har jeg ingen af.....endnu, men i fødselsdagsgave fik jeg penge til fire, fem Araucanere, som jeg længe har været fascineret af, synes det kunne være sjovt med påskeæg på morgenbordet hver dag. Min mand er i fuld gang med at restaurere vores gamle hønsehus og lave hønsegård, så i løbet af sommeren skulle der gerne gå høns rundt. Peter, der egenlig slet ikke gad høns, er blevet helt vild efter at have læst Den store hønsebog, og har besluttet at der også skal andre høns ind, så nu ser vi os også om efter Guldrandede wyandotter  og Barnewelder ;D
Min helt store interesse er heste, jeg har to dejlige islændere. Derudover består husstanden også af fire katte, helt almindelige huskatte, som holder stedet musefrit.
Til daglig arbejder jeg som lærer, et dejligt job, men krævende job, så jeg har valgt at være på nedsat tid, så der mere tid til min unger herhjemme.
MVH Birgit :)
1,2 Blå araucanere; 0,1 sort araucaner;0,1guldbrakel;2,4guldrandede wyandotter;0,2 islændere;2,2katte; 3 dejlige drenge

karina dj

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #305 Dato: 19 Juni , 2010, 11:20 »
Velkommen alle jer der er kommet til siden jeg sidst var på tråden her.

Det er da skønt at se så mange dejlige nye mennekser med sunde interesser  ::)
Håber i bli'r ligeså glade for stedet her som jeg er  /o

Offline gnert

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 63
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #306 Dato: 20 Juni , 2010, 12:50 »
Marianne: Lige det med sommerhus + høns er tjekket, og vi må gerne have høns  ;D
0.11 gøgespættet maran (gråstribede maran)
0.2 kobber maran
0.2 Sort dobbeltrandede barnevelder
0.2 Isa brown
1.0 kæreste
1.1 papbørn
1.1 huskat
1.1 chihuahua (korthåret)
1.0 karelsk bjørnehund

Offline MissCharlie

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #307 Dato: 25 Juni , 2010, 22:38 »
Hej Jeg hedder Annemette og er 43 år. Har mand, to børn (10 og 16 år) og en masse dyr.

Desværre ikke høns endnu. Men jeg stoler på at jeg nok skal få min mand overtalt, selvom jeg har kæmpet for det i flere år allerede ::)

Jeg har en skøn blandingshund, to kattekillinger (manx) en guldhamster, to hollænder kaniner og 6 skønne marsvin.

Har forelsket mig i orpington høns. Kender dem fra min datters legekammerat. Men jeg vil gerne lære andre skønne racer at kende også.

Jeg er kantineleder, men har en fortid i landbruget, så jeg har passet høns før og glæder mig til at få mere viden om dem herinde.
Hilsen Annemette


Offline Natascha21

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #308 Dato: 25 Juni , 2010, 23:23 »
Hej.

Jeg hedder Natascha.

Jeg blev anbefalet dette forum af Tanja Pedersen.
Jeg har ikke selv fjerkræ, endnu, men det kunne da være rart for en gangs skyld at være medlem af et forum hvor folk taler pænt til hinanden :)

Jeg er 22 år, og bor i Midtjylland. Jeg er lige flyttet hertil d. 1 April, efter 22 år på lolland :)

Offline MissCharlie

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #309 Dato: 25 Juni , 2010, 23:34 »

Jeg blev anbefalet dette forum af Tanja Pedersen.
Jeg har ikke selv fjerkræ, endnu, men det kunne da være rart for en gangs skyld at være medlem af et forum hvor folk taler pænt til hinanden :)

Samme her :D
Hilsen Annemette


karina dj

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #310 Dato: 26 Juni , 2010, 00:24 »
Velkommen til jer  :D

Jo her synes jeg nu nok vi er "voksne mennesker" der har respekt for hinanden  ;) Det er klart min oplevelse...

Håber i får ligeså meget glæde af forummet som jeg, og så ønsker jeg for jer i får jeres høns snart  :D

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #311 Dato: 26 Juni , 2010, 07:06 »
Velkommen på forum, Annemette og Natascha  :D
Vi har et rigtig godt forum, og som I også er blevet gjort opmærksomme på, går vi varmt ind for en god tone. Skulle nogen komme til "at træde ved siden af", vil en af moderatorerne gribe ind.
Vi har medlemmer i alle aldre og alle samfundsklasser og alle er lige velkomne, både dem der gerne vil udstille, dem der holder havehøns, og også dem der har en drøm om høns.
Hos er der ingen dumme spørgsmål, og alle meninger er lige velkomne, så længe de holdes i en god tone  /o
Jeg håber for jer, at I får jeres høns, for det er nok nogle af de mest hyggelige og afstressende dyr, der findes.
Nå ja, jeg er da også kattepige *y vi har haft siam i over 30 år pt. har vi to blåmaskede, en neutraliseret han på 1½ og en lille pige på knap 5 mdr. Jeg kan forstå, at jeg ville blive betragtet som uansvarlig på katteforum, men begge mine får lov til at komme ud, når jeg er hjemme. De gange vi har købt hus, har et af kriterierne været, at det skulle ligge, så det ville være sikkert for kattene at komme ud. For hvis mine dyr ikke har det godt, har jeg det jo heller ikke godt, og mine katte elsker at komme ud.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Klausen

  • Bruger
  • Indlæg: 224
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #312 Dato: 27 Juni , 2010, 11:13 »
Hey på forumet.

Hedder Kurt og er gift med Søster vi bor ved Skive på et nedlagt landbrug,har altid haft dyr hund(Schæfer), høns og heste, den sidste tid dog uden høns da ræven tog de sidste.
Men til foråret skal der nye til igen(måske før) og det bliver som altid Brune Itailenere i stor og Tyske Dværge i et par faver.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #313 Dato: 27 Juni , 2010, 19:26 »
Velkommen op forum, Kurt  :D
Det var ærgerligt, at I havde besøg af ræven  /d
Måske skal du ikke vente til foråret, for her i nærmeste fremtid, er der jo mange, der skal af med deres overskudskyllinger, til foråret, kan det være lidt sværere at få fat i høns.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lisbet Woller

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 311
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #314 Dato: 05 Juli , 2010, 12:21 »
Hej forum.

Nu har jeg godt nok været "med" her i ca. 1½ år, men jeg har vist aldrig fået præsenteret mig ;D.
Jeg er midt i 50'erne, bor udenfor Assens sammen med min 2. ægtemand, som jeg har fået smittet med min begejstring for dyr, ikke mindst høns.
Bestanden lige pt. består af 2 labradorer - en sort + en brun - en småfed, sort, kastreret hankat, 17 hybridhøns, der skal i fryseren til efteråret og en lille flok Faverolles, som vi skal avle videre på, og som fremover skal udgøre størstedelen af vores besætning. Vi har dog planlagt og taget skridt til at få en flok Tværstribede Pl. R.'er, og næste år ville jeg jo gerne have nogle Sølvrandede Wyandotter. De er så fine *p.
Desværre har vi også en lidt sart nabo, der på trods af at vi bor på landet har udtrykt sit og hustruens mishag i forbindelse med vores udemærkede hane. Det giver jo nogle begrænsninger i den videre drift.  :-\

Jeg er ansat i sygehusvæsnet indenfor psykiatrien, har 3 voksne børn + 3 voksne bonusbørn + foreløbig 5 bonusbørnebørn. Det kan blive til en hel del  :D, og så er det jo skønt at have en hobby, man kan stresse lidt af med.
Jeg fornemmer vi ikke er ret mange her fra Fyn... Har jeg mon ret i det? ???
« Senest Redigeret: 05 Juli , 2010, 12:31 Fra Lisbet Woller »
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand